Sunday, February 28, 2010

al fatihah n slamat berjuang

pegi sp tadi...
abah dah pakat2 dengan besan...
(baik btol abah dengan besan dia..round2 mesia mesti nak lepak ngan besan2..skrg dah ada destinasi baru...terengganu!!~~)
balajr masak kat umah una...
udang sweet sour n sup tulang..hurmpphhh..=p
jumpa 2 buku baru faisal tehrani...
ketupat cinta dan rahsia ummi...
ketupat cinta rasenya cam pasal makanan...
nanti munirah syakirah citer
x hayati lg citer dia...

cashier:ada papa ka beli buku faizal tehrani..??
shake:x dak aih..saja ja..
cashier:x dak aih..saja tanya...ni ha..kebelakangan ni ramai sgt org beli buku dia..xtau seipa..
shake:ohh!!dia nak mai sini kot...tp saya x minat dia..saya minat penulisan dia ja..=)..assalamualaikum...

malam ni...
makan malam kat darulaman golf country club!!~~
ape lagi!!
steamboatt!!!~~~mueheheheh..
_____________________________________________________

takziah kepada keluarga adik syafiah...
sedih mengenangkan apa yg berlaku...
tp keluarga syafiah harap bergembira...
kerana adik syafiah telah dipilih menjadi bidadari syurga..=)
semua terjadi ada hikmahnya...
satu kesalahan telah membawa kepada baunya satu pekung yg busuk di dada...
*buka pekung di dada meaning=buka aib*
hanya kerana memukul seorang kanak2..
telah membuka kepada satu ceritera
seorang perempuan bersekedudukan dengan seorang lelaki...
tanpa ikatan...
astaghfirullah...nauzubillah~
menurut abah...
mengikut mahkamah syari'ah..
hukuman boleh dijatuhkan pada kesalahan bersekedudukan tanpa ikatan
hal ibunya terlibat , dan hak anak2 luar nikah...
itu hak mahkamah sivil...

jika ikut gama..
jika wanita itu sedang mengandung..
maka dia kena lahirkan anak itu...
susukan dan bg dia makan sampai dia mampu makan sendiri..
kemudian barulah boleh dijatuhkan hukuman...

munirah syakirah x nak berfikir buruk pada mulanya..
cuba memikirkan
bagaimana si isteri yg masih punya suami dan anak berusia 3 thn
punyai anak dan tinggal bersama teman lelaki..??
makin lama makin byk yg terkeluar...
masih mahu berfikir baik~
cuma marah sgt pada si lelaki..
sebab apa ygd ia lakukan
mmg terang tang tang..
bersama kiraan saksi yg cukup syarat!!!
maaf..itu ternyata bukan kerja manusia...
itu keja binatang..
tp binatang pun x seksa anak2 sendiri..
sedang analogi haruan makan anak pun..
sebanrnya haruan hanya telan anaknya untuk sementara sahaja...
maaf jika paa yg saya tulis bagai mencela si lelaki..
saya mencela perbuatan dia...
itu perbuatan syaitan!
mungkin nafsu amarahnya sedang diselubungi~
dan dia sendiri x mampu kawal..
susahkan kalo x dpt kawal nafsu sendiri..??
hurmm..
kena kuatkan iman lg..*renungan untuk diri*

menitis ketika membaca surat khabar...
bila saksi menceritakan...
arwah syafiah tanpa menangis..
cuba untuk bangun di padang bola...
dan terus jatuh tak sedar diri...
ya ALLAH!!!tabahnya...
walaupun aku sudah berusia 20 thn...
aku x rasa aku sekuat tuh~

beri kebajikan kepada adik beradik arwah..
diri ini sgt stuju...
tp kepada ibunya....
maaf...
x stuju...
bukan dendam...
munirah syakirah x fikir yg tuh...
usia dia 2o lebih...
kudrat dia masih ada!
cuba providekan dia dengan kerja...
biar dia cari makan sendiri...
masih rmi ibu tunggal lain yg tidak berkemampuan dari sudut tenaga...
maafkan diri ini wahai ummu syafiah...
ini pendpt saya...
tp jika kerajaan nak bg jugak..
itu rezki ALLAH untuk anak2mu
bertaubatlah....T_T

x taulah kenapa diri ini agak sensitif dengan isu ni...
susah nak lahirkan seorang anak...
nyawa bagaikan telur di hujung tanduk...
begitu senang disepak terajang...
padahal itu saham ibu bapa di dunia dan akhirat...
berjayanya anak2 maka berjayalah ibu bapa...
sapa nak tolong kita nanti kalo bukan anak..??
sapa yg mendoakan kita kalo tidak anak..??
anak yg bising2 time kecik tuh lah yg akan terkumat kamit baca doa untuk kita nanti...
*tp kalo anak mmg bising gila..mmng kena ajar diam..tp bukan ngan pukul*
tangan kecil yg meminta duet mak ayah..
tgn tuh yg akan berikan pertolongan bila kiat tua...
subhanallah...

hukum hudud...
nyawa dibalas nyawa...
semoga hukuman yg ada..
boleh meringankan hukuman lelaki tu di akhirat...
apakah salah anak tu sampai marah begitu skali..??
ya ALLAH...
begitulah hidup kan..??
ada ibu bapa yg x jadi bercerai berai kerana anak..
tp ni mmg luar biasa...
terlampau kejam~
puntung rokok di bawah dagu dan lutut..??
tat's nt a toy...!!!tat ur daugther!!(walaupun bukan anak betul)
_________________________________________________

short sem ni diri ini bakal bz...
bulan 6 akan ada program untuk adik2 kat sbpikp
anjuran OXSIKA~~
tunggu ya adik2!!
tunggu ya hawa (adik angkat)
akak datang bg semngt utk hawa amik spm..=)
i'll be there 4 u...
sayang adik akak...=)
_________________________________________________

selagi cinta itu cinta yg halal bagiku...akanku korbannya segalanya utk cintaku...tp jika tidak~ku rela di pergi..sehingga satu hari nanti cinta itu halal bagiku...dan ketika itu...aku rela segalanya utk cintaku~ *awat jiwang ni shake..??jgn pikir bukan2 k..*

"bila anak kita dah cukup dewasa...kita kena percaya diorang...lebih dari kita percaya adik2 kita...sebab bila diorang dah lari pada kita...susah nanti dik~~"abah

Friday, February 26, 2010

Mamma Mia AVatar~~~~

muvie boleh buat munirah syakirah ilanbg fokus study...
sebab tuh munirah syakirah jarang bermuvie di cfs...
sebelum jadi btol2...
biar elakkan dulu kan..??
tp skrg dah ada masa sket...
jadi x salah untuk berkongsi bersama..=)
________________________________________________
MAMMA MIA!!~~~

citer ni pasal donna..ada anak sophie yg nak kawen..dia jage sophie n tinggal dunia kesoronokkan dia...sophie nak tau sape ayah dia..so dia jemput 3 org laki yg ada posibilities jadi ayah dia...tibe dia messed up (ee..benci ayat tuh)...tunang dia marah sebab x gitaw rancangan dia awal2..last2 x jadi kawen..ajak gi mengembara..donna n salah sorang kekasih dia pulak yg kawen!!~~

seronok kan pegi sana sini x da ikatan..?
x yah pikri pape...
sampai ada anak sendri..
baru kecoh nak pikir
mahu patah balik..??
dia x boleh.............
seronok tanpa ada agama yg mengongkong...
kita selalu pikir perkataan mengongkong tuh negatif kan..??
mak ayah mengongkong sebab terlampau sayang...
begitu jugaklah agama

tunang sophie
"tonite is my bachelor party..my last nite of freedom!!!!"
kalo kawen x bebas ek..???
ni ada kaitan ngan di atas...
apa maksud bebas ek..??
bebas untuk lakukan apa yg kita mahu...
atau bebas dari perkara sedih dan takut...???
mana satu maksud bebas..??
manusia sudah tersalah konsep!!!
shake bukan ckp "jadi kawenlah awal sebab kawen itu bebas..."
tp pemikiran' kawen itu x bebas 'akan berlaku byk masalah...
mulalah isu curang,cerai,n bla2...
tp negara barat kurang cerai berai...
tp kalo diroang cerai pun..
sebab nak bebas atau x kesefahaman..
tp pelik x..???
punye nak rak hidup satu rumah time bercinta...
tp x de kesefahaman lepas kawen...
pikir2...
x da kesefahaman atau kita yg buat x da fahaman..??
semuanya dari kita kan..??
*untuk renungan*

isu skrg ialah bebas k bukan kawen...huhu
sebab rmik remaja skrg yg mahu bebas!!~~
dan menganggap tanggungjawap adalah stau beban...
tp diorang x sedar..
tanggungjawap mmg dah ada sejak kita akil baligh
tanggungjawap untuk blajar,jaga diri,pahala,dosa,masalah...
bebankah semua ini..???
diorang x pe la diorang agama lain...
hurmm~~
mungkin itulah sebab..
ada manusia yg suka mengaduh naseb...
susah nak proceed hidup kalo gitu...
sebab pikir beban je..huhuhu
*renungan untuk diri sendiri..selalu je pikir tanggungjawap tuh beban..
sebab tuh join byk aktiviti..nak latih diri*

tunang- skrg saya tahu awk mahukan perkahwinan ni sebab nak cari ayah awak..
sophie-awk x tau macam mana perasaan x da ayah..saya nak tau siapa saya
tunang-bukan dengan cari ayah awak..tp denagn cari siapa awk!!dulu saya rasa saya cintakan awak tp skrg...
sophie-kenapa..??skrg awak dah x tau..???
tunang-x!!saya yg ptt ckp camtu pada awk![perghh!!ayat sakitt]

hurm~~
bila perjuangan salah sorg pasangan x difahami oleh pihak yg lain..
inilah jadinya~~
maknanya jika nak buat sesuatu..
kena buat pasangan kita btol faham2...
ckp direct kan..??[huhu...terkena]
sebab benda2 gini buat trust semkin menurun~
padahal masing2 masih lagi kuat menyayangi antara satu sama lain

"mak..saya x kesah mak dah tidur dengan ratusan lelaki..tp yg saya tau saya sayangkan mak!"
okokokokok!!!~~~
mmg sebesar mana pun dsa ibu kita
kita wajib untuk berbakti dengan dia...
jadi dah btul dah tuh...
tp x kesah tidur ngan mana2 laki tuh..
hurmm~~~
anda suka punyai rmi ayah..??
sampai x tau awk nak dibinkan sape..??
ini bukan isu salahkan mak...
tp isu mencari identiti sendiri...
naseb baek pompuan ni kristian..huhu
tdur ngan rmi org..
baik kawen rmi kan..??huhuh

membesarkan sophie sorg2
buat donaa rasa bangga...
"look at we've been through!"
dia pun sendiri x sedar dia boleh lalui semua tuh
sedar x sedar..
dia juz buat...
n segalanya dah berlalu...
walaupun dia tglkn dunia dia yg seronok
tp dia dpt keseronokkan bersama seorg anak...
redah je!!~~gud 1

sedih mana pun...
mesti ada gembiranya..
donna baguz yg tuh
dia sedih...
tp dia cari kegembiraan...
lupakan hal sedih~~
cuba untuk move on

byk lg pengajaran munirah syakirah dpt..
muvie ni teruk...
tp munirah syakirah x nak sampai x da pengajaran lgsg
_______________________________________________
avatar lg satu~
sronok tgk citer tuh...
sayangilah hijau kita
t jgn ingt mcm mak kita pulak!!~~
dia buat kita cube untuk hormat org yg ada kepercayaan yg lain dari kita...
hormat nature kita...

munirah syakirah sgt benci parker!!
ckp je besar...
tp duduk main golf je...
eeee~~
nak duet je tau...
sakit ati...
tp itu bermakna watak tuh berjaya la kan!!
boleh buat rg benci dia btol..
bguz2..

mmg munirah syakirah realise time neytiri dpt tau jake tipu dia...
munirah syakira baru sedar
perempuan kalo kecewa..
susah untuk dia bertindak rasional...
kena calm down dulu...
kalo x..
mcm dia hambur walaupun dia x bermaksud...
naseb baek jake paham..
hahahahaha!!~~

tp satu benda je la...
dia menyamakan manusia dengan binatang...
auch~huhuh
tp itu mmg pemikiran barat kan..??
bukan islam..
tp nampak la..
lelaki kalo dah sayang...
dia snggup buat pape je...
sebab dah seyez...
so gurl out there!!~~
if lelaki tuh x tunjukkan comitment...
jgn trima!!~~~
cari nahas je nanti..
bermakna diorang x bersedia lagi untuk kita
huhuhuhuh...
biar diorang yg usulkan langkah...
bukan kita...
kita diam je...
munirah syakirah sedar hal tuh....

satu lg kisah terbang~~~
huhuh...
kang diorang leh lompat n terbang atas ikran tuh
huhuhu!~~
rase sgt hepi!!
tgklah
kita yg naik buaian pun dpt rase kan..??
teringat time kat taman tasik pedana tuh
ya ALLAH seronoknya naik buaian...
nak naik lg...
rasa mcm semua masalah tebang untuk sementara...'
*berpijak pada dunia realiti*
angin menampar2 muka...
aduh~~~
jom pegi semula nak..??^_^
____________________________________________________

"jika kita x suka sesuatu..jgn muka ckp kita x suka..cuba untuk suka jika itu lebih baik..tp kalau x mampu..jauhilah perkara itu...tp jgn canang satu mesia"ayat sape x ingt

Thursday, February 25, 2010

KL sentral

bertemu lagi~
mcm2 mahu cerita...
tp xtau macam mana mahu potong...argh~~~
________________________________________________________
beebrapa jam sebelum ke kl sentral
facebooking~~
rahsia kelahiran menurut dr fazilah kamsah

Sangat seronok didamping Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki(sgt stuju) Agak pendiam kecuali diransang(konfius) Ada harga dan maruah diri Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan(ye ke.??) Mudah dipujuk dan bercakap lurus Sangat menjaga hati orang lainSangat peramah Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya Berjiwa sentimental Jarang berdendam Mudah memaafkan tapi sukar melupakan Tidak suka benda remeh-temeh Membimbing cara fizikal dan mental Sangat peka, caring dan mengasihi serta penyayang(cewahh) Layanan yang serupa dengan semua orang Tinggi daya simpati Pemerhatian yang tajam Suka menilai orang lain dengan pemerhatian(ngahah) Mudah dan rajin belajar Suka muhasabah diri Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama Suka mendiamkan diri(huh..??) Suka duduk di rumah Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan(agakla) Tak agresif kecuali terpaksa (yess!!jgn buat saya bertindak agresif..anda akan kena continously!!~~huhuh)Lemah dari segi kesihatan perut (haha..sgt btol)Mudah gemuk kawal tak kawal diet (erkk..??) Minta disayangi (hahahah)Mudah terluka hati tapi lambat pulih (hurmm~~)Terlalu mengambil berat Rajin dalam membuat kerja

mahu komen..??adakah btol atau salah..??
ahaks!~mari kita komen dr fazilah kamsah..=p
benda ni akan ada kene mengena lepas ini
________________________________________________________

5.30 ptg- ke kl sentral
awalnya nak naek bas...
tp setelah dipikir2kan...
dengan belah kiri beg seberat 8 kilo
kanan seberat 10 kilo..
belakang pulak 5 kilo...
munirah syakirah mengambil keputusan untuk mengambil teksi...
duduk je atas kerusi..
pemandu terus ke kl sentral..
senyap~
munirah syakirah pun turut senyap...
x nak mengganggu kosentrasi pemandu tuh..
pemandu tuh xberenti2 marah2 jalan raya yg x bersalah...
munirah syakirah x selesa dengan suasana marah2 n tengking2
cube utk fahami...
dia selsema..=)
munirah syakirah diam lg...
mulalah layan perasaan sendiri~
memerhati luar tingkap...
cukup x suka kalau duduk sorang2~
tp terpaksa biasakan diri...
almaklumlah,xde sape sudi teman..=p..ahaks!
pemandu tu tanye nak gi mane...
mula x paham..
tibe dia marah~
munirah syakirah sgt pantang dimarah tanpa sebab...
tambahlah senyap dlm kereta tuh~
respek2...pakcik lebih tua...
meleleh air mata tahan marah~
boleh pulak aku senyap..??
bial diri ini sedar balik..
yup..
dlm kereta dengan abah pun mmg munirah syakirah senyap...
sampai abah mulakan dulu..
mula la munirah syakirah berceloteh sampai ke rumah...
mungkin itu g dimaksudkan...
agak pendiam kecuali diransang~^_^
_____________________________________________________
dekat kl sentral...
beli produk tia amelia..
pencuci muka sendayu tinggi kena curi!
time kenduri ritu...
gelang mak..bruch emas mak n ada lg barang pun lesap...
alhamdulillah..duet2 kenduri masih selamat..
padahal cctv ade je...
dugaan untuk mak n abah..
tp mak abah slumber je..
dah biase kenduri ada kecurian camni kat kwsn kmpung..~
___________________________________________________
menunggu solat maghrib..
mata tercanak dekat dua org kanak2 bangsa perancis...
aduh comel..
rindu anak2 sedare...
x putus senyum munirah syakirah melihat keletah...
last2 tangkap gamabr sorang..huhuh


tye mak cik tuh...
laki ke pompuan..
tp makci tuh x pandai berbahasa inggeris..
dia tye leh ckp arabic x..??
munirah syikrah beritahu hanya boleh memahami..
tidak berckp...
dia tye dlm bahasa arab..
mcm mana kita baca quran kalo x paham...
adoihh..
jenuh explen...
tp seyes x paham jugak~
tp sgt baik..
dia cerita dia boleh ckp arab n perancis...
kagum melihat penduduk islam di negara bukan islam...
iman sgt padu~

menantu dia sgt cantik berpurdah...
bertuah makcik tuh dpt menantu gtu..=)
munirah syakirah hanya dpt melihat anak2 tuh pergi dengan sengih di muka...
sesungguhnya kanak2 boleh buat munirah syakirah ilang sedih..
sedih je...
mesti mencari budak2 yg boleh ajak main2..
___________________________________________________
usai solat maghrib...
diri ini makan sorang2 di kfc..
diri ini berjalan di blakang dua org sister...
lalu di selah seorang makcik...
makcik tuh memberi salam..
siter tu menjawap...
tiba2...

makcik-makcik bg salam je..jgn la berkerut!!~~
kakak-ohh...maaf...
naik tangga
kakak-kita jawap salam pun salah ke..??[tye kat kawan dia]
munirah syakirah tersenyum dan melihat makcik tuh dari atas...
mungkin ada sejarah sehingga makcik tu terasa dia selalu dipandang pelik
balajr dari pemerhatian~~^_^

sambil makan di kfc..
diri ini tertarik dengan 2 org pekerja
nora n choon...
sangat 999x aktif...
fokus melakukan kerja...
kagum melihat...
terkejut rupanya mereka golongan istimewa...
sungguh rajen!!!
ya ALLAH...betapa mereka ada kelebihan lain~
sgt asyik tgk dioang keje...
teringat dulu ada golongan ini jugak..
jual key chain bentuk labah2 berwarna merah hitam n biru..
ala2 spiderman...
cantik sgt!~tiba rasa syukur x beli labah2 tuh..
bukan sebab x lawa ke hape...
mungkin lg cepat munirah syakirah layan perasaan...
huhuhuh~~
mintak penutup air n cheezy wedger kat nora..
n diri ini offer cheesy wegders tuh...
tp dia takut..
supervisor tgk...
munirah syakirah beri isyarat suruh makan lepas keja...
dan dia amik~
aduh..sgt comel orgnye..=)
tiba tersedar~
rasanya semua org perlu blajar bahasa isyarat...
jika mereka boleh cuba untuk biasa dengan kita..
kenapa tidak kita..???
layanan serupa terhadap semua org..??=p

waktu makan..
makcik yg marah2 tadi dtg ke kfc..
menegur siapa2 di situ...
diri ini mmg dari td memandang..
tp makin lama makcik tuh makin dekat..
timbul rasa takut di situ..
sgt takut...
x nak gi sorang2 dah!!huhuh
tiba akal berkata,,
HEY!!ALLAH ADA..NAPE NAK TAKUT..???TP LAIN KALI BAWAK MAHRAM K!!huhu
diri ini baca surah yasin byk2..huhuh
tp alhamdulillah..
makcik tuh hanya mengganggu tmpt lain
tp bukan munirah syakirah!!~~pelik~
tp alhamdulillah~~
tiba makcik tuh pandang...
erk!!~~senyuman takut diberi...
makcik tuh senyum semula lantas berlalu~
ya ALLAH~~~
________________________________________________________
habes makan...
ternampak org melukis karikatur..
dan munirah syakirah pun cuba!!~~
dah lihatlah munirah syakirah jika dikartunkan!!~~huhu
naik train pukol 9 .15..
tepon abah...
nampak pasangan suami isteri...
isterinya sudah kehilangan penglihatan
tp kekaguman melihat si suami
memimpin isterinya penuh kasih sayang~
ya ALLAH..
berkatilah pasangan itu...
agak marah dengan ktm
sebab bg makcik tuh katil atas...
jenuh makcik tuh nak naik..
diri ini pun dpt katil atas..
x dpt nak bantu~~
mungkin ktm x tau kot~~hurm~
_____________________________________________________
dah lame x peratikan org mcm tuh...
terlampau byk hal diri yg perlu diambil perhatian...
sehingga x sempat nak muhasabah diri~
observation begitu mmg boleh buat munirah jadi pendiam..
hanya di mata org,,=p

skrg munirah syakirah berada di rumah~
baru renew lesen
badan dah start nak demam
skrg ni cuba untuk menghabiskan masa dengan baik di rumah...
selamat bercuti kepada semua warga uia!!~~^_^

"shake..dalam hidup ni ada dua golongan je..."ipan

shake ckp dlm hati.."org yg cuba berhadapan atau yg membelakangi dunia realiti"

saye suke post ipan yg terbaru!!~~=p

Tuesday, February 23, 2010

perubahan...

rumet2 munirah syakirah ckp
munirah syakirah makin nakal...
makin suka menjawap n mengejek...
x penah2...
dulu x penah gini...
keadaan berubah sejak beberapa bulan ni...
mungkin sejak new year
ntah mengapa...
tp baik nakal dengan sister je kan...
huhuh..
mungkin makin nak berpisah...
makin rasa mahu bermanja...=p
itulah munirah syakirah...
kehidupan munirah syakirah mungkin bakal berubah selepas ini...
kerana masuk main campus..???
tidak jugak...
munirah syakira pun x tau mengapa statement tersebut tertaip...
_______________________________________________________
farewell party n picnic medcy td sgt sronok...
trima kasih DnW...
taman tasik perdana sgt cantik...
pegi ke sana dengan kereta ku atif...
tersekat2 nak mintak izin abah...
walaupun tau abah sempoi sebenarnya
asalkan mintak izin....
sebab diri ini tau..
diri ini tanggungjawap abah...
"abah...nak gi picnic ni...pegi ngan laki...dia drive..dia dah tau jalan kl..kami naik keta 5 org...3 pompuan 2 laki"
abah terkejut jugak awal2..
mulanya hanya tau picnic je...
huhuhuh..
tp abah izinkan...jaga diri elok2..
betuah dpt abah yg sporting kan..??huhuh

sebelum masok ke tempt picnic...
ku atif lalu di kawasan2 sana...
taman burung!!~~~
ya ALLAH...
betapa ALLAH je yg tau betapa munirah syakira sgt teringin pegi ke aquaria n taman burung
penuh excited dlm keta tuh...
tp susah ditunaikan untuk hari tu..
takkan satu medcy nak layan kerenah munirahs yakirah kot~~
diri ini sejak dari dulu susahkan smua org
diri ini dari dulu merimaskan org...huhuhu
rase cam x layak kadang2~(buat ayat plakk)

dah sampai ke tmpt tp x leh mask
mungkin ada hikmah...
at least ALLAH dah tunaikan permintaan..
pergi ke taman burung
PERGI JE X MASOK...
alhamdulillah...
mmg itu permintaan kan..??

munirah syakirah tersedar satu perkara...
ALLAH pasti akan tunaikan permintaan kita
cuma...mungkin dengan cara kita x sedar
kita akan dpt apa yg kita mahu...
tp dengan cara yg lebih baik
mungkin pergi ke taman burung adalah terbaik utk hari tuh
berbanding dengan masuk taman burung
mane tau...
mungkin kalau masok...
munirah syakirah kena 'hujan' burung ke...
jatuh ke..
perkara2 yg x dingini...
mungkin itu yg lebih baik~~

tiba tadi terpanggil untuk baca blog akh syahmi lagi...
tentang membuat keputusan...
keputusan x pernah salah...
tp bagaimana kita mengawal keadaan kita selepas membuat keputusan itu yg akan menentukan salah ataupun tidak~
diri ii stuju~
trima kaseh...
kerana post itu buat ana mengingati sesuatu.
silalah baca blognya..
kalo x faham sila tye..
agak blur2 jugk untuk diahami..
tp jika kita usaha(paksa diri) untuk faham..
insya-ALLAH

huhuh..
tringat sati ketika dahulu...
muhammad syahmi dan munirah syakirah...
merupakan schoolmate di sbpikp
x selalu ckp pun di sekolah...
tp meminati buku faizal tehrani...
diri ini mempunyai pemikiran yg sama dengannya...
pernah berkerja dengannya..
walaupun tau kewujudan saudara ini ketika tingkatan 5 walaupun kami satu batch!
*hanya bercerita~jgn pikir lebih2...sahabat yg baik walaupun x rajen ckp*

ada yg terkejut munirah syakirah angkat air yg penuh satu balang...
sejak fam day ritu mmg munirah syakirah perlu angkat brg..
tp x sebyk prep n tech la...huhuh
survival angkat brg seniri habes sem kali ni..
sebelum ni..
sebrg event apa...
munirah syakirah x penah angkat brg2 yg berat...
x tau nape...
angkat kejap..
mesti sharaf(headcom) pun yg take over...
so mmg x penah la..
tp kali ni cube untuk menumbuhkan muscle..hahah
sepanjang 2 tenure
mmg x penah angkat barang berat kecuali fam day n picnic..
huhu..pengalaman yg mnarek...
at least munirah syakirah blajar survive...=p

seronok berpicnic..
6 sister pulang ke uia bersama luqman...
alhamdulillah~
nanti diri ini cuba untuk pergi ke sana lagi~
taman burung~~huhuh
aquaria pun masih belum dilunaskan..
bilakah..??hurm~~
___________________________________________________

masalah bukan untuk diratapi dan ditangisi...tp untuk mencari semngt dan mencari jawapan...pengajaran akan dtg!~~

dulu~time medic x de competition...if x de minat ngan medic pun..kita boleh paksa diri untuk minat...bila kita paksa diri (usaha)..semngt akan dtg dengan sendiri...tp skrg competitoon dah rmi...if u x de minat jgn nak cuba...-julia hana

jika kita x mahu org memaksa kita...kita yg perlu paksa diri kita!!!~~-shake
___________________________________________________
mak pun dah berubah sket
dialog dlm skype..

shake-mak..awat mak tidoq lewat2 ni [gya n izan dah gelak di sebelah]
mak-saja...satgi mak tidoq la..buat apa tuh dik?
shake-huhuh...x dak la mak...ngah kemas barang ni
mak-tipu lah~~x nampak penat pun~~huhuhuh
gya n izan -aah makcik!!~~kami kemas barang...ehh..salah la kak ram gc!~~huhuh[sambil melambai arah webcam]
mak-hahaha...dah maktok dah makcik ni~~tua dah!!ni haa..abah nak tgk anak dia ni...[abah melambai kat webcam mak]
shake-huhuh...hai abah!!~~adik nak balik picnic~~
gya-mana ada tua makcik!!~jgn pgl maktok...pgl nanny la..huhuhuh
[sembang kami 3 org kat uia ngan mak abah]
mak- ok lah!!~~mak pi dulu...jumpa lusa naa...
shake- mak!!~~~jgn tidoq lewat2 sgt..xpenah2 tgk mak tidoq lewat..huhu

mak dah makin maju!~~facebook,ym,blog n skype..sentiasa on..!!~~go go ustazah ramlah!~~=p

bila mak dah x nak call...hpku sudah kehilangan fungsi~~x sapa yyg munirah syakirah call atau perlu dicall...
______________________________________________________

Monday, February 22, 2010

shhhh!!~~~


shhh~~~wing ini sudah lengang...

____________________________________________________
exam dah berakhir tadi...
alhamdulillah...
semoga ALLAH permudah segalanya
pada study gp terakhir..
gya sebagai 'kakak' yg sulung telah memberi kata2 semnagt..
sedeyh2...
tibe feeling pulak..
naseb baek munirah syakirah dpt menahan sebak...
kim dah almost!!~tp boleyh cover sket..hehehe
ipanmemberikan kata penuh tulus dan ikhlas!!~~~
mahu munirah syakirah quotekan kata itu..??
huhuhuh...
lebih baik tidak...
angah dengan klakarnye...
aduh kenangan...
sangat sakit...
sangat sedeyh bila berpisah...
sebab tu ada manusia yg takut utk mendampingi sesiapa...
tp tanpa mendampingi sesiapa...
kita x ada kenangan...
kan..??
biarlah sakit...
kerana itu mmg dah jadi lumrah hidup~~
jgn takut untuk mencari kawan,sahabat dan teman!!~~=)

sedar x sedar dah 2 thn kat sini...
masing2 akan mencari haluan masing2...
rumet munirah syakirah semuanya course lain2...
masing2 memberikan pengalaman yg berbeza...
kenangan di sini akan dibawa ke main campus!!~~
setiap kenangan memberi makna yg berbeza...
walaupun kadang2 mengeluarkan air mata...
akhirnya kita tersenyum juga~~
apa yg kita perlu buat cari kekuatan untuk setiap kenangan yg ada...
senyum untuk kenangan yg indah...
ketawa untuk kenangan yg sakit...
'lawaknye aku buat keja b*d** dulu...huhuhuh'
[senyum sendiri~~]
semuanya satu pengajaran..
hidup ni macam sekolah...
stuju x..??

___________________________________________________________
kemas2 barang
shake-lapar la gya...
gya-semua cfe tutup la sayang
shake-ala..camne ni..nak makan ape..[munirah syakirah boleh bad mood kalo x makan..unless ada keja yg boleh distract diri ini]
gya-hurmm
shake- rase cam dah lame x makan kfc..(senyum)
gya-jom!!~~

setelah memujuk2 izan yg degil x nak pegi...
munirah syakirah poun sejak kebelakangan ni ..
malas nak pakai celak taau sebarang bedak ataupun gloss...
mmg nampak pucat...
bukan simple ni...
menakutkan!~~
buat muke x puas hati kat izan x nak pegi kfc...
ala2 merajuk gitu...huhuh
"jgn wat muke comel!!~~x tahan aku tgk"
comel ek..??huhuhu...x tau pulak...
lepas dipujuk lagik...
akhirnyaaa...
kami keluar..
meskipun awalnya dpt larangan dari pakgad...
kami cuba jugak!~~
selagi kita mahu..kita akan cuba kan..??=)
kami (rumet feat jibah) pegi ke kfc!!~~
makan2...
jibah ni makan nasi je..
ayam x terluak langsung!~huhu


_______________________________________________
seusai makan..
kami pulang...
x cukup!!~~~
tangkap gambar dlm lif!!~~
mcm2 gaye..
lif kami yg punye!~~huhuh
dari ground floor sampai ke tingkat 9...
trun semula..lebih kurang stgh jam jugak dlm lif tuh...
sister lain bagai memahami bila tgk kami...
x jadi masok dlm lif..huhuh

selesai hal itu...
kemas semua...
diri ini baru sedar byk btol novel2 faizal terani dan mcm2 la yg ada di sini...
ingtkn sikit je...
jadi sape nak pinjam sila lah..
tibe3 teringat citer advencer si peniup ney...
dekat ipan!!!huhuhuh

x termasok novel hllovate-Aa+Bb-citer sal dak medic n engine...gado2 time sekolah..kawen paksa..n bla bla bla...first love novel munirah syakirah di uia...
time tuh ngah tertye..ape yg sronok ngan citer nu..rmi sgt yg suka...

lepas kemas...x sangka nak jatuh..
x yah la citer jatuh cane..
huhuhu~~
nak wat cane..
mmg kena wat sendiri..
kawan yg yg dah balik...
so nak angkut barang2 pun..
sorang2 la kan...hurmm~~=p
kenangan jugak tuh~~~

kena tido..esok picnic!!~~
hope esok dpt enjoy ngan comitee2
setelah bepenat lelah selama 2 thn ni...
see u~~
air gula x buat lagi!!!~~~aduh!~

pada satu saat...pada satu masa...kita akan berubah~..apa yg kita perlu buat...trima perubahan...cuba untuk adapt...matangkan diri but dun kill the kid in u!!~~=p..raja..pinjam kata2 kau..

Friday, February 19, 2010

Tangan,Physic 2,Penerimaan..ect

physic oh physic...
semoga ALLAH permudahkan segalanya..
dan lembutkan hati pemeriksa kertas munirah syakirah...

1 family study group rancang utk keluar utk beli barang bbq...
bbq time!!~~
lepaskan tension lepas physic...

naik teksi..
kali terakhir pergi mid bulan 12 hari tu...
rase x best sebenarnye utk pegi sane...
tp bukan salah mid tuh kan..??huhuh
jadi redah je!!~~~
cuba untuk berani berhadapan dengan benda yg kita x nak~
itu sebenarnya hidup..
bljar untuk berhadapan dengan benda yg kita takuti...

jadi kami shopping di jusco
ipan n munirah syakirah memilih ayam...
yg lain pilih udang dan sayur...
aduh~dah lame x masak n beli2 barang gitu~

rindu umah...
selalunye pemberitahu mak barang dapur yg habes ialah munirah syakirah..
everytime balik dari uia...
"mak!!!~~~dapur kita habes bla bla bla bla bla bla"
lepas tuh mesti shopping ngan mak n abah beli...
mak jarang masak kalo x dak anak kat umah...

lepas beli barang bbq...
munirah syakirah yg bayarkan...
mcm mak pulak~=.='

habes beli barang..
tibe2 kak fara call,ckp ade kat mid..
jumpelah kami...
sembang2..sampai kol 5.30 ptg..huhuh
sian ipan n angah tgu jauh2..huhuh

pulang ke uia
dpt hadia dari adik 1st year...sweet!~~
thanks azwa...
dpt rase ukhuwah 1st year n 2nd year sgt kuat kat level 3..huhuh
sembang2 ngan jibah n rumets...
sampa nanges citer sal family...wuwuwuw..T-T
cerita tentang harapan yg tgi mak ayah..
ayat2 ayah dekat kita sampai menyentuh hati~
tp kita tau...
walaupun kita x dpt tunaikan harapan diorang...
diorang tetap akan sayang kita
n mahukan terbaik untuk kita...=)

perap ayam..
ready untuk bbq...
malamnye makan bbq..sampai nak muntah...
tgu second round...
________________________________________________________
munirah syakirah byk trima petua tangan
kali ni dari kim...
katenye ustazahnye yg beritahu...
leh caye ke..??huhuh

tgk tapak tangan kita..
samakan line paling atas dkt tapak tgn kita
tekap dua tapak tgn kiri dan kanan...
berhati2 tau!~~make sure line tuh x lari
tangan kiri melambangkan diri kita...
tangan kanan melambangkan pasnagan kita..
dari ibu jari sampai kelingking melambangkan
kasih sayang,tanggungjawap,tinggi,kepandaian n kekayaan...
leh caya ke..?huhuh
secara sintifiknye...tangan kiri lelaki lebih besar dari kanan...
n tangan kiri perempuan lebih kecil dari tangan kanan...
hurmmm~~ade logik...tp lambang setiap jari tuh...
x dpt nak jelaskan logik dia di mana...

munirah syakirah penah cube...
bila dibandingkan...
jari ibu (kasih sayang)- jari kanan lebih tgi!!~hoho!!
jari tunjuk (tanggungjawap)-jari kanan lebih tgi...mesti2~~~~=)
jari hantu ( ketinggian)-obvious sgt kanan lagi tgi..huhuhu
jari manis (kepandaian) -jari kiri lagik panjang...erkkk!!...x pe..suami tetap suami kan..??
jari keliking (kekayaan)- kanan tgi sket...huhuhuh..rezki murah kot pasangan aku ni..=p

layan je..macam2..tp sejauh mana kebenaran..wallahualam
_____________________________________________________
bila kita dpt sesuatu...
hendaklah kita menerima seadaanya...
apa yg perlu lakukan ialah belajar untuk menerima..
mengapa perlu lihat keburukan org lain sedang byk perkara yg lebih baik untuk dilihat...
jika boleh diubah...
cubalah untuk mengubah...
jgn salahkan org lain~
susah untuk menerima org lain bulat2 dlm hidup...
tp skali kita sudah stuju untuk terima...
jgn sekali2 kita buang...
jika tidak...
anda akan menyesal!~
walaupun seburuk mana pun perkara yg kita terima itu...
dah setinggi mana keinginan kita untuk tinggalkan sesuatu...
trimalah seadanya...
sgt payah~
tp tidak mustahil...
paksa diri tuh skit..huhuh
kalo x nak org lain paksa..

ada ckp2 sket2~ pasal susah mahu terima org dlm hidup...
dlm keluarga ke..kawan ke hape ke..mcmlah..=)
___________________________________________________________
terbaca blog syahmi suraini...
gud post on 14th feb..
hepi belated bday tuh his mummy..=)
kena post dekat fb wall mak enta ke..??=p

munirah syakirah dpt abg ipar baru saat itu...
hari yg bercampur baur untuk munirah syakirah...
terbaca postnya tentang gejala kapel...
betapa marahnya akh syahmi ya..??
huhuhu...tp ada kebenaran..~~

xsalah nak bercinta...
bercintalah...
tp ada caranya~~
bawalah cinta tuh kearah yg baik...
jgn bercinta jika mahu main2...
atau sekadar hilangkan sunyi~~
kerana fungsi cinta lebih pada itu...
dptkan bimbingan...
kekuatan...
jalan untuk ke sorga...
cinta bukan skdr cinta...
rindu..??huhuhu
bukan x galakkan nak jumpe2 ni...
tp alangkah indahnya rasa sayang yg hanya untuk kita..??
ikat la janji kalau dah sedia...
walaupun x da ibu bape..
itu dah kira tunang...
menurut apa yg didengar dari halaqah hari tu
tp cukup la skdr
tau perasaan n kepercayaan masing2
perbincangn yg baik perlu ada..
tp perbincangn yg baik baguz jika parents pun tahu kan..?=)
parents adalah tepat nasehat yg paling baik~
jadi ape konklusinya..??=)
saya x melarang ape2...=p
bercintalah anda...

pandai bercinta..
tp bila mahu ke arah yg lebih serius kenapa x mahu berani...??
yg lebih bertanggungjawap..
mengapa biarkan hubungan yg terapung2 di awan...?

jodoh is jodoh...
seawal mana kita merancang..
kalau belum sampai masanya..
ia xkan menjadi...
juz rancang je...
be a gud planner !!~~=)

tibe2 teringat kisah una n abg am..huhuh
lame gak kan..?rncg lame nak tunang...
tp last lepas abg am grad 5 thn kemudian baru jadi...
jauh2 antara nusantara sesama...
tp kalo dah ada jodoh dan kepercayaan..
insya-ALLAH...
ape yg boleh buat...
doa je la~~tetapkan hati...
make everything clear antara pasangan
kalo blur2 tye...
knapa camni n camtu...
ehh..cam galakkan pulak..

kerana lelaki itu tarafnya masih kawan biasa...walaupun spesel...
msih lelaki asing~walaupun ada rasa sayang...
pergaulannya masih sama dengan lelaki lain~
lepas kawen...
nah!!~~u the one n only...=p..x layan sape2 dah

shake galakkan ke..??
pikir sendiri ape yg shake tulis..huhu
p/s:hanya menulis...tidak merujuk ape2 atau sesape..mencermin diri jugak~
________________________________________________________
dialoq ini telah diubah:
A-shake,kalo kau ade pakwe cane..??
shake-kalau ade..??ade je la.. [cube utk open]nape..?
A-kau layan dia cane..?
shake-cam biase lah..maybe respek lebih...tp ajnabi tetap ajnabi..sama rata k
A- macam x sayang je...
shake- sayang...tp kena trima hakikat...aku ngan dia x de pape yg sah...
A-kalo ada masalah...?
shake-bincang lah...bukan x leh ckp lgsg..make it clear..slesaikan same2..cari la jalan...
A-kalo putus..?
shake- itulah sebabnye!~kena layan sama rata!!!huhuh..x la frst sgt walaupun mmg kecewa
A-dah x sayang..?
shake-sayang...tp boleh ke kita luahkan rasa sayang pada org yg x leh kita sayang..??..mane maruah..?dah la x kawen g...hehe..kalo ada jodoh ada la..sabar je
________________________________________________________
pic bbq n mid



Wednesday, February 17, 2010

Maher Zain,Vanilla Vanille ,Study Group n Exam

baru pulang dari kedah...

gya-shake..nak kasi kau dengar lagu ni...

shake-lagu pe?[jgn lagu yg x de makne lgsg lirik dia...nyampah aku dengar]

gya- meh lah...

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

chorus...

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

chorus...

I know that deep in my heart

________________________________________________

kal pertama tedengar lagu maher zain ialah lagu barakkallah hulakuma...

mmg seswai untuk kakak tersayang yg mahu bernikah...

jadi mood pun baguz la...

llirik dia pun x melalut...

tp bila pulang ke uia..

gya berikan lagu for the rest of my life...

maher zain jugak...

melodi dia sgt seswai dengan liriknya~~

tahniah pada penggubah lirik...=)

lirik dia simple..

tidak memuja2 perempuan seperti yg selalu dengar

kadang2 ada yg sampai terlampau memuja yg kurang enak di dengar...

tp lagu maher zain ini...

hanya untuk isteri tersayang..yg mmg halal.

semua boleh berikan kata2seperti lirik tu...

tp kata2 tuh sgt meyakinkan~~

si suami x malu untuk menyatakan sayangnya pada isteri secara terangan...

dia menyatakan bertapa pentingnya isteri dlm hidup dia

betapa isterinya telah mengubah prinsip hdupnya tentang cinta...

tiada kata2 yg bombastik...

tp realistik dan logik!!~~~mampu untuk dilakukan...

hanya dengan mengatakan..honest n true...

x dak cara lain...x dak istilah belah dada ke..hape ke..huhuh

syeznya siapa yg mendengar sgt mengharap lagu di dinyanyikan oleh org yg tersayang...

munirah syakirah sudah mendengar dari beberapa org..=)

jarang diri ini mahu meminati satu lgu..

tp lagu ni berjaya...

penuh dengan makna...

maaf ya...munirah syakirah bukan nak hayati lagu cinta sahaja..

ada ja lagu lain yg munirah syakirah minat...

tp of the world..huhuh...

membuat lg senang nak menghayati apa yg nak disampaikan

lagu dinyanyi bukan sekadar pemuas nafsu...

lagu satu medium untuk menyampaikan sesuatu...

dengan cara yg lebih indah

dakwah for example...

huhuh...munirah syakirah boleh layan semua lg kecuali metal...

bingit telinga..sampai dia ckp pe pun dah x paham...huhuhu

tp seyez..munirah syakiah sudah meminati lagu ini..=)

lagu barakallah pun sangt menunjukkan kemeriahan satu perkahwinan

rasa ada kegembiraan menyambut hari yg indah..

berserta doa2 yg ada...

kadang2 munirah berfikir...

kata2 agama adalah lirik terbaik untuk sebuah lagu...huhuhuh

___________________________________________________________

sedang bersiap2 untuk keluar...

bila tgn mencapai perfume body shop

vanilla vanille...

alamak..nak habes dah..=(

perfume ni munirah syakirah start pakai since pom 4...

bau makanan...

sebab tuh munirah syakirah suka bau ini...

sejak perfume ni habes pom 4..

munirah syakirah cuba untuk tukar ngan perfume lain...

byk kali tukar

x de yg bertahan...

nak beli tp x tau yg mane..

sebab una yg beli perfume ni...

last2 bila dah jumpe kat body shop..terus beli...

n inilah satu2nya perfume munirah syakirah yg bertahan sampai habes!

mmg btol lah...

tgk2..perfume ni ada dijadikan hantaran jibah untuk abg sumi!!!!~~~T_T..nak2!x sempat beli lg...

set perfume body shop..cehh...

sape yg beli mmg munirah syakirah syg gilew ahhh!!~~=p

hmm,skali dah suka..diri ini susah untuk cari yg lain...

huhuh...byk kali cube..perfume ni jugak...

tp bila dah bekenan yg lain...

diri ini takkan ubah lagi pada yg lain pulak...

tp takes time jugak nak ubah tuh...tp x da masalah..

everything comes from us aite..?=)

______________________________________________________

izan- shake..tgk tangan kanan kau...

shake-nape..??[macam2 la lepas aku balik kedah ni]

izan-kau mmg setia ek..??huhu..tgk kat tepi tapak tangan kanan kau ni ada stau line je..maknenye ada 1 je yg jadi penting dalam idup kau

shake[gitu pulak..??]blajar mane ni..??huhuh..ngarut lah...

jibah kazmin-izan!!tgk aku pulak!!~~~

izan-eh!!kau ni player ek..??byk line gile...!!

shake-hahahahahahahhah!!~~~[yo yo oo je benda alah ni..sian jibah]

p/s:jgn caye benda karut

___________________________________________________________

musim exm bermula..

rmi yg bersama study group masing2..

blajar sama2..

bguz tuh...

sampai penuh ax,ly,cl n seminar room...

sampai study group kami x punya tempat untuk study..

but thanks to study group faqeh yg sudi berkongsi dengan kami...

next time kami cari tmpt lain...

dah maklum study group kena merantau...

tp gud memory kecuali part jatuh tuh..adehh~~~

blajar mane2 pun x pe...asalkan belajar kan~

maafkan kami jika mengganggu study group anda..huhuh

but thanks..=)

___________________________________________________________

exam terpaksa kluar dari amf awal..

sakit perut gile...

physic lab ohh phy lab...huhuhuh

lepak kat musolla..jumpe afiqah basket

lepak ngan dia sampai tertido...

hani dtg dengan bawak file snr...

x tau nak susun cane katenye...jadi susunlah bersama...

along telefon...

lepas berckp...

hani- family kak shake ke..??

shake- aah...nape..??

hani- manje gilew!!!!!!!!!!!!!~~~~nampak je tegas rupenye.............adoihh

shake-hahahah~~manje dengan certain org sudahlah...mane boleh semua org rase..=p

p/s- munirah syakirah hy tegas di luar..huhuhuh...esp ngan laki..huhuh

Tuesday, February 16, 2010

fasa kedua~~~


comelnye anak cikgu izham(abg am) ni!!!~~~~
kate una pada anak2nye...
huhuhh..
sape lg nak puji anak2 sendiri kalo x mummynye kan..??
huhuhuhuhuuh
"ehh..ni yg x tahan n..adik!!!meh amik gamaq kami..kami nak 'kawen' lg"
amoihhhh abg am....
huhuhuh
dah terlanjur berckp sal org yg baru berkahwin..
ini fasa kedua pulakj..
kehidupan selepas berkahwin..
so far munirah syakirah lihat kehidupan selepas berkahwin kena ada 3 s...
Sayang
Sabar
Simpati..
sayang akan ada...tp sayang tuh akan hilang
tp sabar itu yg buat kita pertahankan hubungan...
simpati rase kesian akan pasangan kita
"sape la nak jage dia kalo kita x de ek..??hmmm..."
hahahahahha...
klakar kan..??
tp itulah hakikat sebenarnye jika memikirkan hidup lepas kawen...
maaf
munirah syakirah ni hanyalah pemerhati...
melihat kehidupan2
kakak2 n abg tersayang....

sebenarnya dir ini hendak hilangkan kantuk~~~
tiba2 teringatkan kakak yg baru berkahwin semalam...
tp mungkin skrg dia bz dengan jemputan family n kawan2...
jadi x nak lah kaco..
abg sumi pun ada exam esok..
semoge berjaya!!~~~

kadang2 terpikir....
mcm mana abah n mak kita boleh nak mempertahankan rumah tangga diorang
kadang2 klakar tgk mak n abah selisih faham...
huhuhuhu...
mak x pandai interprete ckp x direct ni
abah pulak ckp x direct...
susah kan..???
tp bagaimana..??
hhuhuh..dia akan dtg natural..asalkan ada usaha antara kita untuk paham..kan mak..??
huhuhuhuh..lawak...
teringat time kawen jibah ritu....
mak ckp...
"abah ni gelabah sket wat keje..semua benda nak tgk...mule la penat nanti...pastu ngadu penat.."
hahahaha...yg tuh x leh nak ckp la...
diri ini pun rasenye persis abah di bahagian itu...
huhuhuhu

ape yg nak ckp ni..??
saje nak bercerita je...
ahaks!~~~
konklusinyaa...
kita x tau siapa jodoh kita...
tp bila dah dpt...
jgnlah pandang yg lain~~
mule lah nak compare...
juz trima apa yg ada..
persis anak murid mencari rumput yg paling cantik di padang
sekali pilih jgn toleh ke blakang...
itulah hidup kan..??
huhuhuhu~~~
bak kate org paling penting dalam hidup munirah syakirah
org yg yg penah mendpt peluang kedua sgt beruntung mendpt peluang ketiga...
haa!~~benda ni jgn apply kat rumah tangga je pulak..haishh
huhuhuhu
juz grab peluang yg ada...
sekali dah nampak terbuka jalan..
x salah untuk cuba kan..??
;)

ni salah stau nak sedapkan hati jugak..
x dpt nak study..
sgt penat~~
tp kena study gak...
kena semnagt...
chaiyok2 shake..huhuhuh
x suka org paksa diri...
jadi kita kena paksa diri sendiri untuk berjaya..haiyarkk!!~~

__________________________________________________________

jibah kazmin-shake,hantaran bape..???

shake- ntah lah..aku x amik tau plak abg sumi kasi pe..tp ayah aku rasenye ikut suke

jibah- ayah kau fully sponsored ke..??

shake-aah,..tp heranlah...byk duet kluar pun aku tgk mak ayah aku duet x terluak pun...ke x penah citer ek..??rezki murah kot masok ahli keluarga baru...

jibah-hurmm~~[tgk gmbr kawen]eh!~~kat kedah laki pompuan makan x campur ek..??

shake-...???!!!~~~~laa..x tau ke..??mmg x campur pun..sini campur kan..??kalo kat kedah x campur..certain kampung2 la..umah aku kan kg je..

jibah-owh~~aku nak love after marriage la...mak ayah aku perfect example kot...x penah knal..dah la pak aku muallaf..lagik terbaik~~sspek ar mak aku..huhuh

shake-hurmm~~best kan love after marriage..lagi manis cinta dia..huhuhuh...tp ayah n mak aku nak pilih sndiri..kalo nak..sape nak aku kena pinang terus la..hahaha...

pikah- aku pun nak love after marriage la..hahahaha

jibah n shake- (=.=')

shake-hurmm~~~wait n see je lah...sape yg berani...beranilah mintak..huhuhu..kalo jodoh dengan 'dia','dia jugak kan..??hurmm..tp ALLAH suh cari..hahaha..x payah pikir lagi laa~~

jibah- eh..kena wat 1 malaysia ni...family aku ada india,siam,melayu...so kena kawen dengan bangsa cina lah...

shake-hahahahahahahhahahahahahhahahaha!!!~~~~
_________________________________________________________

kak noni-hai shake..lame x jumpe

shake- baru balik la kak noni...kan kakak shake kawen..hehe

kak noni-hoho...ye x ye..dah kawen la yek..??yg satu ni bila lagik..??

shake-eyh..x de calon la kak noni..lambat lg ni

kak noni- ye la tuh..rmi je nak kat awak..tp diorang x berani...bukan ade org senyap2 letak gambar dia kat facebook ke..??haaha

shake-huh..??sape plak ni kak noni..ade je...[rmi je letak gambar aku kat facebook..kak noni2..]

kak noni-huhu..x de la..saje je...ade tuh..cume x berani lg..tgk la nanti...

shake- ye lah kak noni...

soalan;kak noni ade facebook ke..???

Monday, February 15, 2010

selamat dinikahkan~~


una n abg am...ngah cari baju..huhu~~
wut do u wanna noe..??
the food..??
the brides..??
the family..??
or munirah syakirah..??
huhuhuhuh...
byk yg munirah syakirah mahu bercerita~

tak tau la mcm mana dengan family kedah yg lain..
tp nikah kali ni sgt berbeza...
ada adat mintak diakadkan~~~
habeslah,pengantin pompuan~~~!!
"abah..boleh x kawenkan jibah dengan suhaimi uzir dengan mas kawen rm99 ringgit bla3..."
bila ditye komen jibah..
jibah terkejut...
"ee..poyo ar...dulu asyik gelak2 je ngan abah..lawak..rini pelik je nak sebak2.."\
khutbah nikah oleh abah sendiri
doa pun oleh abah sendiri
alhamdulillah...
jibah dinikahkan dengan ABG sumi dengan 1 lafaz nikah..huhuh
terkedu melihat pelukan erat sumi untuk abah..
muka ditekupkan di bahu abah...
abah menepuk memberi semangat...
abah dah suh munirah syakirah pgl abg sumi...
tp masih blum biase...
adeh~~~
well,dia ada hak untuk dpt 100% respct dari munirah syakirah skrg..=)
well,congrates abg sumi...^_^
sumi dengan berwajah baru..without braces!!!~~~hahaha...
lepas nikah...angah,abg ijal,abg am..ipar duai bersama abg kandung..
ajak abg sumi makan2 dekat luar..
ada la tuh talk2 lelaki depa..hahaha
utk eratkan hubungan sesama sendiri...
abg sumi ajak boling...
angah tolak!!~~abg sumi gelak..penah kalah ngan abg sumi ke..??=.='
dah leh tangkap berdua...dulu jgn harap!!~~~~

akad nikah dah selamat dibuat...
tiada masalah..
munirah syakirah masih boleh bermsg2 lg..huhuhu
keesokkan harinya~~
mulalah hari yg penat~tp seronok~~
paginya..diri ini masih belum bersiap..
termasok kakak2 yg lain~
cuba untuk beruzlah untuk study physic..
tp x mampu!!~~T_T
tutup buku dan tolong ape yg ptt...
terkedu bila tgk trak ais krim...
free aiskrim for a day!!!!!!!!!
abah sponsor~~
bguznye...
rancangannye...
tgh hari makan nasi berlaukkan,daging gulai,udang masak cabai,rojak buah n ape lagi ar..??lupe...
lepas pukul 3...bihun sup pulak naik~dengan bubur kacang
pukul 4 laksa!
n pukul 5 mee goreng mamak...
terkejut dengan menu kali ni...
but no wonder la...
tetamu abah jemput extraordinary ramai...
"ti x rase 2000 mak...mak jemput lebih ni"kakti kepada mak
kakti yg incharge bahagian makanan
angah ulang2 alik as wali kedua jibah..huhuh
angkat air..
angkat pinggan...
punye ralit wat keje..
x sedar diri tuh x mandi...
padahal dah pukul 2 ptg!!!!
majlis dah stat..
x gaye anak tuan rumah dah..huhuhuh
keje ohh keje...=p
family belah kuantan n baling bergabung tenaga...
menjayakan kenduri ni...
ada yg basuh pinggan...
ada yg tolong uruskan tmpt makan...
n byk tarikan sebab ada aiskrim..
jadi rmi la org dtg..
tetamu tuh kan rezeki..=)

org kedah ada satu istilah...
GANTUNG PERIUK...
meaning...
kalo ada jiran yg buat kendri..
diorang x masak..
makan kenduri je..
x tau jika istilah ni digunakan di kampung munirah syakirah shaja
n mmg sampai kol 6 pun masih yg berkunjung...
maybe sebab tuh mmg dah biasa sediakan makanan byk..
n the food mmg tahan sampai ke malam...

aiskrim2!!!~~~

ada time anak2 perempuan ustaz rahman berehat kejap...
kawan2 jibah dari uia sampai~~~
tgk kami
wooooooo!!!~~~same je semua!!
hahaha..baru tau ke..??
haiyarkk!!~~
sesi tangkap gambar...
diri ini membantu..
bila nak masuk bilik pengantin
"okokok!!!jibah lagi sorang nak masok!!yg ni pun main volley ke jibah..??"
huhu..yg ni x main pape bak kate jibah...
n yg paling lawak..
ada yg confuse
munirah n najibah...
padahal sepupu sendiri..
lame x jumpe kot kami..huhuh
tibe2 salam..
TAHNIAHH!!!~~~erkk!!saye bukan pengantin...susah2..=p
walaupun penat handle tetamu yg rmi tp seronok..
sebab lame x jumpe...
esp ada kawan yg dah sebok nak fly dah..sedeyh2...
semoga berjaya di sana...^_^

lepas semuanya berakhir:
family pahang n baling bergabung meratah udang kenduri!!~~~dah la besar2!!!
kemudian~~ade sponsor satay pulak..
murah rezeki...
angah dah suh kak ti picitkan...tp mulutnya masih kecoh..hahaha

miya n nina...flower gurl...kiri 5 thn...kanan tu 2 thn!!huhuhuhuh..looks her father la...pesilat negara kot..ahaks!

diri ini tidak tahu di negeri lain
byk yg dpt sebenarnya..
kg suka bantu membantu
mak dpt kek,kadang2 sponsor bunga telur...
even hantaran pun..
kadang2 mak biar kosong..
nanti mesti yg nak bg buat hantaran...
ada kuih tart berbentuk bunga sebesar pinggan bujur...
ada halwa...
ade je makanan yg leh jadi hantaran...
nanti dari nak bg 9 dulang..boleh jadi 11 la..13 laa..huhuh
mmg kena ganjil ek..??=D
alhamdulillah..rezeki murah...
n as bunga telur..
kami x bg bunga telur..
kami bg yassin...
so maaf bg budak2..
dah dpt icecream!!huhuhuhu
ngan munirah syakirah skali beratur amik icecream.=)

cukuplah cerita makanan..huhuh
pukul 6..diri ini berehat...
kaki dah lenguh2...
tiba2 berdunyun sepupu n pkcik2 pahang ke depan tv...
rupenye madihah masuk rancangan adik-adikku tv 1..huhuhu...
nak tgk la tvni..
gelak2 ketawa ngusik madihah..
malu jek..=p

nanim-munirah..saye nampok aok kat mid ritu...
shake-huh..???[last aku pgi ujung bulan 12 kot!!!]...ngan sape..??
semua- haaaaaaaaaaaaa!!!~~~diam2 simpen yek..??
shake- x de la..aok nampak guanenye...lame tok gi ni...
nanim- ade lah!~~
ayah ngah- sebab dah kantoi..gi buat air teh kat ayah ngah
mak ngah - humphh!!dok oh(maksod= tipu or x munasabahlah)!!ngade nak air..
ayah ngah-biar lah...kem salam kat umar al khatab 1 nanti balik uia...

hahahahaha..utk pengetahuan..family belah pahang,adik2 mak,abah,
sepupu sepapat mostly...
semuanya angkatan UIA...=)..
sebab itulah munirah syakirah byk tahu sal uia...=)

shake-nanim..aok nampak saye bile..??
nanim- ujung bulan 1
shake- saboh!!dok oh sungguh!!~~hahhaa..mane ginye...hahaha...[lega]
nanim-yek..??saloh le tuh..saye tok caye gok..dah la jumpe depen tmpt boling..hahahah!!~~
shake-mauk kena amuk ngan ayah long (abah)!!!
nanim-hahahahah!!~~

pukul 10 family baling berangkat pulang...pukul 10.30..diri ini pulak beransur..
sedih sungguh!~~
bersalaman dengan semua...
yg menghantarkan...
abah,angah,abg ijal n abiyan(sepupu)
abah senyap dlm kete..
letih agaknya..
angah yg bising...
nasehat sket sal exam..=)
bg kate2 smngt...
perbezaan dunia exam n dunia keja..
layan~~~
lepas tuh pulanglah daku ke sini..T_T

common question:
A:ni anak last la ni..??
shake-aah..=)
A:bila pulak..??thn depan..?
shake:lambat gi..[tgu mak kumpui duet lu..=p]..calon x dak..

not common:
B:thn depan kami mai kenduri lg ka..??
mak:hurmm..ntah arrr...kita tgk ja..huhu...haa...
B:dah ada calon ka..??
mak:x dak lagi..haa!!sapa nak tada lg sorang ni!!hahahahahahahah[mak pandang adik]
pungaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
_____________________________________________________
ayah ngah-munirah...ayah ngoh nak bg satu nasehat nak cari suami..
shake-x payah la ayah ngoh...
ayah ngah- dengor le...ayah ngah nasehat...cari org kuantan!~~senang kami nak urus kenduri
shake-=.='

sepupu-haa...munirah..2 thn lagik ka..??
shake- x tau agik kak na...lambat gi ghasanya
sepupu-amoih...bahung(maksud-bohong) x dak calon
shake-huhuh..kalo ada org tuh dah mai sini dah =p..
sepupu-segan lagi kot..huhuh...
shake-aah exam kan..hahaha..[layan]
__________________________________________________________
shake-pakcik..uia pj..bape..??
pakcik teksi-pagi2 punye pasal 25 lah.
shake-hurmmm~~boleh la...[menggeleng]
pakcik tersenyum

padahal boleh murah...
aku tahu aku ditipu...
tp aku cuba memahami dirinya perlukan rezki...
lagipun rezki sedang melimpah skrg...
x salah kuberikan...
munirah syakirah x suka bargain!!~~~
huhuhuh..
kalo x suka..cari org lain terus...