Monday, March 29, 2010

sepatutnya yang tidak ptut...

seorang sahabat menghantar sms...

A: cuak gilew bila bace DENYUT KASIH MEDIK

shake: ohh..citer dia camne..??

A:lorr!!kau x bace lg ke..??citer sal HO..bznye shake..takut aku

shake: *senyum..teringat najibah kazmin yg sudah berjanji mahu meminjam buku tersbut..dan ditukarkan dengan buku murabbi cinta* ohh..aku x bace lg..istikarah la..kalo ALLAH dah pilih jalan kau kat sini~insya-ALLAH ini jalan kau...

seorang sahabat menerangkan betapa risawnya mahu menempuh dunia yg bakal sibuk nanti...
kadang2 ada perkara yg kita mampu dan ada perkara yg kita tidak mampu..ada yg mampu bg kita tp bg pandangan org lain beratnya ALLAH yg tau.
munirah syakirah sendiri ade membaca pengalaman seorang doktor wanita dlm buku murabbi cinta ini sendiri..mujur suaminya (ustaz hasrizal sendiri) faham

sila click di sini untuk baca- SEPATUTNYA YANG TIDAK PATUT

diri ini mmg sedia maklum dengan kesibukan seorang doktor...

dulu
diri ini tidak mahu terjebak dengan dunia kedoktoran bila melihat susah payah abg dan kakak ipar...tp abg ckp x la sampai x enjoy lgsg..ada masanya..

kakak no 3 pula~..HO kemudian kawin dengan engineer yg mmg sememangnya berkerja dengan syarikat jepun yg tidak kenal erti rehat...tp si suami mmg mahu berhenti atas keinginannya yg suka mengajar...jadi mmg dialah real ketua keluarga..kagum~

time HO bayangkan anda sudah hanya ada tenaga tahap sifar..dan tatkala kita x boleh nak buat kerja di rumah..wah!betapa besarnya pengorbanan suami/isteri doktor ya..?!

diri ini penah membayangkan keadaan diri ini di zaman HO (dan jika masa itu diri ini sudah berkahwin wah!ke depan btol waktunya~) betapa kesiannya suami diri ini nanti~itu kalo keja x sama..kalo sama..fuh!!!~~~byk benda perlu dibincangkan bersama~

diri ini sebenarnya lebih kagum dengan org yg boleh uruskan rumah-sebab diri ini xmampu untuk lakukan semua itu...ya lah..kesibukkan membataskan segalanya...tp jika diri ini melihat ada suami2 yg boleh menjaga rumah,menjaga anak, membuat susu anak waktu malam...wah!bg munirah syakirah lelaki itu sgt sgt sgt hebat!!tp jika x boleh itu bukan bermakna sebaliknya~jgn fikir bukan2 ya..?

almaklumlah diri ini tahu byk benda yg diri ini mahu buat suatu hari nanti tp dikekang dengan batas2 tenaga dan masa...minta ALLAH permudahkan segalanya...

"bukan selamanya begitu..apa yg perlu ada hanyalah sayang,sabar dan simpati antara suami isterilah...tp kena ingt mana yg priority bila jadi doktor ni..dah jadi milik masyarakat jugak.." abah berckp2 dengan org lain sewaktu kecil..diri ini hanya melihat org dewasa berckp2..

pelik kan pemikiran manusia..kehebatan diukur ada skala yg berbeda..tp mmg susah nak jumpe lelaki begitu di zaman ini..

jadi..jika mahu menjadi suami seorang doktor..fikirlah baik2..bukan untuk menakutkan..tp takut susah nak faham dengan kerjaya (saya) nanti~maaflah~

diri ini tidak mahu terang lebih lanjut..ini hanya perkongsian rasa hati tentang masa depan diri ini...

harap faham~

"medan kedoktoran adalah medan dakwah yg baik~paling dengan dengan masyarakat..."

"on call suami ni lah buat saya belajar erti rindu pada suami saya...rase x sabar2 nak jumpa suami saya..rindu dah 2 hari x berjumpa" ustazah fatimah syarha

7 comments:

Kak Ram Gc said...

entry ni mcm nk cr jodoh je...
nk promote diri ke adik...
huahaha

p/s:a.sumi guna id mak sbb mls nk log in n log out....

fityatun_syakirah said...

huhhh!!~~~kurrr semnagt...terkazut adik..hahahaha...x de la..ni ha..ade sebab post ni..x de pape yg impotante lg..

Anonymous said...

shake
DKM-denyut kasih medik
novel yg sgt bagus
walaupun tak habeh baca lagi
serius
novel ni wt aku cuak
tak penah aku jumpa seorang penulis yg berjaya tarik aku
even sebelum ni aku baca novel
penulis yg kedua yg berjaya takotkan aku selepas RAMLEE AWANG MURSHID
UNGU KARMILA
DKM U ROCKS!!!!
aku rase lepas ni akn ade novel
jom cabut gigi by najibah kazmin

fityatun_syakirah said...

to anonymous: aku tau sape ni..=)...
baiklah...aku masih menanti buku tuh sebenarnye...nanti aku akan bace...nak juga menjiwai buku tuh..=p..aau kau nak kasi aku pinjam buku kau..=)

Anonymous said...

hahaha
okies
mungkin aku melebih-lebih kot
tapi kata kau buat sesuatu benda kena hayati
jg reveal sape aku~~
hahahha
aku ade lagi buku best
tapi kawan aku punya
DIMANA DIA DIHATIKU
PAHROL MOHD JUOI

fityatun_syakirah said...

huhuhuh..kena la hayati..bguz la tuh...tp hayati semua buku pun bahaya..org cam aku yg ske berfikir ni sgt x seswai baca bukutasawwur dan buku pasal syaitan n dajjal...gilew..byk pk..dah nt gud 4 my health..=p..bleh pinjam..??=)

najibah kazmin said...

mcm tau je sape anonimes nih~ trfikir jgk nk buat novel jom cabut gigi tu.. tp lebeih 'elegant' kot tajuknya nnti.. tunggu kemunculannya..

shake, ada bad news.. t'tinggal dlm kotak printer =.=' bajet dh pask masuk kete sume tp.... rencana Allah lebih hebat.. aish.. gomen3!