Friday, November 20, 2009

cuti...

jgn semua beranggapan cuti yg disebut adalah cuti sem atau cuti raya...cuti yg disebut ialah cuti dari sebarang keja medcy...tak tipu..sesungguhnya aku sgt sayang pada medcy...dari medcy tempat aku timba pengalman dan dari medcy aku timba byk kenangan..bersama kawan2 dan teman2..yg aku anggap seperti keluarga aku sendiri..medcy tempat aku tumpahkan segala kesetiaan yang ada..wah..setiakah aku..??=p..tp serius..susah untuk aku berubah hati jika itu pilihan aku maka itulah yang aku akan ikut dan akan betulkan..x kira dari sudut kerja ataupun apa2..=).di situ byk aku kena siapa diri aku...bagaimana diri aku yg sebenarnye..dan siapakah sebenarnya anak bongsu prof madya left. kol. ab rahman mustafa ni...aku pernah berada di bawah..dan aku pernah berada di atas...aku dah rasa semua...tp pengalaman tuh semua masih x cukup kalau aku x berupaya untuk berubah..cuba untuk bergerak ke arah fitrah aku sendiri..fitrah diri yg suci dari segala dosa...tp aku tau..aku bukan manusia yg sempurna walaupun aku digelar perfectionist oleh kawan2 n advisor..=)

sebelum aku menyambung apa2 biarlah saya katakan di sini..saya lebih suka menceritakan kisah saya dan cuba mengambil iktibar..maaf jika blog saya ini terlampau bosan..hak semua untuk mengkritik sebenarnya..bak kata irfan "hidup ini umpama esei" dan di sini lah aku coretkan esei2 aku...

Smac merupakan pengakhiran event yg sgt memberi impak pada aku..di situ baru aku tahu...aku adalah seorang yg suka bekerja..namun kita memohon utk berehat..bermakna saya perlu berehat...jika tidak..segala EQ,IQ dan SQ saya akan menurun...masih terngiang2 wajah2 sister2 futsal yg terkejut dan marah melihat brother pakai jersi sister..saya faham..saya juga perempuan..saya tau mereka jugak tidak marah saya..=)...ntah mengapa malam closing smac yg septtnya saya enjoy menjadi malam yg penuh dengan air mata...terasa bersalah dengan semua anak2 buah..semua players...tp saya tetap seorang manusia biasa...saya tidak menjalankan tugas dengan baik...boleh diperbaiki

abah selalu pesan...ketika aku sedang sedih2...

adik..dalam hidup kita ada EQ,SQ n IQ...IQ ni semua org boleh capai..dengan syarat RAJIN..kalau adik rajin..adik akan capai tahap IQ yg adik nak..tp sejauh mana IQ adik guna itu terserah pada adik...tp SQ dan EQ ramai yg x boleh dpt...EQ bagaimana kita hendak kawal emosi kita dan SQ bagaimana kita mengawal pergaulan kita...semuanya berkaitan rapat..x guna IQ tinggi jika kita x pandai kawal emosi..x guna IQ tinggi jika kita x tau bagaimana hndak bergaul..kalau adik dpt kuasi ketiga2 kualiti ni...adik orang yg paling hebat!tekniknya senang...pandang jari adik..ada lima..berpautlah pada 5 rukun islam dan lima huruf..I.H.S.A.N...ihsan akan bawak adik pada semua benda yg adik nak...susah nak buat..tp xmustahil


kata2 abah terngiang2 dlm klas btq...tersenyum sendiri time blaja...blaja ngan ustaz nasiruddin terasa mcm pegi ceramah agama..buat aku terasa sgt leisure tp boleh absorb..rmi yg ngantuk..tp x penting mcm mana gaya persembahan...yg pentingnya ilmu yg dipersembahkan..

huhu..ni skdr penuhi masa lapang...ingt balik apa yg jadi...baru 5 hari event terakhir berlalu...aku dah mula rasa hendak bekerja semula...addict ke aku ni..??bahaya2!!!help me!!!diriku harus seimbang!=)..penat harus dilepaskan...ntah mengapa event thn ni penat..walaupun dulu event berlangsung 3 hari berturut2 (smac,family day dan AGD) tp aku tetap hepi n enjoy....hmmmm.....

No comments: