Saturday, September 12, 2009

berada di rumah

dah dua hariberada di rumah..aku dah mati kutu nak wat hape..padahal buku dah byk menanti aku untuk dibelai,ditatap dan dimanja..haih..maafkan aku buku2ku..mmg aku x ade mood lagik utk membace...huhuh...tp rindu aku sgt membara untuk jumpe anak2 sedare aku...pergh!!!mmg aku excited dlm keta time abah jemput aku dari shahab,abah ckp nak gi sg petani tgk ayah sedare aku..terkejut jgk dengar pak lang masok hosp..naseb baek una mmg keja kat hosp tuh..so senang sket nak masok waktu bukan melawat...tau2 la hosp sp ni...mmg susah nak masok...lepas lawat pak lang kejap,aku ikut una balik..x sabar gilew nak jumpe loqman n aya...wahhh!!!loqman dah besar!!sama besar ngan adli!!ahaks!!!(3 thn beza tuh)...n aku dpt tau adli pun dah puase penuh thn ni..bangge gilew aku..pandai along ajar anak2 berpuase...huhuhu...gud job.asyrafi pun dah puase penuh..anak2 angah plak kakak dah stat puase penuh..tp amira blom lg..x tahan x de air cucu dia kot..huhuhu...uyun,anak2 dia masih kecik..UIA PJ ngan umah uyun x la jauh sgt...kejap je nak gi..tp disebabkan aku ade kekangan keja n byk benda yg tertangguh..aku rase suah untuk spend leisure time aku kat umah..distraction..tp aku still rindu wiyah n nina...fyi,kalo aku ade masalah ataupun aku rasa depressed,aku akan stat homesick n rindu anak sedare aku...teringat dulu time aku tension2..jumpe anak sedare aku..peluk2 trus nanges..diorang blurrrrr jee...huhuh...diorang paham hape kan..???kita ckp hape2 pun x paham..pastu maen je..ilang masalah...tp tuh la...masalah takkan ilang slagi x selesaikan,..huhuh..tp at least ni kunci utk aku selesaikan masalah aku...

well,beza kita treat adik ngan treat anak sedare...huhuh..budak2 luar nagn anak sedare sendiri...anak sedare sendiri..tuh la penawar tuh la racun...huhuh..blom anak sediri lg k..we r talking bout life b4 marriage..huhuh...esp kalo budak2 ni kita yg jage..kita yg tidurkan...kita yg kasi makan..adushh...susah nak tglkan...dulu aku igt..time awal2 aku masok SBPI,duduk asrama..benda yg aku selalu ckp ialah anak2 sedare aku..huhuhu..tp naseb baek time tuh along duduk dlm kuarters...huhuh..so selalu gi umah dia..main2 ngan anak sedare...n semua yg tau kalo aku jalan2 ngan budak2 tuh..maknenye aku babysitting diorang la tuh...aduhh...tp xbermakna aku sgt terer jage budak2..cume aku juz nak ckp..AKU SAYANG ANAK2 SEDARE AKU...they r importtant to me k...huhuh...


wiyah
adli tertido
aya dah isap jari kaki..tandenye...??hahahaha,,adik nak dpt anak sedare lg ke una..????????
aya yg smangt


huhuhuhuhuh...utk yg aku sempat wat semalam..jumpe anak2 sedsre..bile jumpe anak sedare tuh..mesti jumpe akak2 n abg2 jugak la..mane leh x jumpe..n aku tgk2 balik baju2 raye aku..naseb baek aku beli matching..pegi umah sebelah (umah along) tye baju raye yg penah aku tmpah tp baju raye aku x sempat nak siap time raye ni..sedeyh gilew..tp okeh la..at least kita amik sunat je baju baru time first raye kan..??tp naseb baik semua baju aku bepi matching ngan selendang..ahaks!!sembang2 ngan along..tgk umah ..mak dah besarkan porch,besarkan dapur,besarkan ruang tamu..wah!!gara2 jibah nak kawen thb depan ni..huhuhu...time aku balik..dapur tuh baru siap..baru aku tau..mak selama ni x masak pun kat umah..huhu...dapur x de kan..??huhuh...makan umah along...pasar ramadhan pegi 3 kali je bulan ni..??biar btol!!!dulu tiap2 hari kena pegi..kalo x rase pelik..huhuh,..bile aku nak balik ni..stat la ayah aku nak pegi balik bazaar...huhuh...aku dah stat dah peringat mak aku...MAK!!SOS TIRAM X DE DAH..SOS CILI DAH ABES..HALIA DAH XDE..bla bla bla...benda yg aku sentiasa wat kalo aku balik...bitau benda yg dah abes kat dapur tuh..ckp cam terer masak je kan..??x de la..mak aku ygmasak..aku tolong2 aje..nak terer2 tgu kawen la kan..??ahaks!pastu...kalo barang dah x cukup kat dapur..ape lagik...shopping la!!hahaha...mmg specifikasi aku dlm hal2 dapur...mak aku akan tye aku..ape lg yg x de..aku la yg amik..lepas habis amik brg2 aku tuh..balik la..x melencong dah...sebab dah kl 4 30 dah time tuh...baru aku tau..bulan rmadan ni mak n abah kurang lalu nak makan..makan berdua je..huhuh..dengar abah citer pun boleh aduhhh..sedih dgr..hehe

dah balik..aku prepare2 untuk ke surau...dlm kol 6 30 kami gi surau al-hidayah..iftar rmi2 satu kampung..pergh!!mmgmeriah kalo duduk kampung ni..huhuhuh...makannye sikit..tp rase kenyang...huhuh..lepas solat maghrib..aku balik...kemas2 brg2 yg ade...tibe2 rase lapar balik..hahahahaha..makan sikit gilew td...mak pun lapar..kami pun wat cucur udang malam2 tuh..abah balik dari surau..join makan..aku n mak layan movie..sampai abah x larat nak layan kami..hahahahahahahahahahaha!!~~~lawak2..last2 abah tido dulu..hahaha..mak pun masok tido jugak la...aku pun dah sorang2 masok tido gak..huhu...tp aku layan tenet dulu..calling2..then bace buku sket..pastu tido!!

huhuh..tuh la kesah aku semalam..huhuh..

No comments: