Saturday, September 5, 2009

shopping raya ke.?

di kala waktu selepas aku mengerjakan solat subuh..pttnye skrg rutinnya aku 'menelaah' buku tafsir al quran pemberian jibah dekat aku sempena besday aku thn lepas...tp kali ni lain sikit...ya ALLAH,shake...kau ni dah la kurang amalan..boleh lagi duduk kat sini berblogging..huhu..sebenarnya aku x de masa lain dah untuk berblogging...buat masa ni byk benda yg aku kena uruskan dan catch up..tp hidup mesti hepi..=)...di saat aku mahu berseorangan ni mmg aku sengaja mengabiskan waktu aku berblogging...semua akan bace...bercerita ngan rumet dah...ngan org kat luar tuh..hmmm...ntah la...huhuhu..x pe la..aku citer kat sini je.

shpping raye ...
lepas 15 hari seronok2 dengan rmdhn yg best,semalam juju,gya,aku n pikah dah decide untuk jalan2 di jalan tar..shopping raya..tp saat akhir..pikah terpaksa menarek diri atas sebab2 tertentu..so,yg pegi hari tuh aku,juju n gya la...tp dimeriahkan lg dengan adanya mira,mira lotpi n izzah...sebelum kluar tuh..ade la a few things happened..a few..??skit je..kalo x aku dah nanges dah pg tuh...tp x de pape sgt...boleh tahan lg...mule2 tgu rumet2 withdraw kat muamalat...pastu kami kluar...di kala kami di dalam bas ni x best gilew..aku x suke berimpit..bukan aku nak kate aku ni anak manja yg x penah naik bus..aku budak hostel jugak dulu..walaupun aku jarang naik bas n yg selalunye amik aku kat sek dulu pun parents aku je...mmg dielakkan aku naik bas... tp bersesakkan ni adala satu benda yg x best...aku n juju terpaksa berimpit di blkg..gya n suma kat depan..aku bg juju ada kat depan aku...n aku hadang dia dr blakang...tkt dia jatuh sebab seblah tempat duduk kami berdiri ada pendatang...blakang aku x sure..tp perempuan je rasenye...sebelah pom tuh laki duduk..tibe2 pendtg ni nak turun kat uia..so aku n juju ingt nak duduk..pastu nampak pakcik ngah lari2 kejar bas ni...o aku n juju nak kasi pakcik tuh duduk la..sian la..tgh nak duduk..aku kena tolak (tolak ngan badan ckp pe ar..?)ngan pendtg tuh...hampir nak jatuh...pendtg tuh duduk semula kat tmpt duduk tuh..this is malaysia ar beb!!(sori kalo ayat kali ni cam bukan diri aku k)..dia tolak cam tolak laki yg kebulur x penah jumpe krusi..sabar je la..juju cam nak marah dah..aku cube bertahan lg..kasi la pedtg tuh duduk..dia nak rehat kot..keje byk td...sabar je la bulan puase...benda yg aku pendm dari uia campur ni dah buat permulaan outing yg pttnya aku rasa excited n best tukar jadi bad mood plak...tp x nak tunjuk kat rumet aku..buat nyusah je...tp aku tau diorang pasan aku bad mood..

bas gerak...
biase la sesak..penuh ngan pekerja luar negara...tangan aku plak dipgg..pandang tgn..oh perempuan x pe la...so aku no hal la..tp aku dah stat rase lain..bila stiap kali berenti tangan asing ada kat pinggang aku plak...pehal ni..??sori..deria aku sensitif kdg2..aku cepat sedar...even nak kejut aku subuh ngan call pun senang..tp kalo x tuh mmg x la..aku dah stat lain macam aje..tp aku wat bodo je la..tibe makin bawah..haihh!!~~~aku pandang blakang..aku tunjuk tempat duduk yg leh dia pgg...pastu laki seblah dia ckp benda yg x paham..suh dia letak tgn nak tempat duduk..pstu dah kurang..tp tgn masih ada setiap kali bas benti..mungkin dia gayat kot..atau dia ingt aku x kesah kena pgg camtuh..pompuan n pompuan kan...sabar je la...bad mood makin bertmbh...aku makin mendiamkan diri..tahan air mata dlm tren..naseb baik tren x penuh...dlm tren menghala ke masjid jamek..aku dah stat duduk sengsorang...diamm aje..rumet aku perasan..saje tegur aku ala kadar..dia tau aku nak duk sorang2 tp aku jenis x ske duk srang2..sebab tuh diorang still ajak aku duk ngan diorang..ajak sembang cam biase..tp aku stakat leh senyum2 je la..huhu..rumet la katakan..mesti la paham aku camne..mmg aku jns pendm..susah nk citer..huhu..kalo aku diam tuh ada la x kena...tp mulut ttap kata x de pape...ayat stndrd..hahha..sampai ke masjid jamek,kami naik star ke bndr raye..


kat sogo...
membt aku hampir nak ilang sabar..sogo..tmpt yg aku mmg plan nak beli kasut raya...x leh masok..hanya utk org yg mempunyai kad kredit maybank..ya ALLAH..ingt senang aku nak kluar..?skali lg rase nak nanges..pehal nak nanges je ni..??huhu..nak solat pun susah..sogo ohh sogo..juju bawak kami semua ke maju juction..aku n mira nak gi CIMB...mira nak transfer duet..aku nak kluarkn duet..xde duet dlm dompet ni..so x leh la nak pegi ATM je..sian kat mira..so kami gi maju junction utk solat dulu..bes solat tgk barang kat situ..ade je benda tuh suke..tp naseb baek x minat..kalo minat n mmg aku nak..susah plak nak kluar dari tmpt tuh sebab x puas hati x beli sebab duet x kuar lg..huhu..pastu kami seberang jalan utk ke francais sendayu tinggi..aku pengguna sendayu tgi..hurmm...hantaran aku nak set sendayu tinggi la kalo gitu..hoho!x de,lawak je..lambat lg rasenye...5-6-7 thn lagi agaknye..ntah!haha...juju pun nak try act...so alang2..aku pn nak cbe set baru lak..tp duet x msk..tp benda ni benda yg aku pakai tiap hari..so KENA BELI JUGAK!..x kire..nsb baik gya ade..

JALAN TAR...
sepanjang jalan kat situ aku sgt x de semangt...aku jenis x ske kluar shopping kalo x de duet dlm tgn...sebab aku ada aim utk kuar..so nak kuar pun ala kadar...dlm perjalanan nak gi bank tuh lalu kat jalan2 tuh..salah aku jugak x cucuk awal2..sian juju...bad mood plak aku dlm dia semngt nak kluar...so biar la diorang pilih..aku prefer x nak tgk..tkt keciwa x dpt..hehe..ade yg aku berkenann harga boleh tahan..tp tgk sekali sudah..kang tgk byk kali aku sakit ati x beli..bak kata abah ADIK NI JARANG MEMBELI..TP SKALI PILIH HIGH TASTE..MAHAL LAK TUH...nak wat cane..sebab tuh x nak beli..lgpun duet x de lg..aku cube x membazir kali ni sebab tuh aku malas nak kluar sgt..n shopping sgt.kalo kuar ngan mak aku pun aku mesti tgk harga dulu..mahal ke x..x mahal aku ckp..kalo mahal aku diam je..kalo org offer aku diam je..kalo nak offer kasi je la..aku segan nak kate nak..mmg aku x ske mintak..haha..sendayu tgi pun dah bape harge tp terpaksa jugak ckp kat mak aku nak guna..huhu..tp aku pilih bukan sebab jenama..tp mmg berkesan aku pakai sejak awal sem ni..DENGAN IZIN ALLAH..setiap apa yg aku pilih,harga x penah kurang dari seratus..paling sikit 109..itu pun blaus..bukan baju raye..baju raye paling murah aku pilih rm 150..tp aku x sedih sgt sebab kat umah dah ade baju raye sket..cume tudung n kasut plak aku nampak x berkenan...LGSG X BERKENAN...sbr je la...

MASJID JAMEK
pas solat kami jalan kat masjid jamek..nampak selendang....cantik..harga pun ok....boleh ke aku pakai sllendang..?huhu..dah siap pikir nak wat lining dlm bg nampak x jarng lg..haha..beli 2 helai..pastu gi stesen..dlm perjalnan tuh aku nak topupkan utk org...mule topup kat mira lotpi..tp mira x balas..selalu bls..call plak x angkat..so gi kat alia..alia topupkan la..so kasi sms kat mira kate x jadi..tgk mira pun kate dia dah masokkan..cuak gila aku..rm60 melayang!!~~~~byk benda aku nak beli ni...aku x nak kluarkan duet lg..cukup la..aku x nak bazir..rase nak nanes lg..nanges lgik!!!aduhh..tp yg dpt rm 30..duet sape yg masok..mira ke alia..?nak byr sape..takkan nak byr 60 jgk sedangkan dpt 30..aku dah start pening..juju n gya dah sian dah tgk aku..mcm2 jd kat aku ritu..hal kat uia dah runsing dah..

KL SENTRAL..
nak shopping lg kat kl sentral sebenarnye..tp skali lg aku x de smngt..duet x de..tp aku dah bazir duet plak..kalo dpt 60 mmg cekik darah..tp kalo 30 tarik nafas lega la..tp pada sape kena byr?sampai la nak dekat buka puase baru tau yg mira punye failed utk diantar..fuh!~lega..dari kol 5.30 aku risaw..huhu..dugaan puase aku kali ni kot..makan2...solat2..baru aku rase nak shopping..beli kasut kat kl sentral je..aku malas nak beli kasut yg lawa2 kali ni..nak beli yg pakai kelas je..ade blaus aku ske kat GME..tp aku simpan dulu niat..tgk next time plak...ckup aku bazir duet utk hari tuh....juju pun ske kan..?=p..oh,time tuh gya dah balik umah akak dia dah..sori gya..otw nak balik..kat bhgn tgh kl sentral tuh ade jual cincin...aku n juju tgk la..x penah aku usha2 cincin sebelum ni..layan je..aku rasa juju pun x penah..ntah gile hape ntah..haa..maybe sebab nampak ade promosi cincin platinum rasenye..diskaun n ada offer..haha!pastu tgk saje nak tgk saiz jari aku..saiz aku tutttttttt!!~~x nak gitaw..ahaks!~aku,juju,penjual cincin n ALLAH je yg tau...ahaks!kang ckp sini rmi plak yg nak beli utk aku (perasan!!!!!)aku nak tgkp gmbr..nak tau tye sendiri..nak kasi mak tgk..cntik ukirn satu cincin tuh..juju pun kate lawa..tp penjual tuh x kasi....aku ckp la nak kasi mak,mane tau lehbeli..trus dia kasi..haha!tgk2 blur..x jadi la..tp aku tetap postkan kat sini..tp x nampak sgt ukiran tmpt letak batu dia tuh..dah bes usha..aku balik..
blur la

KANTOI...
hari ni aku jumpe rmi org yg aku kenal tp x sgke nak jumpe..plg x leh blah jmpe abiyan (kazen aku) kat jalan tar..jalan2..x nak further citer..kang abes kantoi lg..jumpe jr..ngan aweknye..pndg ke dia..dia sengih2 tegur..haishh!jumpe dak sek lame aku (SMJ) skrg kat UiTM rasenye..ingt aku x kenal dia ke kalo x pakai mask..??ahahaha..senang je nak cam....bersame awek jugak...semua org mmg dating ke hari sabtu..??pelik aku..huhu..jumpe ex-classmate (xleh citer sape)..kantoi bersama ehem2 jugak..jumpe kawan aku kat SBPI..bersama ehem2 jugak..mesra gitu!x nak citer sape..kang kontroversi..hahaha...n jgn tye k..=p..semua pakat kantoi rini..yg disangka xda awek dah berawek..dulunya begini skrg dah begitu...

BALIK...
bas yg aku naik cam bas uia walaupun bas metro sebenarnye..semua dah uia..berimpit..tp nsb baik aku dah duduk...semua pakat turun di uia..n mmg aku sampai uia tepat2 kol 10 mlm...jumpe ikhwan n sapue dlm bas tu..jumpe wanie..sampai bilik urus diri..kemas brg..solat..pastu try pakai slendang..haha!lawak..naseb baek balik tuh aku cam ceria sket..still leh layan rumet yg ada walaupun dlm hati ni juz nak diam je malam tuh..pikah plak excited bila tgk aku beli selendang..terkejut tgk aku beli n dia pun nak try..huhu...tgkp gambar pastu aku buat la a few keje bukan akademik..pastu tido..PENAT!first time pakai slendang..huhu..tanpa make up..ok x..??=p

camtuh la ape yg jd semalam..hal dlm uia aku malas nak citer...huhuhuh...tq la bace post yg pnnjg...

2 comments:

Anonymous said...

kau bukan tabiat ke???
pakai selendang~
lucu~hahahahah

M Syakirah said...

xdelah...x penah..