Thursday, November 26, 2009

PuLaNg...

tika diri ini mencoret satu lg post yg biase dilakukan,diri ku sudah berada di rumah...sudah 2 hari hati ini berlari ke kedah,sementara jasad masih terkapai2 di uia...ibarat kekasih merindui kasihnya..sebegitu jasad merindui hati..dan sekuat itu diri ini sgt merindui keluarga tercinta meskipun baru terpisah dalam jangka masa seminggu (abah dtg minggu lepas)..diri ini bukan jenis mempamerkan kerinduan kepada sesapa kepada semua org..cukuplah diri ini kucar kacir dek kurniaan ALLAH yg serba indah itu sendiri..

semalam begitu kalut diri ini menguruskan hal untuk pulang..kelas eap kali ini dikejutkan dengan kejutan dari madam vasunthara yg meminta pelajarnya membuat esei yang telah lama kami tinggalkan sejak sem kedua lg..huhuh..lab phy jugak begitu menyeronokkan..tp kurang kemeriahan kali ini sebab amy kurang sehat..huhuhu..berpeluang membaca post pasal diri sendiri...tp setelah melihat post tersebut..terus diri ini tersenyum,senyuman yg terus sehingga ke malam..hahaha..jgn menyangka yg bukan2..rasa penghargaan di situ..terima kasih kepada rakan tersebut..satu pujian yang munirah syakirah rasa tidak layak utk diterima...diri ini hanya insan yang lemah..namun bersyukur dengan kurniaan Illahi...

klas petg diteruskan..namun hati sudah lari ntah ke mana...naik bas ke kedah barangkali..jasad sudah mencari..seolah tak x dpt hidup tanpa hati...huhuh..ya,badan x dpt hidup tanpa hati...jiwa sudah kacau bilau..dek keinginan yg mahu pulang sgt kuat..hati berbunga bila dpt msg dari kakak (Jibah)...dia sudah mahu sampai ke uia...bersiap2lah diri ini untuk keluar..Mirah pun ikut skali...bila dah siap semuanya...keluarlah kami ke Mid vAlley

Jibah enjoy sgt sgt sembang dengan mirah..hepi juga tengok...dlm kenny's tuh terkekek2 jibah bercerita...mirah dan aku hanya medengar...jibah mmg kuat bercerita..kuat pada aku..huhuhu...tp mirah pandai melayan...macam2 jibah cerita..malah cerita pasal diri ini pun jibah bertanya pada mirah...byk jgk diorang bercerita

"sape kasi adik sedih n marah gitaw akak..." jibah dlm nada serius..mirah gelak..aku hanya mampu senyum

mungkin jibah rasa aku agak stress di uia kali ini...mungkin..tp aku hepi skrg..ataupun aku stress secara x sedar..ahaks!!boleh ke jadi gitu..??lupakan soal itu..tp mirah ngan jibah boleh get along..huhuh..semua kawan aku akan rapat ngan jibah..jadi memang dah jadi kebiasaan..mcm2 la diorang borakkan...pasal diri ini hingga ke hal sukan sampai ke hal tanggungjawap

"kalo nak tunggu ready baik x yah buat hape2..tunggu aje..padahal hidup perlu mencuba.."skali lg jibah bermadah..aku hanya boleh sambung makan..mirah hanya diam..tp tersengih

seronok btol jalan2 kali ni..bukan senang nak jumpe jibah..stiap kali dia dtg uia mmg dia akan dperkenalkan dengan kawan2 munirah syakirah...huhuh..dan dia sgt suka berkenalan dengan kawan2 adik dia...sehinggakan jibah lebih pantas mengajak mirah datang beraya berbandingdiri sendiri..aduh!maaf mirah..=)

bila sudah sampai di rumah,jibah dah ajak aku kluar teman dia melihat baju kawennye..huhuh..cantik..hope i cn see her wearing that dress on her happy day...ya ALLAH,permudahkanlah...keinginan untuk pulang sgt tinggi walaupun diri sedar perjuangan masih belum selesai di CFS..perjuangan terakhir...aku boleh terima jika rakan2 ckp..DAH EXAM,NAK WAT CAMNE KALO X LEH NAK PEGI..tp fahamkah mereka..perkahwinan yg disebut itu adalah perkahwinan kakak terchinta..??bagaimana hati ini pecah merenung baju yg sudah disediakan utk diri ini ketika hari besar itu...bagaimana byk soalan diajukan sama ada aku boleh pulang atau tidak..mungkin ini hanya soal hati kan..??mengapa perlu dilayan...tp perasaan jika x dilayan dengan lama boleh mempengaruhi akal yang waras...itu yg diri ini bila sedar yg badan ini tidak memberi peluang hati ini utk dilayan..

lupakan soal itu..hari ini kakak2 aku melayan aku..diorang sgt melayan aku...mungkin itu yg buat aku susah untuk meminta..mereka lihat apa yg aku perlukan dan cuba utk dptkan apa yg aku perlukan walaupun aku hanya duduk diam...sangat prihatin dan sgt memahami..dah perkara itu yg buat aku sgt sayang...SAYA SAYANG KELUARGA SAYA....

No comments: