Tuesday, September 15, 2009

Kongsi Cerita...

hari ni x de pape yg interesting yg aku nak citer...tp ntah la..aku rasa aku nak citer kat korang...benda x penting..tp aku x tau dah nak share ngan sape..since aku x nak mengganggu sesapa actually..so,biar la aku kongsi kat sini je..aku cube taip setiap apa hati aku nak ckp...aku nak blajar untuk tidak memendam...sape yg nak bace sila2 la bace..tp kalo rase post ni membosankan..feel free untuk tutup..^_^..tp dah lama aku buat post gini...since aku bz untuk menghayati apa yg ada disekeliling aku skrg...skrg aku ada masa

waktu ni..mmg rasa serabut..dengan nak examnye lepas raya...hal2 peribadi...hidup aku tambah serabut...tp ALLAH tuh maha kaya...lebih memahami aku dari sesiapa...ku butuh untuk rehat..utk kosongkan fikiran ni sebentar...rehatkan minda dengan nota2 and masalah2 yg ada...di saat aku perlukan teman untuk memujuk diri...kosong...x da sesapa kat rumah ni utk berkongsi...semua masih berkerja..x sabar gilew nak tgu jumaat ni..tatkala 4 keluarga,dua anak dara berkumpul bersama mak dan abah...mesti kecoh rumah ni kan..??rumah ni sunyi sgt...duduk sorang2..sambil membaca nota..n buat ape yg aku rase berfaedah..tp ALLAH sedarkan aku td...kalo hidup kita sentiasa dipenuhi dengan teman...
bila kita nak rase indahnya berteman kalo kita x penah keseorangan..??
then,kita akan menghargai org sekeliling kita...see that (gaya ustaz muhadir)!!betapa aku x sabar menanti saat dengan semua abg n kakak2 aku..dengar hiruk pikuk anak2 sedare aku...di saat aku di sini..sorang2 menanti kebahagiaan yg ALLAH janjikan untuk org yg melakukan ibadah puasa di bulan ramadan...

duk sorang2 jgn ingt leh study ek..??seyes...kdg2 ikut mak n abah pegi surau.. n gitu la rutin kat sini...tp masa aku x byk untuk study..x leh fokus..maybe dah biase ngan asrama..bila duk umah..mind setting aku untuk rehat...aku x suka campurkan hal keje ngan peribadi...dlm bilik pun aku x suka ckp hal keje sebenarnya...tmpt untuk kita releasekan tension..mana ada org dengar cerita kita..susah nak citer masalah dengan org yg ada kena mengena ngan masalah kita kan..??.tanpa amik peduli apa role diorang dlm masalah tu boleh la citer..hanya skdr mendengar...bak kate ju n izan
"SHAKE NI KORANG X YAH PIKIR MCM MANA NAK SELESAIKAN MASALAH DIA...DIA TAU NAK SELESAIKAN SENDIRI..DIA NAK KITA DENGAR CITER DIA JE..."
...diorang sgt tepat dlm hal tuh...

tp tu la...skrg aku sorang2..busan...tp x salahkan sesapa..kawan2 pun maybe ngan study skrg..aku x nak kaco..hp wat hal...tp aku tau aku ada peneman yg TERHEBAT!!ALLAH...siang malam ngadu...kuat ngacum hamba DIA yg sorang ni...huhuhu...tp ALLAH dengar je...tuh yg HEBAT!PEMUJUK YG HEBAT...

knape aku kate pemujuk yg hebat..??aku kate aku x de teman kan..??nak sembang..tibe hari ni aku ingt nak kluar ngan kawan aku ke alor star...tp atas faktor kenderaan,n masa...aku x jadi keluar...akak aku,ALONG mintak aku jagakan anak2 dia kat sini...aku ingt aku nak tolak..sebab aku x rasa aku leh layan budak2 skrg...dengan aku nak studynye lagi..tkt x fokus...tp disebabkan along x da pilihan lain..so aku pun tolong la jage...tp aku lupa..yg budak2 ni penyeri hati...penenang...teman yg baik...bila tgk diorang ketawa kita pun rasa hepi...rasa luruh semua yg masalah yang ada..aku ni kata x ready walaupun sebenarnya aku ready untuk handle...
kdg2 tuh,tanggungjawap kena ada dulu baru kita tau kita dah sedia
..diakui,diorang mmg bising...2 lelaki,sorang pompuan..mmg la bising...tp tanpa bising tuh jadi sunyi rumah ni...aku mmg nak study...mcm biase..dah expect kena kaco...tp aku x rasa aku kena kaco...kena wat susu,kena tukar pampers...merengek2 kat aku nak susu..tp aku nak study...bila aku nak wat..bukan main hepi...sengih2 kejar aku ke dapur...bila tgk diorang hepi mcm tuh...sejuk hati aku pandang (oh,air mata dah mengalir dah ni)huhuhu...lgsg x tension...ilang rasa risaw nak study n etc...nak study lg..tp biase la...budak2 bergaduh...sorang lari kat aku..lindung diri x nak kena ngan abg dia...abg dia plak dah nak dtg dekat ngan aku...kena leraikan pulak..tp kelakar...gaduh sebab berebut kad digimon..huhuhuhuh...budak2...

boleh bygkan x..??perasaan..bila satu perkataan anak sedare kita sebut kita x tau...tp bila kita tau apa yg dia nak ckp...rasa puas n rasa nak tergelak..huhuh..jenuh nak teka apa yg dia nak..sampai berguling2 budak ni...tp bila dah dpt teka..ya ALLAH,sengihh memanjang...kita tgk pun rasa puas..gelak skali ngan diorang...ya ALLAH...pecah kesunyian yg aku ada...minum susu..dlm pangkuan kita...tiba2 dah tido...mcm tu je...kita tgk jadi sayu...penat jadi budak2..huhuhu...time anak sedare aku tido..aku cium berkali2 dia...tanda aku sayang..aku rindu...n terima kasih sebab berada kat situ...syukur ya ALLAH...

time diorang tido..aku pun rasa nak rehat skali..dua anak sedare lelaki aku ralit ngan citer upin n ipin diorang...aku cari movie best2 kat astro...dua movie aku tgk...layan je..walaupun aku x beberapa ske tgk movie yg korang paham2 la kan..tp sumthing yg aku dpt dri 2 movies ni...1 aku tgk citer BETWEEN THE HOTTIE N NOTTIE...citer dia pasal mcm mana perasaan sorang pompuan yg huduh.rasa x diperlukan pun dlm dunia ni..semua org x nak kat dia...disebabkan dia terlampau huduh...sanggup memilih lelaki yg x menghargai dia asalkan dia dpt bagi kasih sayang dia kat org tuh..citer dia lawak...tp jadi sedih la plak...last2 dia jadi cantik..lg laki tuh nak..n the only laki tuh pikir is (tau2 la kalo org putih ni)...tottttttttttttttt!!~~~tp pompuan ni ikutkan je..sebab dia rasa dia x layak untuk sesapa...dulu dia asyik pertahankan harga diri dia...sampai la ada laki tuh ckp dia suka pompuan ni..n laki tuh penah kasi kad velentine kat pompuan tuh masa kecik2.(time tuh pompuan masih huduh lg)...
konklusinya...x da sesapa pun x layak untuk dicintai..cewah!!~~tp yg penting..memilih seseorang kerana hatinya..bukan kerana rupanya...rupa leh make over..cam pompuan huduh tuh...tp hati..??????depend kalo tuannya nak berubah atau tidak..kan..??
satu lg aku tgk citer THE SECRETS...mcm citer hantu awal2 aku tgk..rupenye tidak..(aku x ske citer horror)..citer sorang mak ni (hannah)yg sgt amik berat pasal anak pompuan(samantha) dia ni..sam suke compare hannah ngan ben (ayah dia)..tp mak dia tetap usaha nak pujuk.HAnnah pun pikir..knapa anak dia terlampau benci dia tp baik ngan ayah dia (Ben)...tibe sam n hannah accident...dua2 masok icu...tibe2 hannah ni sedar...sam ni nazak..hannah tuh pegang sam tuh kuat2..suh sam tuh sedar..tp tibe2..hannah mati sam plak yg idup...rupenye..roh hannah dah mask dlm bdn sam...hidup la hannah dlm badan sam...ben ni terkejut bila sam bgn dari koma..sam berperangai mcm hannah...saat tuh la..hannah tau suma rahsia sam..betapa dia benci mak dia..knapa dia jadi x tentu hala...sampai hannah pun tau betapa diri x suka untuk dikongkong walaupun dia tau itu semua untuk kebaikkan dia...baru Hannah tau Sam ni sngt pandai di sekolah...tp kesian dekat Ben yg x dpt nak luahkan rasa dia dkt Hannah sebab Hannah ada dlm bdn anak dia sendiri...jenuh Hannah nak provekan yg Sam tuh adalah Hannah...Hannah cuba untuk jadi remaja walaupun sebenarnya dia berperangai mcm org dewasa...buat keja sekolah n etc..n Ben terpaksa memendam rasa dekat isteri dia yg nak sgt selami hidup Sam(anak diorang)...

bila Hannah dah faham mcm mana hidup Sam...knapa dia Hisap ganja..n knapa jadi gitu n gini...baru dia trima..n dia dpt rasa yg Roh Sam nak kembali dlm badan Sam tuh semula..dia dah boleh trima..n ni yg part sedih...dia mintak suami dia lafazkan..benda yg dia selalu dengar dari suami dia (Ben ni keja pakar mata)...
15 MATA AKU PANDANG SETIAP HARI...NAMUN DIA TIDAK SAMA DENGAN PANDANGAN KAU KEPADA AKU...DAN HIDUP AKU TIDAK AKAN BERMULA JIKA AKU TIDAK MELIHAT MATA KAU DAHULU
...sedih gilew..n Hannah siap buat rakaman untuk Sam sebelum Sam nak sedar semula...mmg Sam terkejut mak dia ckp melalui bdn dia..tp yg mak dia ckp.."MAK CUBA PAHAM HIDUP AWK,TP MAK SEDAR...MAK TAKKAN FAHAM...HIDUP KITA BERBEZA....."ada lagi la dia ckp..mmg sedih..part last dia suh Sam jaga ayah dia baik2...tuh yg aku ingt...
konklusinya...dlm satu hubungan..tak kira hubungan mak dgn anak,ayah dgn anak,suami dgn isteri,kawan dgn kawan n ape jenis hubungan skali pun kita kena cuba buat org paham tentang diri kita...tiada isu memendam...perkongsian sgt penting...dlm erti CINTA (cinta keluarga,sahabat dan lain2)...bukan saja melibatkan perasaan (sayang) & bukan saja melibatkan tanggungjawap (menjaga,arahan,perhatian,nafkah n etc) tp lebih pada tuh...mcm mana kita nak consider,nak faham,nak berkongsi..di mana x da rahsia antara satu sama lain...esp ngan org yg kita kongsi hidup (family n sesape je la yg penting)...
it's true kalo org ckp sumtime ade benda yg kita x leh citer kat org yg kita sayang..tp itu lagi menampakkan jurang..esp mak n anak kan..??mak x paham anak..sebab anak x penah citer cam idup diorang...suami x paham isteri sebab isteri x citer ape masalah dia..mcm tuh lebih kurang citer dia kat sini...so,stop being to secretive(kena kat aku la tuh)...huhuh...but in islam..ada aib perlu dijaga...huhuhu...yg tuh as muslims..kita tau kita ada cara...^_^

untuk yg aku dpt rini...walaupun aku hanya leh jaga anak sedare aku hari ni je..tp tuh dah cukup memuaskan hati aku...seeing them happy makes me happy...penyejuk hati kala sedih...pelerai di kala serabut...huhuh...tp masalah tetap perlu diselesaikan...itu x leh boleh lupe..x leh lari pada masalah...suma masalah leh diselesaikan jika HATI INI SENTIASA TENANG..movies yg aku tgk..sikit sebyk sedarkan aku jugak..kdg2 elok jugak movies org putih ni..dlm loqlaq2 diorang ni..ada jgk msg...huhuh..tp x byk..=p...tp citer NUR KASIH byk msg aku dpt...hahahaha..seyes!!x caya tye aku..nanti aku leh explen..ahaks!!tp jgn ingt aku layan citer jiwang je ek..aku layan citer yg ada msg je..:D..tuh je dari aku...hope aku leh kongsi lg ape yg aku rase kat sini..hope aku leh jadi better person pasni...n not too pendam..=p..okies..assalamualaikum

No comments: