Sunday, February 22, 2009

EpT...+ KeNAnGAn S N R

akal letih bukan kepalang,
berperang dengan kertas soalan,
hati resah dan juga walang,
namun yg lepas kita kita lupakan...

ya Allah,bagi la aku lepas EPT ni..huhuhuh...hurmm...meh aku cerita ape yg dah jadi...
22/2/2009 (ahad)

aku start hari tuh dengan perasaan yg hurmm..x tau nak ckp camne...cuak jugak...yer la..nak speakin..tp naseb baek speaking aku kol 12 10...pikah plak kol 10...gud luck 4 her...aku akan amik exam listening dulu...tempat aku menadah telinga di AMF (left)..bila aku pegi amik exam..makkkkkk aiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!semua brothers..mane sister..alahaiiii..ciputnyaa!!!...aduhh..mcm mana ni..pastu jibah dtg...kami dah disuruh masok..jibah lari kat aku dia ckp..SHAKEEE CEPAT MASOK!!!!ahahahha...ape lagik aku masok ikut dan je la...trus amik tmpt sebelah speaker..ahaha..jibah duk blakang aku..pastu berduyun brother masok..hailaaaaaaa...kat situ aku ngan jibah je sisters...kebas muka bukan kepalang...x pe shake..cover2...mane leh tunjuk kita takut...buat slumber..ehehehe..(yer ker..??)...tp sebelum tuh aku nak citer..aku pakai baju mini jubah kaler merah...semo ckp aku melaram rini..ahahaha..sebenarnye aku malas nak gosok baju ritu..kebetulan semalam aku jumpa parents aku..kalo jumpa parents aku aku mmg cukup melaram...ahahahha...org melaram jumpa pakwe..aku melaram jumpa parents aku..ahaha..tuh baru btol...haihh...x per laa..aku jawap la listening test tuh dengan keadaan yg x selesa..seb baek speaker sebelah...ehehe...hurmm..listening ada la yg aku x sempat nak dengar..haihh..kena korek tliga lagik ni...ahahaha...tp ada satu part tuh...lawak...sal report kecurian..rupe2nye laki tuh kena curi kasut sebelah kiri..aku gelak la..tp yg lain semua x gelak..seriuss jee..haishhh...

sampai saat speaking plak..aku dtg ax 201...time tuh firdaus (clasmate eng aku) baru kluar..ngan muka tension nye...releks ye firdaus..dia citer la ape dah jadi..pastu naa ngan mas dtg..sembang la kat situ..tibe naa puji baju aku lawa...ahahahhaa..aku ckp TQ...malas nak ckp byk...sembang2..mmg lama nak tgu..aku second last...tgu punye tgu aku kena madam habibah...ahahahhaa.madam english irfan n sharaf...topic aku describe your fav pastime..ahahah..aku citer aku ske suft tenet..ahaha...then aku dpt soklan...sitting in front of comp n tv make people become anti-social...perghh!!!dah la aku kate aku ske suft tenet..tp aku mmg anti social dulu...huhuh..ahahah..mesti arr aku disagree...ahahahahaha...merapu la aku dlm tuh..madam tuh sengih2 je la..pastu tulis2...x paham pe2..habes la exam ritu...punye la lapar..pikah balik pown dia lapar..tp makanan kat zc n ac habes..wuwuwuwu!!~~kami makan kat luar..kat tmpt pasar malam...tmpt aku,kim,meji,sharaf,kaknab n farabbi breakfast time check track untuk zokathon..huhuhuh...mengimbau balik kenangan...tibe2..pikah jerit...KIM!!!!perghh!!fam kim dtg plak...huhuhuh..makan la kami same2..ayah kim blanje..wuwuwu!!~~alhamdulillah rezki...so kami balik prepare 4 next battle!!

23/2/2209 (isnin)

exam reading n writing start pukol 2 30...pagi tuh aku bgn and study bio...wahh..terer sgt la eng kononnye..,huhuhuh...pastu dengar announcement...boleh buat pre reg utk booking roomate untuk short sem n sem 1 ...trus aku teringat mira n gya..ya ALLAH,aku sgt rindu diorang...mmg la kau slalu jumpa GYA..tp aku nak duduk satu bilik ngan diorang...mmg teringt kemeriahan bilik kami dulu..makan skali..gotong royong skali...kami terpisah sewaktu berpindah ke ac...trima la dengan redha..huhuhu...x tau la mcm mane skrg ni..masih x decide nak duk mane..tp mmg aku tringat zamanku kat KC ngan diorang..indahnyeee....smayang skali,makan skali..semua skali...angan2 untuk bersama skali dulu terkubur skarang aku nak korek balik..ahahaha...sambil aku duk study utnuk english n bio aku duk pikir japgi aku nak amik exam..kat LY 008...tmpt sport n rec selalu buat meeting...gonee tuhhh..???ahahahaha...aku x dpt bayang...


rumet 1st sem..sgt best!!!!

kol 2 15 aku pegi LY 008...ahahhaa..sambil memikirkan sesuatu...

-skrg aku bawak CRS,pencil box,matriks card...selalunye aku ke LY 008 bawak fail sport n rec,laptop
-dulu aku ke LY 008 sama ada t-shirt,baju punjabi atau baju kurung kalo ada majlis s n r...tp skrg aku berbaju kurung lengkap dress code...ahaahaha

-dulu kalo aku pegi LY aku bawak marker..skrg aku bawak pen itam....

-dulu sebelum ke LY aku pikir nak bncg ape kat LY tuh...skrg aku pikir ape nak jawap kat LY tuh...ahah

-dulu ke LY makan2...skrg nak jawap exam!!!

-dulu ek situ untuk cipta kenangan indah..skrg kenangan yg nak dibuat bergantung dengan apa yg aku jawap...perghh!!!

ckp sal LY 008 ni..meh aku citer...Ly 008 ni tmpt budak s n r buat meeting..kalo x LY 007 mesti LY 008...huhuh..situ la kami makan big apple..n kat situ la aku dpt dunkin donut tanda kemaafan..(perlu ke sebenarnye..x perlu pun)..ahahah...Ly 007 tmpt meeting untuk zokathon...time tuh..kalo meeting mesti ada..aku,sharaf,meji,kak nab,kim,gya,farabbi,nadiah,safwan,bun,and basma...and time zokathon la start membiasakan diri dengan berhamba tuan hamba...comitee boleh dikira dengan ajri kan..??tp time final touch zokathon..mula rmi yg amik tmpt..mula org2 baru yg dtg..fuh!!baru nampak besar family s n r ni...bahagia sgt...pastu post mortem zokathon..yg aku ckp dpt dunkin donut dan big apple tuh...huhuh..buat kat LY 008...bincang untuk family day sket lepas tuh...


final touch zokathon...

aku n kim..post mortem zokathon..
celebrate besday kaknab beberapa hari awal
big apple n dunkin donut^_^..
kenyang aku n rumet breakfast makan dunkin..
simpan sampai breakfast ooo..eheh

1st meeting family day,buat dekat ly 007...huhuhuh...time tuh..aku rase laen sgt...ahaha..aku bz ngan agd..so x nak jadik PC or PM..zul n kim yg jadik PM n asst PM...ahaha...mmg rasa janggal sebab selalunya aku kat depan tuh..sharaf plak over ckp plak..slalu kena SHHHHHHHHHHHH ngan aku...ahahahhaha...padan muke!!!huhuhu..tp mmg best jadik comitee game..under rostam...best berkenalan ngan dia..awal2 nampak serius...tgk2 perghh!!otak kejam cam pikah..ahahahah...tp hati baik...n still keja ngan kak nab...n of course aku tau pikah sgt seswai utk games...ahahah..sebab tuh aku amik dia untuk game..i noe my frens...huhuhu...sebelum malam tuh aku dah ckp kat sharaf sal besday "abg sulung" s n r...nak wat party..ahaha..pastu ajak zul n sharaf bincang kat luar..ckp STRATEGI nak wat...ahahah...mule ingt nak buat 2 tempat laa..ape laa..last2 kena wat simple sebab x cukup masa..mmg bz gile...x pe asalkan kita meraikan...huhuhuh...then...2nd meeting..pada tanggal 22/1/2009...esoknya nak balik untuk raya cina..huhuh...akak aku tunang...kami punye la kalot..ahahaha...nak celebrate besday abg sulung s n r(meji) la kononye...tp x cukup masa..sharaf ptg x kluar lagik beli kek..biar btol!!sebelum tuh aku ada la gado sket ngan pak cik tuh..ahahahaha...last aku call dia aku ckp..aku x kesah mcm mane dia nak wat asalkan malam tuh ada kek..kejamnyeeee!!!!ahahahahahahah....ampunkanlah aku sharaff....mintak maaf..asst kau ni mmg kejam...selalu push kau...n aku te sharaf ni kalo gado ilang camtuh je..=)...



kak nab potong kek dia n meji..huhu..
meji duk sebelah tuh tgk kaknab potong...

n malam tuh celebrate besday meji n kak nab..besday kak nab awal sket...celebrate beli big apple dulu...ahahah...malam tuh aku x tau la comitee medcy 2 nd year tau ke tak ape yg kitorg rancang ni..tp aku nampak diorang dtg ly..arghh sudahh..nak sembunyi mane makanan2 ni...sembunyi kat tilawah room..ahahaha...jenuha ku ulang alik x nak org curi..ahahah...best la ingt balik...pastu meeting start...bincang2..tibe sharaf n zul bawak kek n makanan..wahh...tau plak mane aku sembunyikan makanan tuh..ahahaha...kak nab n meji sronok la malam tuh...tuh yg best tuh..ahah..sambil bincang makan..perghh!!masyuk22!!~~...semua tuh berlaku di LY 009...n kat LY 009 jugak ada masalah berlaku....ahaha...ada masalah kat registration...n mcm2 la....SMAC jugak malam tuh..kak nab pegi lawan volley..meji lawan bola..mmg kalot malam tuh...aku plak meeting AGD...at the same time meeting fam day..mmg penat seyh...ulang alik LY n AX..bila trun AX..org pnggy meeting AGD...pastu turun semula..tiba2 diorang pgl balik nak bncg sal AGD lagi..lagik skali aku naek..ahaha..pastu turun LY balik..akux gi LY 009..gi tandas dulu...lepaskan air yg kluar dari mata..ahahaha...x larat..pastu pikah call..tau2 plak dia...pastu aku kluar..bt slumber...ngeh3...pastu setelkan keja..n balik!!!ahaha...mmg kenangan btol la malam tuh...


muke abg2 yg hepi selepas AGD..^_^...
(dari kanan abg meji n abg dayat...abg???abg seagama..)


hey!shake,knape nak sedih...ALLAH takkan duga kau kalo kau x mampu..pasal DIA tau kau mampu la dia duga kau macam ni...kau patut syukur kau dpt perhatianNYA..bukan semua org dpt...(aku tulis skdr untuk pemangkin semngt aku kalo ada masalah yg same nanti akan dtg...so x yah kesian pe2 naa..huhuh..aku bahagia begini...masalah dtg digantikan dengan kebahagian..^_^)


last skali kat LY 008...jamuan akhir S n R..solat kat LY 007..makan kat LY 008...mcm2 la malam tuh...rmi yg pakai baju sedondon..ahahahahahha!!~~~x nak sebut lebih2...:p...sebelum tuh aku sharaf meji n kak nab bersama ahli undangan JU pegi mid beli makanan jamuan..best plak ingt..n malam tuh meji n sharaf semnangat melakukan kerja...first time aku n kak nab dtg lambat...ahahahahaha...tertidoo!!!!...penat sgt..malm sebelum tuh aku tido kol 3 pg...kemas bilik...then pikah balik dari agd..melayan dia tangkap gamabr...huhuh...makeup gya jugak..huhuhu..ape2 pown terharu dengan sharaf malam tuh..semngt buat keja...pas solat kat LY 007,kat LY 008 kami start ngan bg komen kat setiap student..besttt btol..setiap sorang dpt 1 ketas...n dlm ketas tuh org komen la sal kita...best..mcm2 la komen aku dpt...GAYEMU KUKNAL..ahahhaha...pastu makan..pastu ada sharing moment..mmg lame la part tuh..sampai part aku aku dah nampak KIm dah buat muke..ahahaha..x nak dengar ke..??ahahahhaa...sebab tuh la pendek..padahal byk lagik aku nak ckp act...byk aku nk citer...eheheh...sampai part sister suap2 kar court ac pun x terkeluar..ahahha...part meji punye la panjang...n pengakuan dari aku..mmg kalo aku nk release tension aku nk g meeting s n r..situ la aku leh releasekan tension aku..mmg pengakuan benar..huhuh..mmg jibah (akak aku) ckp camtuh jugak...baru aku tau s n r camne..seb bek x dpt welfare..huhuhu...tp malam jamuan tuh malam yg x leh dilupakan..mmg aku akan kenang sepanjang hayat aku...



sesi comment...lepas comment kena lipat ketas tuh..
so org lain x leh bace komen kita..

tp bace je lepas tuh..huhuhu


perghh!!!pnjg aku citer..ni haa..masok balik...hal exam..reading susahhh..pening aku wattt...writing tau dak dpt soklan pe...PARTICIPATING IN SPORTS ACTIVITIES HELPS STUDENT PERFORM ACADEMICALLY....ahahahahahahahha!!~~~~sport n rec!!!~~~ahahahaha...mmg aku jawap penuh ngan sport n rec...isi aku..apa yg aku tau sprt kita adapt la ngan apa kita blaja..(teringat yg aku bincang ngan rostam..fear factor kita pilih kata yg baru nak capai proses metamorphosis...ahahah)...second point,org yg join sport kita wat la study group,ptg kita keja...malam kita bincang sal study..share knowledge same (macam aku,kim gya,wan nabilah,irfan n zaim...keluarga study group aku)...huhuhuhuhu...3rd pont..helps in becoming more active...sebab..bila kita participate,kita susah nak letih.kalo letih pun dah biase..so assigemnt,project n kelas jauh x jadik masalah...(sama ngan time SMAC,AGD n FAM DAY)...ahahahahahahah!!~~aduh2....mmg la kenangan aku wat writing tuh...pikah ckp isi aku terlampau jauh ke depan,complicated!!dia kate dia wat simple je...ahaha...biase la..dak sek aku pun tau aku ske pikir lain dari yg lain...huhuh..tp mmg reading gile susah..x tau la camne..doakanla aku...mmg pening aku wat reading..sgt susah...huhuhu...

habes jawap...kami kluar dari LY tuh...time tuh klas kami je yg kluar lewat..aku pandang kanan...tgk LY 009...aku pandang kiri tgk LY 007...pastu aku pandang blakang LY 008...aku senyum..tgk susunan kerusi exam..pastu aku bygkan susnan krusi time kami meeting..ya ALLAH penuh kenangan sungguh LY ni...aku kluar LY ngan muka masih senyum..kenangan tuh buat tension x leh jawap reading tuh hilang...sambil jalan aku pikir...THN NI KENANGAN PALING BYK DI SINI...THN DEPAN MACAM MANA PLAK..???

2 comments:

sharaf said...

tahun dpn kita buat tmpt br..shake!!!pi cari tmpt yg best utk jadi port lepak kita naa

M Syakirah said...

huik..???buat situ aje la..takkan nak wat kat AX..???