Wednesday, May 13, 2009

Hari Ini...

exam is around a corner..tp aku masih meleisurekan diri aku dengan berblogging...huhuh..sekadar selingan waktu ptg...kdg2 x de benda pun nak buat..hari ni x de ape yg nak dibuat sebenarnye..semalam baru balik umah akak aku...hujan semalam..rahmat gilew...huhuhuh..sayang waktu malam...kalo waktu ptg bole la tgk pelangi...huhuhuh...dah semnggu rasa panas...insya-ALLAH nanti ALLAH akan bg rasa sejuk plak...gitu la lumrah dunia ni...nak rasa sejuk sentiasa buat la ibadat btol2...nanti rasse sejukkk je NANTI..x sejuk sgt..steadyy je..huhuh...nak panas sngt pun boleh..hahaha..paham2 la...ni pown ngan hujan..siap2 ala kadar ngan pikah..pakai selup aje baju yg ade depan mata n tudung yg leh dipakai..as long as padan...aku bukan nak bergaya sgt..tp x lawa x pa..asalkan kemas...maybe dah diajar ngan mak aku yg mmg cikgu n akak aku pun cikgu2...
first impression itu penting
..huhu..tp penah aje aku slekeh...hahha..lawak bila ingt..gi makan kat Ucafe (sbab makanan kat ac dah abes) ngan pikah...berkongsi sket pengalaman yg ade...pasal isu pegi ke port dickson,pikah x nak gi sana sebab ade dua kawan dia accident kat tmpt yg same..tp adakah itu menjadi penghalang di utk ke sana..??aku rasa x..dah tesurat di luh mahfuz yg kematian dua kawan dia akan terjadi TIME TUH...tp tmpt tuh jadi plak kat tmpt yg sama..kalo diorang x pegi situ pun diorang mati ngan cara lain...sama2 la kita sedekahkan al fatihah pada kawan2 yg kita yg dah meninggalkan kita..mudah-mudahan diorang gembira kat sana...

huhuh..talking about benda ni...semua org ade fobia kan..??kdg2 benda tu jadi bila sumthing jadi kat depan mata kita..
kita x leh salah kan org yg difobia tuh
..sebab kita x de kat tmpt diorang..cube kalo letak diri kita kat tempat diorang..mg gilew fobia jugak hape..ntah2 lagik teruk...maybe sebab tuh ALLAH x duga kita ngan benda2 camni...
la yukaillifullahhu nafsan illa wus'aha
...kdg2 benda tu jadi batu penghalang seseorg tu utk buat sumthing dlm idup..contohnya,kita x nak pegi n lalu kat satu tempat sebab kat situ penah jadi satu benda yg x diinginkan...seyesly,aku penah rasa gitu..aku x nak lalu satu tmpt ni sebab mmg ada pengalaman pahit kat situ...tp bila dipikirkan balik..sampai bila..???nak lari pada satu kenangan..??padahal kenangan tuh takkan hilang sampai bila2..sebab tuh bila ade org tye aku (org ni penah tye aku camna nak lupakan kenangan..mesti org tuh senyum kalo bace blog ni..huhu)..aku ckp..
kita takkan lupa kenangan...apa pun kena face...sapa leh lupa..??tipu la leh lupa..huhuh
tp buat apa nak lari...trauma..??huhuh..boleh diterima...tp takkan kita nak biarkan diri kita dpt trauma aje..??mesti kita nak satu yg indah..carila benda yg indah tuh...n seyesly kdg2 kita akan dpt benda yg org lain xpenah dpt..esp remaja kan..kita ptt bersyukur dpt benda2 camtu...bukan senang nak handle satu benda yg besar...cope ngan satu benda yg kita pgl trauma n fobia mmg perkara besar...try la overcome..tp kalo x leh..tuh bukan salah kita..mungkin itu amik masa yg lama...cuma,bukakanlah hati itu...kdg2 pahit..tp pahit tuh yg ubat...yg menyehatkan...tp kalo satu trauma yg korang dpt..n tibe kau boleh overcome benda tuh..ya ALLAH!!!indahnyaaaaaaaaaa dunia..wah..huhuhtuh baru keseronokkan dunia...kalo teringat punx rasa sedih...itu yg aku rasa sal trauma2 ni...tp kalo org ckp kita tgh trauma..jgn iyakan...jgn stuju kita stuju kita in trauma tp dlm sudut akal yg waras n hati yg ada..kita stuju..kita x stuju di mulut suapaya kita x biarkan trauma tuh yg kawal diri kita..kita cuba overcome sendiri...
kita ada tuhan...kita ada kawan..kita ada sabar...kita ada tabah
...tp jgn biarkan hati mengawal akal...biar akal yg mengawal hati..kdg2 suara hati boleh dipakai..tp kata hati dibelengui nafsu mmg susah dikawal...utk kawan yg dilanda trauma...chaiyok2...jgn lari!!~~~

hurmm...stop ckp sal trauma n fobia...kami makan2 td n trus ke bio lab...tgk tmpt perjuangan aku hari sabtu ptg ni..aku amik exam kol 4 30 sampai 5 10 kat chem lab B...sempat amik a few gambar dlm lif..hahaha..mmg kuat bergambar..


lif sm builing lawaa....

then kami saja pegi tgk tempat yg bakal kami tgl untuk next sem..KHADIJAH COLEGE!!huhuh...subhanallah..rindu btol aku kat KC...jalan pegi ke KC..pikah n aku ckp..ni la laluan kita selalu pakai dari kelas ke bilik...wuwuwuwuw..rindu saat2 tuh...rindu saat aku,gya,mira n ju satu bilik (pikah pown ske lepak bilik kami..mane leh lupe)...aku menanti bulan puasa mana kami lepak tiap2 malam unutk bukak puase...kamimenanti tiba saat hari raya mana kami gotong royong hias bilik ngan lampu kelip2 untuk sambut raya..kami akan susun lampu tuh ngan tulisan S H R bukan S N R ek..huhuh..Selamat Hari Raya...ya la..semua anak dagang..dtg ke selangor utk balajar..semua ada semngt anak di rantauan...so perasan syahdu time pasang lampu raya tuh pun dah memadai wah!~~sgt indah waktu tuh...tadi kami tgk bilik kat kc..dah luas sket...cume satu masalah...tmpt yg kami selalu buat dapur dah x leh buat dapur...kena cari alternatif lain...no hal!!kepala akan pusing mengkreatifkan diri..dapur perlu ada...tp aku tak sanggup kalo 1 bilik untuk 2 org aje..xmeriah laaa!!!~~~study dua org,makan dua org...alorrr.....x best2..huhuhuh..mintak2 x jadi bilik untuk 2 org ni...n aku dengar adik junior yg dtg ni pown dpt prog 1 thn...haa..??!!!ruginya mereka..x rugi masa..tp indahnya satu pengalaman di cfs ni sebenarnye...byk aktiviti!!huhuh..pngalaman hidup mana kita x blajar secara teori tp praktikal..ini la masanya!!!kehidupan di matrik U...mcm2 aktiviti boleh buat...harap x jadi la..seyes...sronok kehidupan di cfs...sayang kalo duduk sethn...byk pengalaman korang boleh dpt...camna nak knal org...camna nak handle ngan org..n korang takkan ada masalah ngan org sebb kita akan jumpe org yg sekepala ngan kita..tp kita boleh lepak ngan org yg berbeza pemikiran ngan kita jgk..cuba kawanngan semua org!!!wahh...indah2...^_^...

okok..stop ckp dulu sal prog 1 thn ni...kami tgk tmpt yg kami nak letak barang nanti..so kena pikir camna nak bawak barang yg byk2 tuh dari AC ke KC...try lif dia td..lif dia masih dlm proses recovery lg...pegi mahallah offis...tye ape2 yg ptt..n ajak pikah gi CN...tgk carry marks!!!dup dap dup dap aje jantung aku ni..tp aku cover..x nak pikah tau..hahahahaha...(tp dia akan baca blog ni nanti n mesti dia gelak)...walaupun skdr bio lab..tp nak wat yg terbaek...aku risaw pown sebab ada report yg aku x score..huhuhu..tp bila dah tgk..alhamdulillah...
time kasih pada madam rozita yg sudi ngaja aku bio lab sem ni n pada mentor aku madam azilah yg byk expose aku bio lab ni sebenarnye camne
...aku agak mesra ngan mentor aku..walaupun dia byk x de..huhuhuh...ntah2 aku yg selalu lepak ngan dia ntah...tuh kena tye Ipan la (ipan pun sementor ngan aku)...huhuhuh..rajen kongsi ngan dia..dia pown x lokek citer...ckp sal life..mmg x penah busan...life ni luas...yg penting pengalaman yg nak dijadikan teladan...madam azilah the best...!!hehe..then gi plaza utk hantar barang..brg yg siap dibungkus (ada sebab)...calling2..ptt la pelika je cara angkat...rupenye tuan yg nak menerima barang baru terjaga dari tido..maaf sgt mengganggu..x sangka masa x seswai..(ye x ye..hujan kan...??sejukkkk aje...x terpikir lak)..pengajaran ek....tazkirah untuk hari ni..
kalo kita nak pegi umah org..atau ursan pape...kena kita tye org tuh dulu free ke x ..jgn main terjah aje..kang org tuh x bersedia..mauk kesian nanti..
eyh..bersambung k!!~~~

No comments: