Wednesday, April 1, 2009

DEMaM

demam ohh demam...
actually,nak kate teruk tuh x la jugak..terlantar atas katil 2 hari je...huhuh...trima kaseh la kat pikah yg sudi membebel kat aku yg berdegil x nak makan ubat n kat izan yg sudi mendemah aku ni...terharu aku dpt rumet gini..so sweet kan diorang ni...??aku rase biase la..tp diorang semua terkejut kata badan aku dah panas gile..??panas ke..??aku rasa sejuk je...hahahaha...camne leh jadi begini..??ahaks!!~~~

cuti sabtu dan ahad hari tu..aku telah berazam utk keluar...huhuh..teman pikah ke jalan tar pada hari sabtu n kononnye nak beli barang bilik la jugak..tp x jadi beli barang coz masa x mencukupi...ye la..sampai je kat jalan tar...kasut aku wat hal..giler tol la...lekang..sampai tapak dah x de...haha.,yg agak geram aku abru je beli kasut tuh..bukan aku beli..makk aku ygbelikan..huhuhuh...jenama bata...sakit hati gile aku..pastu kena la beli kasut...abes duet aku...then jalan satu jalan tar tuh...cari la baju pikah..last2 dpt satu baju yg baekkkkkkkkkkk punya..ahahaha...act..kami agak terkejut la bila nampak tudung yg mak cik dia nak semua family dia pakai...ijau pucuk pisang yg sakit mata memandang..aku dah x sedap ati..gila punye sakit mata...sori ek pikah...ahahahaha..pikah pun cam terkejut..dah la kami ni stil jaga penampilan..Yer ker..??hahahaha...so aku ckp kat pikah...dia kena carik baju yg mematikan warna tudung tuh...huhuhuhuh...mmg jenuh aku cari..pikah nak cari baju yg same kaler ngan tudung tuh..mak aiii...gya ckp AKU X NAK KAU JADI POKOK!!!hahahahaha...lawak gilew ayat gya..pastu kami cari la....cari kain dulu..mmg penat gilew la..mak pikah suh cari baju yg dah siap..tp kami wat ngeng cari kain nak bwat...x jumpe2...tp dah give up dapt la baju yg dah siap..mmg cun gilew arr..seswai ngan pikah..kami cari ngan first lady..mmg penat la kami...huhuh..pikah suh aku cari jugak baju sehelai..dpt la satu baju..kaler merah...kain..hmmmm x tau nak ckp kaler pe..hahahahahaha...murah la gak..sebab tuh aku beli..huhuhuh...then pikah gi SOGO...untuk ad la hal2 yg pnting bgnye..ehehehe...kami plak round pasar malam...ujanla plak..berujan la kejap kami...then jumpe pikah kat stesen LRT...ade DRAMA la plak kat situ..x nak citer!!!hehehe...astu sampai la atas bus..aku dah tertido...gya pun tertido..mmh penat la aku..ngan kaki aku panas2 kena jalan x tanpa ada tapak kasut..huhuh..seb bek dah beli baru...sampai bilik..terus tertido pas semayang asar...

malam tuh kami dah pakat nak kluar lg beli barang..tp ada sumthing happen kat pikah time dia nak bali makanan bilik maghrib tuh...dia kena balik kuantan at once...terkejuy kami..dia dah la x makan lg..kami pun xmakan...so aku n izan tapau la utk dia ngan makanan yg beli tadik..letakd lm tupperware n air oren dlm botol 10 plus...jeles kawan2 akademi dia...rumet diorang x wat utk diorang kot..tp mmg utk la hidup kami kat dlm bilik ni...sian gilew pikah...semoga dia kuat...

ahad tuh aku rancang nak pegi sorang..ye la pikah x de..tibe2 izan nak kluar jgk..x sedap la..dia pun ahli bilik tp x tlong angkat barang bilik plak...aku plak x ajak dia sebab dia baru masok bilik kami sem ni..tkt dia terkejut plak tgk aku beli barang bilik yg bertimbun n beratus...hanya utk barang bilik...(tp kami akan devide pastu..cume awal2 pakai duet aku)...tp dia ok je...kebetulan dia nak jumpe kawan lame dia kat mid jgk..so kami jumpe dulu kawan dia..haaa...aku skali jumpe dah masok ngan kawan dia..diba nameye..hahha..lawak gila..kami makan kat kenny's..ahaks..makan2..pastu trus beli barang...pastu dpt msg suh smyg zohor dulu..hahaha..smayang la kami..thn sambung lg...tgk2 dah nak dekat kol 6 dah..aduhh..trus bergegas balik...ngan barang yg byk...kami usung dari pas guard sampai la ke AC..huhuh..then trus susun barang tuh dlm dapur...malam tuh makan2.. malam tuh akux leh tido..pikah x balik lg...tp tertido..rupnye pikah dah call..tp aku yg x sedar...tibe2 pagi2 dia dah ada kat katil dia..tido...then tgh hari tuh aku belikan dia nasi..n kami makan sesama...

ptg tuh kami ada klas biolab...malam tuh plak..kami gather kumpul makan keropok import khas dari terengganu..hahahah..tiem kaseh pada senior yg baek hati kerana sudi memenuhi permintaan adik2 yg tersadar kat UIA ni...mmg aku makan keropok tuh..pastu makan udang..bagoz x..??hahaha...selsema terus aku..ngan air oren sunquick aisnye...(dah beli kordial..mesti la wat..x sedap plak kalo x de ais..eheh)..trus aku sarung sweater..haishh..x leh jadi ni..tibe lenguh2 badan..tertido trus...then esoknye ade kelas chem 2...aku dah batuk n selsema..penat gilew badan..pas klas kim ajak aku n pikah makan..tp aku dah x lalu makan..aku suh pikah makan...aku kasi dia duet..terlupa plak mek tuh nak bawak duet..aku bukan x nak makan..tp nak makan ngan sakit kepala tuh cam x besh je..terus la aku balik...call sumone..then trus tido...kol 3 tuh...dah start lain..mmg dah xleh bgn..hahahahahahaha...jibah dah ajak pikah,izan n aku gi pasar malam..arghhh sudah....time ni la dia dah smngt..bukan senang jibah n aku nak gi pasar malam tau!!!~~~hahahaha...jarang sekali...sem lepas aku x gi langsung..huhuh...sem ni free pun x gi lagik...terlantar la plak...mmg aku dah x leh bgn..keja tido je ptg tuh...so diorang aje la yg kuar...aku ada ckp kat diorang AKU TERINGIN NAK MAKAN PIZZA HUT TP DAH BOIKOT!!!wuwuwuw..diorang gelak je..tp x sangka aku jibah n izan beli pizza pasar malam utk aku..wuwuwuw...sweetnye korang..!!!!sayang gt..diorang beli murtabak n diorang ckp diorng nak beli rangka ayam but semo cam x elok (aku x suh pun diorang beli benda2 ni...tp mmg utk ada kegemaran aku kat pasar malam)...huhuhuh...sayang korang sgt2...aku terharu kalo ade org yg sgt2 paham aku...dia cam org bg madu yg sgt manis..cewaahhh!~~~

tp mmg x larat...malam tuh...pas makan tuh..aku makan ubat..terus terlantar lg..sian pikah n izan..kena basuh semua pinggan n mangkok..aku plak bermalasan..diorang yg kemaskan...hailaaa...x leh tido..tp aku xlarat nak berdiri...so duduk la lagik...sms2 ala kadar...then tertido jap..tgh malam terjaga balik..kebiasaan izan n pikah mmg takkan tido lg..aku nampak aku terjaga..then dioang rasa kepala aku..diorang ckp panas gile..panas ke.??aku sejukkk je ni..x pasal kena tempeleng ngan pikah..hahaha...aku wat loyar buruk...ahahaha...izan demah sket...sweetnye rumet aku..syg sgt...prihatin gilew...n pikah pun sambil membebl dia pun picit2 l;a jgk..hahaha..bebel tanda sayang kan pikah..???

n satu lg..ytadi ade aku ckp sal klas chem kan..td aku ade bace blog kawan aku..dia amik chem 2 sem ni..akux amik..but aku saje masok klas..semo org tye aku..knapa aku x amik trus chem 2 sem ni..??tp org ckp ka kawan aku tuh..GILE KE HAPE AMIK CHEM 2 SEM NI..???haishh...terbalik kan.>tp itu la lumrah manusia...yg mesti tya apa yg bertentangan ngan apa yg kita buat...ade je ckp boleh je amik short sem..ade yg ckp rushing sgt...aduhh..susah jgk bila kita selalu sgt dengar ckp org...kita tau apa yg kita mamp;u..n juz proceed...aku x amik chem 2 sem ni..sebeb aku jenis x leh blajar rushing...sebab tuh aku x amik...hahaha...mcm2 kan dunia ni..??ade je yg x kena...susah nak satisfiedkan hati semua org...biar je la...so to my fwen...chaiyok2!!!do the best..insya-ALLAH...ada rezki jika mmg itu untuk kita..huhuhuhu...insya-ALLAH...

kepada kawan aku..ni la aku dah update..aku x tau nak citer ape kat korang..ni la yg latest sal aku pown..hehehe...kepada rumet aku thanks sebab ambil berat sgt2...n kepada kawan lain..tq..yg tolong bg kiriman2 tuh..aku hargai..esp KIRIMAN CUBITAN yg sgt x leh blah...eee...sakit gilew...trima kaseh ek kak farrah...huhuhuh...n trima kaseh la kat seseorg yg ambil berat...walaupun rushing ke sana ke sini...tp tetap tya hal diri ni kan..skrg dah ojkies sket...walaupun bdn still panas..sambil mendengar pikah berleter aku menaip papan kekunci ni..huhuhuh...

5 comments:

bdk flat said...

hahaha...agak lawak post nih...

smuge cpat sembuh....rehat2

Lisa said...

get well soon! ;)

M Syakirah said...

hehehehe..to liz..tq so much..

to irfan:hahaha...lawak..??part mane yg lawak ni..???ahaks!!tome kaseh jugak ek

-KingSyahmi- said...

"....sebab tuh aku x amik...hahaha...mcm2 kan dunia ni..??ade je yg x kena...susah nak satisfiedkan hati semua org...biar je la...so to my fwen...chaiyok2!!!do the best..insya-ALLAH...ada rezki jika mmg itu untuk kita..huhuhuhu...insya-ALLAH..."

lorr ni ke? igt ape..hehhe
tima kaseh

M Syakirah said...

hape????kau nk lebeyh ke???hohohohohoho...