Sunday, August 23, 2009

Ramadhan...!!~~~~

wah!!~~~ramadhan kini menjelma..kali kedua aku sambut kat sini..alhamdulillah...slamat semuanya...kalo dulu aku sambut 1st ramdhan dengan keadaan x best..tp kali ni best..sebab jibah dtg CFS!!!makan skali ngan aku..aku kena teman dia sepanjang weekend ni...teman ke mana..biar la aku simpan sendiri..tp mmg pengalaman yg x boleh blah...n aku rasa aku terlampau awal utk semua tuh...tp byk benda yg aku blajar...skadar blajar..amik mana yg penting...ade pendpt yg aku stuju n ade yg aku x stuju...benda fakta aku amik..hehehe...doa aku last year..utk bukak puasa ngan jibah dak jadi realiti walaupun lewat sethn..Allah masih makbulkan doa aku..mesti ade hikmahnye kan...kami makan kat johnny's..makan steamboat!!~~huhuhuh...kenyang ke..??ahaks!!~~byk gamabr jibah amik sepanjang hari tuh...tp aku x amik lg dari jibah gambar2 tuh..due tuh benda yg terjadi pada akhir perjumpaan...huhuh..nt so important...lawa gilew gambar2 tuh...nampak kualiti..trus berkenan...jibah suh mintak mak..hehehe..segan seyh!!~~tp alang2 mmg mak dah nak beli...mmg nak beli yg berkualiti..ahaks!!~~boleh x mak..??huhuhu camera sony cybershot...cantikgilew gambar

hari first,puasa apa yg kami buat...???jibah sampai kol 2 pg...sembang2..kol 3 tido..kol 5 bgn...alarm dah bunyi..sms pun bunyi...telefon pun berdering nak diangkat..perghh..mmg sistem kena bgn sahur btul sem ni..hahahahahah..lgpun jibah nak sahur jgk..so kami turun kat bawah..makan kat cafe kc ni la..under ukc1 punye..kak noni yg handle...jibah kenal kak noni..sembang2 la diorang jap..kak noni cube utk mengamati kami berdua...dia kata kami x serupa..x sama..hahaha..mmg pun..sape kate kami same..juju nyampuk kat blakang,SAME JE DIORANG..PAKAIAN JE YG BEZA...hahaha,,sungguh jujur..ahaks...tp tuh la first time aku dengar org kate kami x same..best jgk..huhuhuh...aku jalan2 ngan akak aku pun diorang ckp kami kembar..alohh..kembar jgk...aku teman la jibah n sumi sepanjang hari tuh..x bleh blah ar tgk diorang ni...jibah mmg jenis lawak2...keje ugut sumi (nak campak kotak tisu man u sumi,..ngahahah)..tp diorang sweet jek...huhuh..tunang mane x sweet kan..??ahahaha...aku tgk aje diorang jalan dari blakang..tgk gelagat n sengih aje la..pasti x melebeyh..btol x sumi..??ngahahahahaha...

pas bukak puase km gi sogo...aku heran la nape ka nak gi sogo ni..rupenye..nak beli brg hantaran...makk aiii!!~~~beli kat sgo..??rupenye ade less 70%...huhuhuh...aku tgk la kemeja2 kat situ..ada aku bekenan kaler maroon itam..tp nak beli kat sape..??hahaha..tgk je la...satu baju tuh aku bekenan gila bapak arr...beli utk abah abah x seswai...angah pun x seswai...promote kat sumi..tgk2..pergh!!~~lepas less bape 30% harga 149.00...asal la aku ske pilih baju mahal2...adush2...keliling pun aku nampak baju tuh jugak..x boleh!!susah tol aku nak lepas..hahahaha...baek aku layan jibah n sumi pilih barang hantaran...beli perfume laaa...dompet laa..neck tie laa..mcm2...kalo aku jemu aku duduk2 org merantau sorang2 sampai sesat dlm sogo tuh...hahahaha...well,org x de comitemnt ngan benda2 giu lagi la katekan..tp aku sedia berkhidmat sbg peneman..hihi...balik sogo..sampai uia kol 10 lebeyh..sepanjang jalan tuh jibah yg cuak...aku releks je..masok lewat..hahaha..x penah pun..kalo sethn dulu maybe aku secuak jibah..tp skarg x tau nape aku x cuak..tenang jee..huhuh...tp aku amik inisiatif utk diam sepanjang dlm keta tuh..malas nak jawap pape soklan..huhu...byk benda plak aku pikir..huhu..pikir pe..??tutor,kuiz kot..hahahaha...sori la jibah..bukan x nak sembang..bg ruang sembang sumi sebenarnye..=p

sampai uia..urus diri..belek nota bio jap..tgk2 jibah dah lentok...pikah n iza duk sembang..aku pun lentok skali...huhuhuh..penat sgt...

esoknye..puase kedua...sahur lg...mmg penat sket kali ni..pas sahur naik atas...7.30 dah ready2..jibah pun dah kemas brg2 dia...kluar kol 8 pg...n khidmat meneman masih diperlukan..huhuhu...aku layan nota bio aku je lebeyh...hihihi..org tye aku jawap..org x tye aku duduk je..huhuh...jumpe beberapa org yg buat aku realise mcm2 ragam idup org kat dunia ni...hihihi..abes teman...pegi pekeliling...beli tiket bas jibah..bas kol 10 malam..so sempat bukak puase ngan aku...huhuhu..kami gi bazaar!!!!!!!huhauhuahuaha..jumpe rmi org..semua aku kenalkan ngan akak aku..ahaks!!~~kawan2 sek lame aku pun perasan kami..hhuhu...esp kalo jumpe dak s n r la...aku jumpe zaim,pue,syira,dayah,juju n pikah pun ada..ahakz!!x lupe..fazruk pun berkenalan ngan jibah..jibah ckp..FAZRUL!!!NAME AWAK SELALU DISEBUT!!~~HEHEHHE...hahahaha..poyo jek jibah...jumpe arif...arif tye...ADIK KE..??bukan maen seronok la jibah..nampak mude la katekan..tp aku mmg akui..aku nampak lebih matang...even aku rasa nampak 5 thn lagi matang dari dia...huhuh...

abes gi bazaar..kami trus ke ukc..makan2 sket..pastu jibah trus balik..aku naik atas..ready utk terawih...solat n makan lg bersama pikah,izan n juju...huhuhu..tu la aktiviti aku sepanjang cuti ini...ahaks!!~~lame x lepak gini ngan jibah...so skali skala aku berjalan lame2...padahal jarang aku kluar umah..jibah dah ngomel kat aku..huhuhuhuhu..baiklah jibah..adik menurut...=)..okies..takat tuh je..nanti smbung lg..

1 comment:

sChuMee said...

amboi adik....
panda eh kenakn sumi....
xpe2...
sumi simpan dulu peluru sumi
haha