Friday, September 19, 2008

AkU , AkTiViTi AnD RAYa




Salam semua!!bertemu kita lagi ke arena blogging..ahaks!!ayat x boleh blah...ape yg aku nak ckp sebenarnye skrg...??byk sebenarnye...tp tkt korang malas nak bace... neh gambar aku time GPDP(belah kanan)...nak kate seronok..bole la tahan..talk dia besh..ahaks!!politik ohh politic..mcm2...sebenarnye aku nak relatekan dengan movie show time GPDP tuh...tajuk dia AKU,PUASA dan SUMI..ahaha..terkejut jgk aku..sejak bila plak SUMI (abg ipar aku) masok frame neh..ahaks!!yer la mana tau dia ada aktiviti kat UIA GOMBAK sampai boleh join buat movie neh ke..??rupenye SUMI yg dimaksudkan makanan tuh..ahaks!!so aku punye tajuk camni la sket...terpengruh la katakan...

aku nak citer aktiviti aku sjak nak dekat raya makin byk...byk jgk aktiviti UIA yg aku nak join aku kena skip...terpaksa aku kea tunaikan tanggungjawap aku as student n hamba ALLAH jgk...hrmm harap maaf la kalo aku byk x join aktiviti..mmg aku x sempat...tp MEDCY aku x leh elak la..excuse camn skalipun MEDCY kena bg perhatian...eheheh...so skrg neh kami dah nak bz dgn aktiviti paintball n ZOK (zenith of khaleefah)..ahaks!!aku penah sms JIBAH *time tuh tgh meeting..maaf le para hicom skalian..eheh* dia seperti biase..mesti la citer zaman kegemilangan dia kat CFS ni dulu..ahaks!!mcm2..esp dia pun hicom sport n rec jgk...lgpun bkan slalu meeting..byk jgk la aku skip meeting..rase serba salah jgk kat member2 lujnah yg lain..harap maaf ye..mmg peristiwa tuh x dpt dielakkan...kena recover lu...so byk la aktiviti yg dibincangkan..aku syukur la dpt member lujnah yg mmg bole dibawak bincang...even time meeting sal ZOK pun..kami kira aktif jgk..ahaks!!tp aku still cam x slesa time diorang wat meeting kat AX 308...hmmm..ehehehe...KAK NAB penah ckp yg org lain sonok tgk hicom first year sport n rec sebab time first lujnah meeting pun kami byk ckp..ahahahahha...byk ckp ke..??ahahaha...kena la active..name pun sport n rec kan..??adeihh..dun forget yg sabtu neh ade induction course...unfortunately (yer kerr..??) aku x leh dtg..coz ade klas kol 9 30..tp iftar,tarawih n birthday celebration aku dtg la..ahaks!!how MEDCY gonna have fun without me..??eheheh..plus,it is also my birthday celebratio ( yer laa..diorang nak celebration hicom yg lahir dari bulan 6-10..aku lahir bulan 7..14 july k!dun forget!)

tuh baru sal MEDCY..blom lagi sal projek math..ahahaha...serius aku ckp aku cam ilang pedoman je buat projek neh...sir terlampau bg kebebasan..tkt jgk terpesong dari tajuk...of course i want to do the best for the project..aiyoo...but i still dunno how to start...luckily gya (rumet aka ahli study group aku) ade...dia tunjukkan list yg perlu dibuat utk projek tuh...tq sayang!!ahaks!!dun forget about quizzes...arghh!!!penat3!!ehehhee...naseb baik photosynthetis best...ngeee...fina exam nak dekat!!fuhh..cuak cuak cuakk!!study group x sempat buat minggu neh...so we decided after english n arabic exams kitorg akan focus on math n bio 4 THE WHOLE WEEK!ahahahha..mampos la kalo x score lagik..ehehe...

n dun 4get bout puasa n raya!!yippieeee!!!goshhh...miss home so much!!!(my fam pic sebelah kiri)...rindunye..so nak membangkitkan suasana raya..mcm2 la room aku buat..well,room aku sentiasa meriah...n very sportng in everything..layan je la aku yg mmg byk ckp n idea neh..ahahaha...teringt time awl2 dth sini..aku mmg cuak tkt x leh nak cope ngan rumet aku..aku sengaje buat ramah awal2 dtg..aku ramah ngan mak2 diorang dulu!!semua org terkejut..lantak arr!!biar diorang rase yg anak diorang selamat n hepi ngan aku..ahaks!!mmg first day kami dah boleh gelak2..bgoz la...boleh cooperate mcm2...termasok la hal2 puasa n raya neh..kami semua org jauh...ju(sarawak),gya (sabah),aku (kedah) n mira (kelantan)..so semanagt raya tuh tinggi la..lepas je azan kami minum air dulu..then smyang skali..pastu kami bentang surat khabar besar2utk makan rmi2...huhu...best3...time makan tuh sambil sembang kami dengar lagu raya...wahh!!mmg meriah la room kami...rmi tetamu dtg..byk rezki tuh.ahaks!!dtg idea gila aku nak pasang lampu raya...tgk2 dah ade org pasang kat UKC1..ahhaa..lantak arr...i still wana du it!!muehehe...so aku n ju gi carrefour cuti ritu..n perasan ada lampu raye..yeee yeee!!ape lagik!!aku beli la..balik2..semayang zohor..the terus pasang...sebak jgk laa..mcm nak raya kat sini je...terpikir jgk kawan2 yg duk oversea nanti..camne ek diorg..??bila pasang lampu tuh 4 the first time..semo org sebak..ehehe..PIKAH lagi la seronok walaupun bukan room dia..dia mintak tmbh ahli room..ahahha..ade ke ptt..??kekadang ade yg dari room lain join...PIKAH n KIM esp..ahaks!!PIKAH sahur wajib di sini..ehehe...then..cam tuh a life kami time puasa...n kami ada dapur sendiri..act,it's not really a dapur..ahaks!!gya ske tido bawah...so dia bawak la turun tilam dia kat bawah..letak bawak katil...then atas tuh cam kosonggg jee..aku buat idea gila...time tuh aku tgk dlm keadaan 'x stabil' lagik...tp still buat gila...aku ckp...APE KATE KIRTA JADIKAN DAPUR..??ahhahaha...so lepas tuh byk je makanan kat atas tuh...kami beli kordial..ade gula..ade heater..ade jag n cawan byk2..so kalo tetamu dtg leh je kami serve..ahahaha...meriah x..??sahur pun kami pakat..bukak puasa pun kami pakat...so save bajet air n maknan...at the same time meriah...i luv it!!=p...
adoiii!!!byknye keje..n skarg neh aku still menambahkan keje ngan tulis blog kat korang..ahahaha...munirah syakirah ab rahman!!!hello!!!u have to do math project now!!!n dun forget to study bio tonite!!perghhh!!!malas!!tp nak wat camne..tuh la keje kita as student..blajar kan..??at the same time..enjoy being student!!huhuhu...okies...wake up munirah syakirah!!u have workS tuh do!!!!aiyoooo..malasnyeee...huhuhuhuhuhu...okies takat tuh je la...kang lagik aku taip lagik susah nak stop..daaaaa!!!!




No comments: