Tuesday, June 9, 2009

BilA JaRi DaH LaMe x BeKerje

haa!!tgn aku sebenanrnye amat merindu utk berjumpe dengan keyboard lappy ni...walaupun aku online 24 jam (bak kate classmate aku ad yg sgt2 double x puas hati ngan aku yg selalu on9..heheh)...tp jari aku x sempat nak beramah mesra dengan tuan empunya jari dan lappy di luar sane..huhuhuh...so far so gud my life..since post blog aku yg agak menimbulkan tanda tye pada rmi org,aku blum ade mood utk berblpgging..trima kaseh kepada yg mengambil berat..shake sgt hargainye...terharu...but now here i am..menulis utk pembaca semua...jgn tkt utk komen..huhuh...

lately aku byk beramah mesra ngan budak 1st year...level aku ni byk 1st year..esp wing C...tp itu bukan bermakna aku first year k!ahaks..alahaii...walaupun daku kecil..tp aku dlm kategori anak yg matang bak kate farisham..ha!nak aku bg pendpt sal mature..??jap gi aku citer..but for now..meh nak citer sal ape yg jadi...seperti biase..tidak lain x bukan..update sal pre n AGM la..huhuh...kepada jr2 daku di sini..jgn x dtg..akak akan cari korang sampai lubang cacing..akak ada maklumat sal korang k..huhuh..jgn lupe akak ni bahagian ukhuwah n kebajikan oxsika.ahaks..ugut laks..ade a few perubahan yg aku buat utk gimmick..ku takkan citer lagi di sini..biar suspens..hahahahaha..nantikan!!!senior2 medcy yg menanti utk ke kuantan sila2 la dtg!..sila2 la..kelengkapan utk pre n AGM cube di kumpul sikit demi sikit...n dpt kotak besar pun dah bahagia gila..hahaha..gud for ya pakcik (sharaf)...kotak ni mg byk memberi kontroversi pada dak2 cfs first year..khabarnya ada studnt level 3 yg pasang air cond kat bilik diorang sebab panas sgt..hadoiiiii!!~~~guess sape yg kena..??aku la tuh..??naseb baek mahallah x saman aku..hahahahaha....



besar kan..??beharga ni

then ada meeting...mule2 aku ingt susah nak gi meeting medcy sebab ada meeting hisbah...but since pakcik pun x leh nak gi meeting medcy..susah la kalo aku x pegi jugak...tp aku gitaw ad supaya updatekan pape kalo aku x sempat dtg..pakcik malam tuh ade meeting hisbah (aku tau dia x gi pun..heheh) n main bola malam tuh..lawan AED...bersemngt tol dak2 s n r...nak maen..siap praktis ptg tuh..hehe..bgoz la..setiap kejayaan kena ada usaha..so itu la usaha diorang nak menang...lepas abes meeting hisbah aku lari ke meeting medcy di seminar room..tibe2 nmpak mas n pakcik duk ckp kat luar..nak masok pakcik x kasi..suh duk luar jugak..xpaham aku..tp butir diorang ckp aku x paham..pastu tau2 je la..raje n ad pun kluar..ad tye soklan math (time jugak la nak tye ek..huhuh)..raje duk tye aku duk gaduh LG KE ngan sharaf.?mcm adat kami plak gaduh..huhuh..raje ni ngusik no satu...kdg2 ngusik dlm meeting ni sampai melarat ke kelas..aku jgk kena..mntg2 la pompuan sket..saba je la..tp x pe..as long as diorang slesa utk keje ngan aku..keje untuk ALLAH...asalkan niat menghalalkan cara..

lepas mas n pakcik merepek kat luar tuh (aku x paham ape yg diorang ckp..pakcik lepas ni kau citer kat aku na)..pastu masok la aku..n pakcik gi padang blik..masok..berkenalan ngan comitee baru from dakwah n tarbiyah...memeningkan diri ngan beberapa isu yg perlu dibincangkan...pastu ada slot komen yg dikendalikan oleh mas...byk la komen yg aku dpt dari semua komitee sal aku..hehehe..trima masih atas komen yg membina..yg mana yg kurang insya-ALLAH shake akan cube perbaiki...n seperti biase komen dari ad,raje n pakcik..mesti yg menyakat diriku ini..naseb komen pakcik more mature..haa..mature lg..huhuh...lepas komen tuh abes kira2 kol 1 15 pg..saya ulang 1 15 pg!!!huhuhuhuhuhuhu...ada meeting PC plak..pakcik gan busuk2 dari match bola sengih + penat masok meeting sebab bola menang..hehe..pastu dia sambung tulis komen kat seme org..sebelum maosk meeting pc..

dpt sms dari rumet time meeting suh blk..lewat sgt..mesti diorg risau...tp blk bilik...call org plak...berckp n berbincg lg..ltak phone terus tertido...smpi x perasan ada sms...kol 3 bgn blk...aku x leh tido..cube lg tido tp x boleh jgk..x pe la...suh aku wat ibadat la tuh...beribadat n baca buku..tp mata aku penat tp x leh tido..sampai kol 5...pastu bgn blk utk subuh..tp mata aku pnt gilew..kol 8 ade klas sampai 4 ptg..mata aku sgt penat..jibah duk cp mata kau merah dari pg..ades..tgh hari pun x sempat tido..balik klas kol 4..aku basuh kaen..ngan harpaan aku x tido la..aku duduk jap..tibe2 tertido!!ha!penat sgt la tuh..hahahha..mlmnye..aku bace buku n sampai la skrg..dah penat..aku masih berblogging dari memilih utk tidur..adess..tidur laa!!huhuh

ha!sebelum aku tidur meh nak ckp sal isu matang ni..bagi korang matang ni camne..??muke poyo 24 jam,x lawak,pandai masak..ckp gentleman aje..huhuhuh..yer ker..??ntah arr..matang ni satu benda yg subjektif...setiap org ada cara interprete apa itu matang..tp aku stuju n aku rase semua org stuju yg setiap org amik masa yg berbeza utk matang..ada yg matang umur 13 thn..ada yg matang umur 21 thn...tp semua org akan matang..seyesly...matang adalah org yg mampu utk berfikiran rasional..mampu berdikari dan..hurmm..ape lg ek..?

maaf..definasi mmg susah nak diberikan...tp dia merangkumi semua jenis aspek kehidupan..cara kita bekerja,cara kita uruskan hidup even cara kita kawal kemarahan kita skali...dlm islam pun ada byk jenis marah ni...ada marah yg cepat dtg n lambat hilang,cepat dtg dan cepat hilang,lambat dtg n cepat hilang n lambat dtg n lambat hilang...paling bgoz ada marah yg lambat dtg n lambat ilang...tp bukan semua org perfect yg leh kawal kemarahan diorang...tp semua sifat marah,ego,emosi n seua jenis penyakit hati yg ada kita boleh atasi...semua tuh akan terjadi bila kita ADA ILMU dan kita BERAMAL dengan ilm..bukan ilmu sains kee fizik kee..??
tp dia ada kene mengena..huhuh..kalo korang berfikir lg mendalam dari sudut analoginye
...contohnye...kita tgh emosi...x puash ati itu dan ini...tp jgn layan emosi tersebut sebab perasan ini yg akan buat akal kita x dpt mengawal hati (tmpt menyimpanan segala perasaan)...pttnye akal yg mengawal..akal tau yg kita emosi kerana benda yg x ptt..kita ptt pikir n pikir..kenapa dan punca..secara x sedar benda tuh akan terus akan lnyapkan rasa x puas hati n akan berubah pada strategi utk selesaikan masalah...

AKAL itu sgt berkuasa..sebab tuh manusia sgt special sebab dia aje yg ade akal...yg boleh berfikir dan mampu mengawal sgt emosi...tp aku x tipu...SUSAH...kdg2 kita terkandas...akal akan sentiasa rasional...dia yg akan tiupkan rasa sabar dlm hati ni...ape2 pun kuncinye skrg..AKAL yang kena kawal hati...bukan hati kawal akal..tp hati boleh bergerak bersama akal..bila hati setiasa utk ALLAH...be rasional..huhuh...alamak..dah ngantuk...okies..nanti kita ckp lg...okies..salamualaikum

9 comments:

sharaf said...

matang??biar betik cik hehehe..aku rasa simple je commnt aku tuh :P

.::annemishi::. said...

i dah matang tau..

:D

M Syakirah said...

hahahahahaha...nak tau first impression org sal kau..??nnt tye aku kalo nak tau

anne..u mmg matang...i u rase matang x..???:p

sham said...

hahahaha
kau memang matang
sape yg ckp ko first year
mmg diorg rabun

M Syakirah said...

sham!!!jgn ar gituu..adushhh..aku baru rase best diorang pgl aku first year..hahaha..korang tkt x kalo aku matang..??

Afiq Rohimi said...

Btoi2.. kalau kata shake 3rd year kat kuantan pun aku caya.. Matang tahap maksssssssssssss~~~

rozailiaswan said...

ape klas, matang pon nk gaduh. hahaha
semua cam budak2.. heheh

ape2 pon, saje nk ckp sal gambar kotak yg ade 2 katak. eh bukan katak tp...erm..ape yea. nk pggil ape shake?
ape2 je la...
mmg cun habis pict tu.
lau ade pertandingan wote 4 pict. gerenti menang..
huhuhu..

M Syakirah said...

to afiq...
lorr...matang ka..??bukan ang ngan aizat pgla ku budak kecik..??hehehehehe...

rozaili...
rumetku dia pglkatak..??aduhh siannyeee...ahaks...cunb ek..??kembang rumet dengar nanti..hahahah

Matluthfi90 said...

rozaili la paling matang
penulisan dia hebat
apa lagi nk diragukan