Thursday, May 6, 2010

bukanlah cinta biasa~~

kenapa erti kasih sayang..??mengapa tjuk ini..??
ini bukan cinta biasa~~^_^
ini kasih sayang sebenar


hari ini..tanggal 7/5/10..beday gya~
izan menarik gya ke IKEA minggu lalu...
sengaja diri ini x ikut~
tak kluar..
tapi meminta bantuan rakan untuk membeli hadiah..
trima kaseh pada sahabat itu..^_^
mmg hari tu mahu bersendirian dan berfikir panjang
mencari punca dan solusi sendiri~
kadang2 mmg perlu bersendirian (hy dlm masa yg pendek)~

rumet~adalah manusia yg kita tinggal bersama~
ibarat family kedua selepas family kita
ahli 'rumah' kita~untuk kita berkongsi~
jadi pilih 'org rumah' kita perlulah betul~
jadi x menyesal memberi sayang dan trima sayang~
_________________________________

seyesly~gya berkelakuan pelik...
itu sgt mengganggu izan dan aku..dan memelikkan may (dak 1st year)
gya tiba hilangkan diri..
izan tegur aku~tapi aku pulak teremo~
aku teraffect dengan situasi yg ada..~
tapi tiba2 aku sedar yg aku x ptt gitu~
jd aku approach izan yg sedih dengan kelakuan aku~
aku pujuk sket~kemudian kami duduk skali...
may ada skali~

izan: aku juz nak tye je apa nak wat beday gya...tgk kau plak balas gitu

shake: aku mintak maaf~aku teraffect la tibe gya gitu..nak dekat kot beday dia ni~

izan: aku pelik..bukan kau ni positif thinker ke..?kau x ptt biar benda simple tuh affect kau

shake: aku tau...izan~aku positif thinker..aku boleh selesaikan masalah aku..tapi kalo org yg aku rpt or org yg aku sayang ada masalah or moody..aku akan teraffect...lebih pada diri aku sendiri...masalah aku x byk~itu adalah aku~mmg selama ni kau tgk aku mmg positive thinker..tapi kalo org yg aku sayang x kongsi masalah same2 aku rasa teraffect~ seolah2 aku ada masalah tp x tau masalah pe..kalo share aku x kesah~..x share pastu affect sorang2 itu leh wat aku miserable~sori lah~aku try bg benda tu x effect aku..aku try..[senyum]

izan: ohh~~gya moody ke..?aku x tau lak~tapi aku tau la dia acting weird sejak petang~

shake: ntah arrr..aku pun pelik..

aku dah izan rancak berbincang~

izan: nape kau tgk je may...??

may: xde la..org rase benda ni remeh~kak gya juz kluar..korang duk pikir mcm benda complicated..

izan & shake: [terkejut] remeh!!kalo x terus terang gini may..itu yg wat problem lg byk may...so yg terasa kecik2 ni la kita kena bincang supaya x jadi masalah besar dlm bilik~

may:ohh~x pe la..org kuar..i'm nt belong to dis group~

izan: hey!!kau dudk sini~kalo kau bukan org dlm bilik ni~kami x ajak kau makan,biar kau sendiri kalo lepak ngan kami...atau ajak kalo kami buat ape2..share cite atau masalah~itu bukan part of us dah ke..?

may terkedu~terasa dengan kata2 pedas kak izan yg agak 'kasar' (izan sebenarnya hanya berterus terang dengan nada tegas..jenisnya bukan meredakan kesedihan tapi MOTIVATOR..kalo juz nak ilang sedih2 cari org lain..nak ada semngt cari izan~~org susah nak faham menganggap dia kasar~melainkan rumetnya setelah diexplen)

shake: x may..kami mmg mcm ni..kami jenis berterus terang..ape2 pun...nasehat same sendiri..concern satu sama lain~tegur kalo pape..kadang2 pedih..mcm kak izan wat skrg..mcm kami tegur may semalam..tapi itulah tegur sayang~~kami tegur sebab kami sayang~kami terus terang sama sendiri tentang diri masing2~susah sama2..senang pun sama2~x boleh pisah~..ini FAMILY may...kalo sorang sedih2..kami semua affect~gelak same2..sedih sama2~saling tegur menegur~saling luah pendpt..walaupun pndpt mmg x serupa..akak ngan izan mane penah sape pendpt..~tapi x bermakna kami x boleh berkongsi pendpt..

ape x puas hati mmg terkeluar..mulanya mmg mcm gaduh..tapi akhirnya kami akan kenal satu sama lain lebih rapat~macam tadi kami ckp sal positive thinker td..kalo x kak izan takkan tau yg akak jenis senang teraffect ngan situasi org lain~jgn tipu diri sendiri yg kita boleh faham sendiri tanpa ada explaination..benda tu boleh tapi jangka masa yg sgt lama untuk faham~

izan: dengar tuh..kami start hubungan gini daripada akar umbi may...dari akar~kenal satu sama lain..kami berhubungan bukan hanya untuk mau seronok je~tapi lebih pada tu~

shake: kasih sayang untuk kebaikan~kita marah kerana sayang~kita tegur kerana sayang~sedih sama2~tapi perlu dihadirkan dengan understanding kenapa kita wat gitu~hepi,gelak2 tu perhiasan kasih sayang~ape yg kami leg wat untuk convincekan may is part of this room..?hmm..?

gya pulang~sembang2 gelak2~bukak locker terkejut ada hadiah...

masing berterus terang apa yg terjadi dari petang sampailah ke malam ni~

gya: ala..sebenarnya ptg td saya bla bla bla

iza: izan.ye ke mati2 aku ingat lain...x pe lain kali aku tau...aku bla bla bla

shake: lor~~gitu plak..aku pulak pikia bla bla bla bla~~

kami ketawa berterus terang tentang diri masing2~

may hanya memandang cara kami~kini dia sudah sayang untuk tglkan kami~=)

inilah cara kami sebenarnya...kasih sayang kami bukan hanya skadar kongsi barang~tapi lebih pada itu~yg penting cuba berterus terang antara satu sama lain untk lebih pemahaman tentang diri kita dan mereka~pemahaman takkan datang sendiri dengan kita senyap tanpa ada perbincangan~~
kasih sayang membawa ke syurga..bukan neraka~
__________________________________

bluekkk~~~ gya sayang..hepi beday k~~~the present was
nothing compared to wut u have done~thanks for being such a nice
rumet and fren~and i want to say it out loud that I LOVE U~isk..nak ckp lg..tapi
xtau nak ckp pe untuk puaskan luahan sayang tu..so let action speaks
since actions speaks louder than words~huhuhuh...hepi bday~kata2 ni ikhlas dari hati~

really2 love u~izan,pikah,gya (may baru masuk),juju,kim n rmi yg ske lepak bilik ni since bilik ni suka dikungjung..i really luv u all~~^_^so much~~


alamak~ade org ckp aku romantik dah..better stop here..daa~~

No comments: