Saturday, September 20, 2008

NgaNtUkNyEr....Tp IFtAr YG BEsH


aiseh..baru semalam aku post blog kat sini kan..??rini buat lagi ke..??nak wat camne..aku buhsan...tired being pressured by all dis stuffs...2 hari aku tido lewat...korang leh bayangkan camna org yg x biase tido lewat suddenly tido kol 3 -4 pagi...seyh!!!naseb baek cuti...naseb baek keje dah nak siap...wooowoooo!!!munirah syakirah!!!keje math x siap agik sayang!!ape aku buat lagik kat sini...?perghh!!ahaks!!tension2...aku buat cuti cam minggu depan x der kuiz...cam minggu depan x der nak antar paperwork lujnah...erghh..ntah hape2...silibus math plak x bes g...so all group 23 members have 2 spend their time on this weekend at smawp 2 finish it..lalalalal!!~~~dah la malam tuh aku tido lewat...sian plak tgk wan nabilah n naa bersengkang mate jgk buat projek..tp nak wat camne...mate aku x leh blah time klas math..tp aku payah nak tido time klas...(yer ker..??ahaks!)dengan hari tuh aku bz ngan keje prep n tech utk induction n bday celebration 4 MEDCY...org yg dicelebrate pown kene wat keje ke..??ahaks!!adeihh...org nak celebrate tuh kire ok la kan..??ahaks!!walaupun bday aku dah lepas (14 july)..tp still ade yg nak celebrate...okies..back to the topic (ske gile aku melalut kan.??)...klas math yg ngantuk..malam sebelumnye KIM(achik) n GYA(along) dah risau aku wat keje sampai lewat pg...THAT'S TOTALLY NOT SHAKE!!!WHERE'S OUR SHAKE..??ahahaha...ayat PIKAH dulu...tp ayat tuh byk time lepas berlaku sesuatu peristiwa ni (tak nak citer)..hurmm...tp skrg dah ok...tp still ayat tuh kluar...ahaks!!pg tuh plak aku ade klas math..tp luckily klas start kol 9 30..so i managed 2 do some works on the project and of course sleepp!!!!ahahahah...ingt nak gi induction jap..tp aku da lentok arr...ahahhaa..serius penat...achik (KIM) plak duk sms memberi repot terkini sepanjang induction eventhough time tuh ngah klas..ehehe..great to have her in my lujnah..ahaks!!i luv u sayang!!ngeee!!~~~klas supposed ended at 12..but there was a few students wanted to continue the class...aiyooo!!!Brothers oiiii!!!aku ade induction laa...sedeyh tol..ahahhaa..sabar je la..farisyam at my back asked my bout the induction..aku nak gi la farisyam tp takkan nak slip klas kot..irfan sengih2 je la kat blakang...aku just tgk jam je..waiting klas to end(bukan sebab aku x ske klas bro azizol k..he's the best!)..Achik buzzed byk kali dah tye bila nak dtg...x bes lagik la KIM!!huhu...bila sir ckp klas end..trus aku jalan ke SM building...wah!!terus nampak budak2 lujnah sport n rec tgh bukak telur!!!ape kes telur2 neh..???rupenye diorg wat projek nak jatuhkan telur dari tingkat 3 tp telur tuh x leh bg pecah..ahaks!!aku masok la induction tuh ngan muke slumber..ngan spek x bukak dari klas lagik..jarang aku nak pakai spek kalo berjalan neh..huhuhu..KIM terus memberi repot...huhuh...but at the same time aku kena salin ape yg ptt utk lujnah treasurer...fuh!!ledjer book..lame x gune...ahaks!!kepala aku dah stat pusing...sakit sgt..tp aku still senyum..malas nak bg org risau..abes induction ade a few diss ngan dak2 prep n tech...then balik!!!janji ngan groupmates nak sambung projek at 2...tp kami stat at 3!!ahahaha...aku tertido seyh!!kalut jgk smayang n etc..mmg x ingt dunia dah..sngt penat...so did naa n nabilah..ngeee...kepala terus berpusing..tp aku tetap buat jgk..aku sms KIM (achik) ckp aku pening pale..tp x der balasan..aku dah agak ape yg dia wat time tuh..ahaha..=p
aku n kim..arif capap...
aku truskan keje aku...tp tahan je kesakitan..dah lame jgk aku x rase sakit..sakit time MERDEKA tuh excption k...hurmm...ape salahnye skali skale..sakit n dugaan kan rahmat tuhan..huhu..then kol 4 45 aku kena turun utk uruskan tikar utk iftar n celebration malam tuh..perghh...naa n nabilah aku tinggalkan jap kat bilik..ape la tinggal tetamu..iskk..nak wat camne..GYA MIRA n JU x de plak..depa tglkan aku n pii shopping raye kat jalan TAR..T_T...saba je la..kol 5 30 kami sampai balik..GYA n MIRA dah balik!!yee yeee..tp aku terpaksa kluar balik utk iftar plak..kepala still pusing...tp aku tetap tahan...sengih2 depan semua org..kui3..kak nab n kak fatin duk berebut aku..ahaha..klakar...baru aku sedar yg aku byk lepak jgk ngan kak2 second year...selalu pi bilik depa..best woo..ngeee...kak nab esp..:p..lgpun kebykkan asst headcom semua budak level 4 kc beb!!ape lagik...lawat laa!!tol x kak long..??mueheh...kesakitan masih boleh ditahan...nak dekat iftar tuh aku dah x tahan...menyucuknye!tp seronok bila semo org risau tgh aku stat diam...tau2 jela..aku neh..mane nak diam..ahahhaa..kalo x mulut tgn2 neh gatai nak wat mcm2..ahaks!!diorang suh aku balik..aku x nak..sebab pertama..aku rasa cam dah lama x bt aktiviti ngan MEDCY...since ape yg dah jadi aku cam x amik tau sgt..tuh yg aku serba salah...2nd kalo aku balik..cam aku ckp..aku x leh duduk diam..aku balik bukan rehat..aku balik sambung keje aku or aku layan rumet aku kemaskan barang 'dapuq' yg dpa beli...huhu..baek aku kat sini...depa x leh nak kate per per..reason aku sgt rasional..certain mmg dah paham mmg aku leh duduk diam..esp dak2 level 4 kc la..ehehe...org turun lif aku turun gune tgga..org penat balik klas aku pi gym..huhuh..x leh duduk diam x pe..tp study kene mentain...ahaks!ergh..melalut lagik..aku sambung tolong dak catering wat keje...lame x sembang ngan hicoms...ngan BRO RIZMAN!!eheh...pastu diorang pasang UPIN n IPIN sethn kmudian..aku segan nak duduk utk tgk movie tuh...hello!aku bising nagn dpa pun aku malu jgk kekdag..ye la..bape org je sisters tgk..segan aku..kebas bes muke ni...tp jgn tunjuk...buat slumber..ngee...dulu aku mana la camni..keje sengap je..ngan sisters je aku bising..sebab tuh kat seklah ada perbezaan pendpt sal aku..brthers kate aku pemalu..sister kate aku bising n x leh duduk diam..ahaha..skrg neh..kalo aku wat perangai tuh kat sini gerenti x leh wat keje..nak wat camne...bedall je..ahaks!lgpun aku kena adapt utk klas aku yg mmg rmi laki jgk...yg penting keje perlu diteruskan..adoiii.melalut lagik..haa!!then..kami makan dlm talam..best gile.aku kongsi talam ngan fatin.kak nab,kak long n kak pina..wahh..cun2..kak nab taram ckp kedah..ahahaha..klakar gile..ske dengaq org luar ckp..ahaks!pehtuh aku taram ckp utara ngan kak long n kak pina..x paham kak nab..konfius SOQ tuh apa..ahahha...SOQ tuh sahur..kekadang org panggey SAHUQ..ahaks..lepas tuh smayang maghrib isyak n tarawih..perghh..sakit kepala menyucuk lagik...naseb baik ada kak hawe n amali yg tolong picit..kali ni depa x bg aku balik..ahahaha...jenuh2..pas tarawih kami salam2..pastu mula event!!!ade movie show gambaq org yg dicelebrated neh..ahaha..malu aku ade gambar aku..seperti biase...tahan je..COVER!!!haa..sebelum tuh kami baut preparation la..sediakan meja..meji n rizman pi amik kek..secret resipi tu!!!ahahah...goshh!!it has been so long aku xmakan kek..muehehhe...yg lain kat dlm..aku je kat luar..menikmati pemandangan kat SM tuh..pergh...x der bintang malam tuh...sedeyh2...time sedih2 best tgk bintang..tenang je..tp aku kena usik ngan meji n rizman..depa ckp aku tgu depa amik kek..honestly aku nak kek..but aku x tunggu kek tuh!!ahhaha...n obviously aku x tgu depa..depa nak ke aku tgu..??ahahhahahahahahahaha...semo org dah kat dlm..masok la aku ke dalam...then event start..kami disusun selang seli..celebrated ngan uncelebrated..buat curve...cun!then kami nyanyi lagu SENYUM!!senyum seindah suria..lalalallala!!~~~ahahaha...pastu kami tukar senyum kepada sengih..jenuh gelak...ahahahahha..lawak gila...pastu ada dua MC jemputan dari utara (nasrul) n ganu (muntaqim)...event seterusnya..kami diminta utk bitau nama manja kami ngan ape yg kaminak utk besday..wahh!!!setiap org kena bgtau..dari mainboard ke hicom..mcm2 name manje ade..huhuhu..klakar..terpacul nama tasu (maksu) dari mulut aku time giliran aku..ehehe..rmi jgk ank2 bgsu cam aku..ngee..lame jgk event 2..ade ckp nak ADIK la (yg anak2 bongsu la)..nk laptop..nak terbang..nak rumah kat air terjun..nak kete..ahaha...n giliran aku..of course asst headcom sport n rec..mesti lastttt skali...ahaha...naseb ang la shake..sebelum aku bgn pun org duk sebut SHAKESPEAR la..SHAKE IT laa..fuhh!!ape SHAKE IT2?!!huhuhu..ahaks!!pehtuh aku baru sebut "NAMA MANJE SHAKE..."pastu semua org sambut SHAKE!!!ahahahha...aku syang soceity neh sayang nampak ukhuwahnye..huhu..tp aku sebut la nama pangilan aku dari kecik pastu sek ren sampai skrg...pastu adiah yg aku nak...simple!!semo org leh tunaikan..tp jarang org wat...tp skali wat nampak sgt sweet...=p..aku ske org bg hasil keje tgn diorang kat aku...cam depa wat khas utk aku la..waaa..sweet..buat la apa pun..kotak ka..lukisan kaa..best tau..esp kalo ada nama kita kat hasil keje tuh..wahh..sweet2...kalo aku sedih ke tension kee kemurungan ke (ade ke..??) bawak je aku tgk bintang..aku ske bintang..cantik..huhu...aku ckp la yg kalo ak suh aku diam pun bawak la aku tgk bintang..ahahaha..pastu depa suh aku tgk bintang time tuh jgk..ampeh!!nampak sgt aku byk ckp..pehtuh aku ckp aku ske gak kalo org bg buku karya faisal tehrani...masyuk2!!huhuhu...

antara2 buku faisal tehrani

arghh..benti jgk aku ckp akhirnya (agaknye tuh kot org ckp..ahaks!)...abes aku ckp...diorang teruskan ngana ktiviti seterusnya...MELANTAK!!!aahahha...makan la..ade jgk edegan suap menyuap kat situ..ahaha..klakar..aku mmg ske disuap..hadiah jgk tuh..nampak SWEET kan..??ahaks!!tq shida sebab suapkan..eheh...n kak long too...sambil makan kami ade sesi berbalas pantun..pantun ntah hape2...adoiyaii..dah la soklan mangkok2 yg ditye..klakar seyh...soklan sal heater la..sal UKC laa..ahahah...then lepas bes makan kami gotong royong kemas bilik tuh..best jgk..then aku dpt air gula lebihan..(sisters tau bilik aku ade 'dapur'..^_^)...erghh..kepala menyucuk lagik..ditahan lagi...huhu..then ade sesi tangkap gambar plak..huhu..semua kat luar..aku menkmati langit skali lagik..skali lagik x der bintang...tp kali ni dah dpa tau aku ske bintang aku ditemani oleh kak nab,kak fatin n aina..huhu..tp x dak bintang!!waaa...huhuh..pastu sisters tangkap gambar...then brothers plak...then ape lagik balik laa!!ehehehe...then sambil jalan tuh aku tgk atas lagi...ngan kak nab n kak fatin...bro DAYAT lalu pun ckp RINI X DER BINTANG LA...NI DIA LA YG SKE BINTANG..=p..sengih je la aku..malu pun ada...ahaha..kami jalan2..pehtuh aku mintak kak nab n kak fatin lalu kat depan KC..tgk bilik aku..ahahahaha...ada lampu raye!!meriah kan..??kak nab kata dia pun nak pasang..ahaha..kan meriah gitu..=p...ahaks!!pastu kami naek atas dlm pukol 12 mlm..fuh!!penat..sakit pale n mcm2 lagik..tp best iftar tuh..balik2..rumet aku dah bersiap sedia melayan kerenah aku..ye la aku sakit pale..diorang layan la..syukur tol dpt rumet camni..sembang2..bukak tenet jap...pastu aku teruskan keje aku..SHAKE!!!REHAT LAA!!!-GYA dah kasi warning dah tuh..ahahaha...pastu hp berbunyi plak..KIM cam tau2 aku x tido lagi..padahal suppose dia tau time 2 waktu tido aku...agaknye ade instict kekembaran kami kot..huhu...dia suh aku tido n rehat...aku senang nak trima org ckp pe kalo benda tuh btol..(melainkan hal iftar tadik..sebab kalo aku balik pun aku akan sambung keje..baek aku x balik..ade sikit melawan ckp tp ade sebabnye..mintak maaf)...so aku dengar la ckp KIM n GYA utk tido kol 1 30 pg....ehehehe..tuh la kesah aku smalam...ni pun PIKAH dtg sini sahur skali ..lepas saur dia lepak sini..aku urus diri n trus bukak laptop n wat keje..wak keje ke..??masya-ALLAH shake!!!keje x bes gi..apa ang buat kat depan blog neh lagik..ahahaha..aiyooo!!!k laa..aku ni byk lgik aku melalut...okies...da!!~~~^_^


No comments: