Thursday, April 15, 2010

present or not to present..??

well,hari ni mmg full time ade 'date' dengan dr ali~
ntah mengapa waktu pg dan petang rasa segar je untuk 'bermanje' dengan dr ali
menyoal itu dan ini~
tapi dpt 'hadiah' pula...
dek terlampau sronok 'bermanje' dengan hal post modernism
akhirnye...

"sister syakirah..i want u to present what is morality and values in post modernism"

ohh~~'hadiah' yg sungguh bernilai...=)
saya akan cuba beri penuh 'kasih sayang' hari selasa ni..=)
*tersenyum sendiri tatkala menaip di library iium ni*
mengapa library..??
bukan ade broadband ke..??
skrg ni budak2 2nd year sedang 'angau' menunggu iium community kembali bergerak..
sekadar angau x boleh juga..
jadi izzati mengambil inisiatif untuk memohon kepada ITD...
dpt atau tidak wallahualam..
asalkan usaha~
ALLAH melihat pada usaha bukan keputusannya kan..??=)
dri ini hanya mahu meneman gya ke library 'memanjakan' pengetahuan amnya...

so many things happened lately...
buruk atau baik..
hati kata sedih~tp akal kata itu benda baik...
tadi ketika 'bermanja' dengan dr ali..

naa: dr,is emotion is including as source of knowledge

dr: yes...bla3 ( x dpt dengar sgt..=.=')

shake: so dr, can emotion be included in the 5 senses ( hawwas al-khamsah)

dr: yes..but islam doesnt consider it as source of knowledge because SOME OF OUR ACTION OR WE SHOULD IS AGAINST OUR OWN EMOTION....ALLAH command us to do this thing n not this..we should obey even it against our feeling

diri ini tersentak kemudian terus tersenyum...
terus melayan perasaan~
walaupun mata masih mengadap ainun yg pula 'bermanja' dengan dr ali
yup..kadang2 kita x boleh buat ape yg kita mahu buat~
tp itu yg terbaik~
ape yg diri ini lakukan skrg mmg di luar jangkaan sebenarnya~
rasa lain~~
tapi akal masih berkata itu yg terbaik~
jika akal masih waras..dan masih mengikut landasan syariat
mmg hati x dpt membantah~

well,ini adalah sem terakhir untuk bersama dengan kawan2 courses lain..
lepas ni susah untuk bersua muka~
raikan masa bersama~

najibah kazmin:weyh..kalo aku sedih nanti aku risau nak lepak ngan sape weyh~

shake n amy:=.='
_________________________________________

gya: shake..aku x penah tgk kau x de kredit..dah 2 hari kau x de kredit...x layan hp...fb pun x respon sgt~

shake:hahaha!~asal sedih sgt ni..?nampak sedih ke aku.?

gya:nda la~tp kau x penah x de kredit~bila kau x de kredit aku rase kesian

shake: hahahah!~lawak la kau..aku malas nak topup je~kang topup menggatal je tgn aku msg org..tapi kalo org call or msg aku aku respon je kan..?kalo diorang wat lawak aku gelak pe~mcm biase~(diorang pun x perasan pun..bguz x aku?haha..everything is still in the same way~cua dikurangkan je~i'm still that hepi go lucky shake)

gya:haha~ya lah~diorang pun nda prasan sgt..

memandang gya tersenyum...
"perubahan yang slow2..jgn buat tergopoh gapah gya~huhuh...if diorang perlukan aku..aku akan ade je~~if diorang nak luah pape aku akan boleh je dengar..if diorang nak pendpt aku aku akan bagi je..if diorang nak sembang ngan aku, akan aku respon je~..yg penting tiada yg melebihi batas...if diorang rase aku penting~diorang akan cari aku~n aku mmg sentiada ada...tiada niat yg melebihi batas..dan aku akan cuba jaga adab..sbg muslimah..." hatiku berkata~
________________________________________
jika ada yg memberi nasihat..serapkan nasihat itu dihati...cari yg mane yg btul dan mana yg tidak~yg tidak kita diam...yg btol kita terima...

nasihat kamu penuh kelembutan..
kuterima kerana apa ygdickp itu adalah hasanah...
cuba cuba perbaiki yg mana yg masih ber'lubang' dlm akhlakku...
namun x bermakna aku terus menjauhkan diri~^_^
munirah syakirah adalah munirah syakirah...
cuma diharapkan dengan akhlak yg lebih baik~


shake:weyh~beday aku nanti...gya belikan aku teddy bear...izan belikan aku bunge..??orait x..??

izan: oit!~mintak kat pakwe arrr~

shake:alah..x de org sayang kita wat la cara x de..hahah..pe la kau ni..~korang x sayang aku ke?=p

gya:ok!tgu aku ade pakwe..aku kasi kat kau k!hahahaha

shake:(sengih)alamatnye..x dpt la aku..=p..kau kuat reject..ahaks!~pape pun..i luv u so much..=)

gya n izan:hahah!sayanggggg shake..

No comments: