Friday, August 27, 2010

hadirmu~

2 bulan perkenalan kita...
namun tidak pernah ku lupa...
walaupun ikatan yang sementara..
namun selama 2 tahun tidak ku lupa...

2 bulan kita mengenali...
namun sudah memahami...
telah ku anggap seperti keluarga sendiri
bersamamu aku telah berkongsi...

2 bulan kita mengenali..
aku sangat menghargai
tidak pernah aku melupai...
nilai sahabat bagiku terlalu tinggi~

teringat setiap detik bersamamu...
posisi dudukmu di depan laptopku...
setiap kali brkunjung ke bilikku...
sambing membawa kuih dari negerimu...

kehilanganmu membawa kesedihan...
namun ada hikmahnya datang kemudian~
aku tidak akan aku melupakan...
kenangan bersamamu selama 2 bulan...

perkenalan yang dianggap sementara..
namun tidak aku anggap sedemikian rupa...
dirimu bagiku tetap beharga...
peristiwa 31 ogos tidak kulupa...

tidak pernah aku lupakan...
kali pertama berpuasa di perantauan...
sati kisah membuatkan diriku kepenatan
sehingga meruntun hati bila mengenangkan...

tidak aku tau bagaimana 'si dia'...
yang sama tatkala kisah ini bermula..
tidak mahu menyimpan dendam di dada...
tapi bila diingat marah dan kecewa masih ada...
lantas ku ingat tuhan yang MAHA MEMAAFI...
bagaimana mahu memaafi...??
ku manusia yang byk kelemahan diri...
namun ku tidak mahu penyakit hati~
ya tuhan lembutkanlah hati ini~

terkenangkan kisah kita mengalirkan air mataku...
namun dihiasi senyuman sekumis lalu...
terima kasih kepadamu untuk itu...
kehadiranmu membuatkan aku mengingat tuhanku...
al fatihah buatmu~

semoga dirimu tenang selalu...

"shake...bila kita meminta kekuatan...ALLAH sentiasa memberikan dugaan untuk kita menjadi tabah menempuhi...bila kita mintak ketenangan..ALLAH beri kita keserabutan untuk kita berjaya simpulan perkara yang serabut suapyaa kita tenang bersama masalah...jangan kita menangis merungut..tapi ingat kasih sayang tuhan dekat kita..ALLAH sentiasa berikan kita apa kita mahu...tapi dengan cara yang lebih baik dari apa yang kita sangkakan~ALLAH mahu lihat usaha..bukan permintaan semata2..senyum selalu"madam salina, English Lecturer L6...

No comments: