Friday, February 20, 2009

NOThInG MuCh

"Cerdasnya orang yang beriman adalah, dia yang mampu mengolah hidupnya yang sesaat, yang sekejap untuk hidup yang panjang. Hidup bukan untuk hidup, tetapi hidup untuk Yang Maha Hidup. Hidup bukan untuk mati, tapi mati itulah untuk hidup

camne nak mengolah hidup walaupun sesaat menjadi panjang..??fuh!!susah gile2...yup..hidup bukan untuk mati...kerana mati itu sudah pasti...kita bukan mengejar mati..kita mengejar hidup selepas mati...ya ALLAH,maafkan aku jika terlupa...

dlm keadaan aku hendak mengubah satu yg baek..aku sedar aku byk melakukan kesilapan..di UIA aku byk blajar erti hidup..mcm mana hidup ni sebenar..huhuhu...tbe teringat kawan aku tya aku 1 soklan...SHAKE,CAMNE CARANYA NAK INGT ORG TERSAYANG..??ahahahah..aku dpt soklan ni aku berguling atas katil..huhuhuh...korang camne..??bg aku kalo nak ingt org yg tersayang...kita TINGGALKAN ORG TUH..!!!huhuhu...kenape..??sebab bila kita berpisah kita akan tau ertinya seseorg tuh dlm idup kita...huhuh...baru tau manisnya kerinduan..dan kita tau macam mana nak hargai org tuh...skrg ni kita dah berpisah dengan keluarga...blajar mcm mana nak hidup sendiri...selesaikan masalah sendiri...berdiri dengan kaki sendiri...bagaimana nak menjaga maruah,lidah dan hati...dengan ilmu yg ada di dada macam mana kita nak guna..??adakah cukup ilmu tuh...time aku kat sekolah aku selalu terapkan satu benda ni dlm hidup aku

ilmu ni mcm kekasih hati..perlukan kesabaran nak menarik perhatian kekasih...tp sekali kita dpt...kita simpan jika kita lupa..kekasih kita yg akan ingtkan...begitu indahnya ilmu ni...
sebab tuh aku x rasa apa2 kalo org yg x blajar tp score time exam or quiz (tau2 la sebab ape kan)...sebab aku mauk ilmu tuh sayang aku..aku nak takle dia..aku nak dia jadik kekasih aku dengan rela hati...jadi pedamping aku sampai ke mati...aku rela ilmu aku sikit...dari aku dpt ilmu byk tp aku ilmu tu sentiasa lari pada aku..aku x gune ilmu aku dengan sebaiknya...nauzubillah...ya ALLAH di manakah kedudukan aku sebenarnye...??sebab aku tau penentu kejayaan aku bukan pada markah yg bertimbun..tapi daripada apa yg aku buat dengan ilmu tuh...aku penah wat add math ngan kawan aku merangkap sepupu aku sendiri...kami buat same...at the same time kami cerita tentang masalah masing2 yg masih belum diselesaikan...sampai la aku tersentak dan nak ternanges...ya ALLAH,sesungguhnya Kau byk memberi petunjuk kepada aku...


sedar x..??hidup kita ni umpama math...setiap apa yg berlaku mesti mempunyai masalah yg tersendiri...dan kita sebgi manusia perlu selesaikan masalah kita...bukan lari dr masalah tuh...selagi kita x selesaikan..semakin dia akan ikut kita...selesaikan masalah hidup macam selesaikan masalah add math...kita amik tau tentang soalan add math tuh...dan nak selesaikan masalah kita fokuskan mcm mana nak selesaikan soalan tuh..bukan fokuskan pada soalan tuh sendiri...sebab tu kita sentiasa stuck kalo buat soalan add math..hilang strategi hilang segala apa yg kita blajar sebelum ni...
bila aku sebut perkara ni dekat sepupu aku..kami dua2 terus nanges..ya ALLAH begitu dekatnya KAU bersama kami...sentiasa mengingati kami...walaupun kami jarang bersamaMU ya ALLAH...dan sekali lagik aku mempunyai masalah yg byk time sem 2 ni...gile aku sgt bz...masalah bertemu masalah...aku jadik tension n penat...seyes..aku ngaku..aku insan yg lemah...hhuhuh...SMAC berjumpa FAM DAY dan seterusnya AGD...aku ngaku aku penah ckp yg aku nak resign untuk jadik head MEDCY S & R...aku ckp kat pikah awal2...mule2 aku ckp camtuh sebab aku nak dia ckp sumthing yg boleh boost semangat aku balik...yup mmg ape yg dia ckp mmg naik semangat aku buat sementara...dia ingatkan aku dgn kawan2 aku,kim,gya...huhuhu...p sampai tahap aku aku mmg penat sgt...aku pikir kalau aku resign macam aku boleh buat...aku leh study..kalo busan aku leh maen sesaje...aku leh baca buku faisal tehrani...n aku boleh spend utk blogging!!!huhuh..tp bila aku pikir bab blog trus aku tersentak...ape yg aku nak tulis kalo aku nak blog..??tanpa sebrg aktiviti yg menarek dan pengalaman yg seronok...aku tersenyum sendiri...huhuh...tuh yg memg menaekkan semangat aku...aku perlukan pengalaman...aku perlukan benda yg boleh ajar aku erti kehidupan..huhuh...hey!!ni bukan shake kalo x aktif ngan aktiviti...huhuhu...sekali lagi ALLAH dah selamatkan aku dari terus lemah...

sori laa...ni hanya luahan hati seorg yg hamba yg lemah..huhuhuh...







No comments: