Monday, December 14, 2009

hanya merancang

alhamdulillah..setakat ini tiada benda yg membosankan diri ini dia uia...anak2 lecturer terlampau lincah tatkala dilayan...itu mampu mengubat kerinduan pada anak2 sedara tersayang..tatkala tangan sebuk menaip...mata tidak mengadap skrin laptop...tp wajah2 asyrafi,kakak,miya,adli,nina,wiya,lukman,minna,n aya terpampang di mata ini...ALLAH sahaja tau betapa diri ini penuh dengan rasa kerinduan...(aduh nanges la plak)..balik..??ohhh...x boleh...byk perkaa perlu diselesaikan...
perasaan ini sedang dikorbankan..rindu itu akan bawa diri ini kepada tuhan insya-ALLAH...
bila disingkap apa yang terjadi...ya..kita hanya merancang..tuhan yang menentukan...sebesar mana pun keinginan..sebesar mana pun harapan...kita hanya mampu untuk merancang...bergantung pada cerita 1 pihak mmg jadi kebiasaan org melayu...tp perlukah dipersalahkan..??dlm dunia ni x dak siapa yang salah..munirah syakirah selalu dikuatkan dengan benda tuh..sebab diri ini x suka persalahkan sesiapa...melainkan itu dah menjatuhkan maruah agama atau diri ini...diri ini lebih suka diassumekan diri ini yg bersalah..senang cerita kan..??kalo x,mula jadi panjang...tp diri ini akan memujuk yang tiada siapa yg salah...jika ada 1 org yg specific untuk dipersalahkan dalam sesuatu hal..maka mmg x jadilah cerita...

semua orang tak sempurna...diri ini selalu diingtkan dengan hal itu...hidup mmg perlukan kesabaran...utk jadi rasional...semua jenis cerita harus didengarkan...bahasa harus digunakan dengan baik...jarang diri ini nak marah..tp jika nama diri ini tergugat...sukar diri ini hendak memaafkan...sukar...terlampau sukar................................

hidup perlu percaya pada kawan...tp jgn sampai tidak percaya pada orang lain..even pada musuh kita sendiri...

syukur...sudah byk mata ini melihat...segala hijab terbuka selepas byk perkara yg terjadi...byk yg aku tau jadi tau...yg tak kenal jadi kenal..

ini dunia munirah syakirah...yg nak hepikan..yg nak buat dunia jadi dull...nak dunia penuh kejayaan..adalah munirah syakirah sendiri...

maafkan diri ini jika tersalah apa2...diri ini byk kelemahan...byk diri ini perlu berbaiki..almaklumahlah...munirah syakirah MINAH YANG LEMBAB!!!cukup lah..diri ini byk makan hati...tp diri masih mampu rasional...kumpullah segala kesalahan...diri ini x kesah dipersalahkan...kerana dlm dunia ini tiada yg boleh dipersalahkan
_________________________________________________________________

random pic...


fateh
nik

sayangku lukman..=)
comiitee snr 1st year...adik2ku..sgt hargai diorang...sebelum kita kehilangan..


saje nak ajak korang layan lagu ni..
http://www.youtube.com/watch?v=3rmRvRXW-Qo

sori x leh upload..x tau nape


6 comments:

najibah kazmin said...

sniff.. sniff.. i smells sumting fishy.. nape ni shake..?

fityatun_syakirah said...

huhuhuhuh...biase la jibah...pandangan ALLAH adalah sebaik2nya kan..??=)

najibah kazmin said...

x menjawab soalan laa -_-"

fityatun_syakirah said...

huhuhuh...x de pape...kau ni pun cm amy jugak...huhuhuh...mcm x tau susah nak korek rahsia dari aku..=p

sumi y ensem said...

adik,lukman paka bju tk kenduri kami kn?

bla adik nk upload vid wiyah nari 2.....

kak jibah said...

perjalanan masih jauh dik..byk lagi yg Allah nak adik belajar...insan yg di uji adalah insan yg di sayangi...n ingat sumthing, if you look around n there is nobody, dun get sad because u have a great family members who always love u as what u are... akak syang adik....