Saturday, May 9, 2009

OutIng TImE!!!Hari bersama kanak2 riang!!

outing timee!!~~bersama rumet2 terchenta..huhuhuh..byk plan kami sebenarnye cutini...so mcm2 tempat kami gi..n selalunye kalo aku jalan jauh aku akan pilih baju punjabi merah bersama tudung merah..sebabnye..

1- senang diurus, (tudung dan baju)
2-senang nak jalan...n utk pengetahuan kalo korang nampak aku pakai mini jubah n sluar gi klas tuh..maknenye ade akviti yg buat aku byk jalan la tuh..sama ada klas full ataupun rushing ke sana sini...
3- senang nak bentuk tudungnye...(hahaha..xtau la sister..kalo jalan tudung mesti maintain..ade rahsia di sblik tudung maintain)
4- serap peluh
5- kasut merah aku yg seswai ngan baju ni mmg bgoz utk jalan jauh
6-kalo ape2 jadi..senang aku nak lawan..hahaha
7- lilitan ke kepala spy kemas n senang nak gerak n berlari (in case jadi pe2)..bleh je pakai slimpang seblah cam selalu wat..tp tu more ke klas la..x rushing ke mana2...nak lilit slimpang lg lama utk dibentuk dari lilit ke kepala tau

boleh je nak pakai baju kurung..tp aku ske ikut kesesuaian...

berjalan kat kawasan PJ..usha2 tmpt yg leh di'serang' satu hari nanti...sempat mengantoikan beberapa org..hahahahah...x nak citer!!~~~then pegi kl sentral...beli tiket tren ke Alor Star...Izan akan balik ke perak pg 17 hb...tp aku akan balik 17 hb malam..hurmm..pg tuh kita pegi jalan laa!!ahaks!!tgk la camne...seperti biase..kalo aku belo tiket..Tiket Katil Bawah bahagian Tgh k..huhuhuhu...skrip aku stiap kali jumpe tuan jual tiket tuh...tp time ni mood agak serabut...x cukup tido katakan..mengalami masalah tido...sebab cuaca yg panas di sebelah malam...huhuh..x pe la..hurmm...tmpt lain yg kami tuju tuh x payah la kami citer kan..kita trus ke perjalanan selepas ke kl sentral...dari kl sentral kami ke jalan Tar...beli selendang utk akakku Jibah...adik dah beli dah!!hope u like it...n ade la sket posing kat kedai2 yg ade...repair kasut izan n usha barang yg ade...n seyesly aku x byk nafsu membeli sgt...tgk benda kat jalan tar tuh cam nak x nak je..tp skali aku ske aku try dpt laa..huhuhuh...frust x frust kalo x dpt tuh bergantung dr level kehendak...huhuhu...tipu kalo aku ckp aku x kesah sgt kalo x dpt...manusia...




aku n izan..posing xnak kalah


pastu kami ke kl sentral..n guess wut...mesti Ipan gilew terkejut...aku MAKAN KFC!!~~~perghh...rumet aku mauk makan...aku ingt nak beli food lain..tp pikah ckp mahal..so makan aje la...haishh..kang x pasal2 adict balik kang..hahah..tp alhamdulillah..x kot..terjumpe sharaf kat KLCC...terjumpe ke..??ntah la nak kater terjumpe..kami otw ke KLCC dpt tau dia ade kat situ...ingt nak jumpe kak nab..rupenye kak nab cuti..sharaf seperti biase..ngusik aku makan kfc..(ala biase la kena usik ngan budak ni)...dia duk kira dah bapa lama aku x makan...5 bulan katanye..5 bulan ke..??asal aku rasa kejap je..??huhuhuhu...dia kata lama tuh..hahaha...biar la..tp aku x kan amik sgt kot..x nak arr biasekan diri balik...ckp ngan dia a few things about medcy...sal besday celebration ritu...huhuh..n mcm2 la...dpt tau dari meji yg dia terjumpe Lupin kat sunway ngan hurmmm..hahahahahaha...kantoi2...=p...byk tol pertemuan yg x dirancang kan..??well,jumpe sharaf kejap...n dia kenalkan kat kawan dia Imran..ampes punye sharaf...dah tau aku ni jenis camne..dia gi wat lg...flying kick baru tau..pas makan (itu pun x abes..x bes!!!huhuh..lame x makan kfc la katekan)..ape lg..kami terjah kawasan klcc...


pikah n aku...depan klcc


air dia kotor la...huhuhh...baru ingt nak celup tgn..ahaha


jadi budak kecik jap...jumpe buaian ni..aku n pikah lari berebut nak naik..haha..malu2

aku n aina

mule pikah tngkap gamabr kat keta mainan ni...x de sape yg brani dekat..pastu aku dtg..ade budak tuh naik skali...aku ajak dia tangkap gambar..dia lari..taufik name dia...dia malu2..tibe ade budak duk seblah aku..haik??!!!aku tgk sekeliling..mane parents dia..pastu ade pakcik tgk dari jauh..okes..aku angkat tgn tanda nak main ngan anak dia jap...pastu pikah ckp CANTEKK!!tangkap la gambar..huhuh...name dia AINA...tiba budak tadi dtg balik...ckp TUH ADIK SAYE...!!hahaha..okies...dia ckp name dia Taufik...n dia kenalkan adik dia Aina...mesranye...tibe ade sorang lg budak dtg kat aku...AMIK TEMPAT ORG!!!!!huik..??aku ke..??ape lg..psikologi...nak layan budak..kita kena jadi budak...huhuh...sembang punye sembang...nak tgkp gambar..diorang xnak..aina je nak..hahaha...pastu duk syok ngan aina...diorang pun ikut skali...wah!!~~~pikah pun nak join jgk nampak..haha


pikah,taufik aku.depan skali tuh adik yg marah aku amik tmpt dia..haha...n aina!!~~~


lepas tuh..aku nampak cam ayah dia nak bawak diorang balik dah je...so aku tglkan la anak2 itu di situ..angkat tgn kat pakcik tuh tanda time kaseh sebab kasi kami main ngan diorang..(cam budak kecikplak)..n kami serang padang kat situ..


aku n izan kat padang...

syok ngah tgkp gambar..aku nampak ayah aina n taufik balik..tunjuk kat anak2 diorang kat aku...tibe taufik lambai..BYE KAKAK!!!~~~~hahahaha...comelnyeee...aku lambai blk ngan pikah n izan...n aku jerit..BYE AINAA!!!~~~hahaha..tibe AINA jerit..BYE!!!~~~haik..??boleh plak ckp..??td x nak ckp..huhu..biar la budak2 berckp ngan stranger..mane leh kasi muke sgt kan..??baik btol anak2...pas main pikah ajak sembhyg kat surau kat klcc..aku ajak smayang kat masjid as-syakirin tuh..best sket..smyg asar situ..kami tgu trus utk smayang maghrib..nak smayang jemaah..sebaba ku dengar dari ustaz aku imam dia best...hurmm...


sempat lg pikah ekk..??


kat masjid as-syakirin tuh...ade la byk foreigner...so mcm2 jenis kain semayang ade..pikah n izan penuh kusyuk tgk..aku senyum je..maybe sebab dah biase tgk kat saudi dulu...smayang maghrib tuh..imam tuh bace surah al baqarah untuk kedua2 rakaat...ayat berapa x pasti la..tp mmg selalu dengar...ayat surah al bqarah tersebut taubat manusia..bahwa ALLAH mengampuni siapa yg dikehendakinya.dan juga tentang ayat yg yg boleh dijadikan doa kepada Tuhan supaya tidak menghukum hambaNYA yg TIDAK SENGAJA atau TERlupa...hurmm...bgoz jgk kalo kita paham bahasa arab ni kan..??huhu...pas abes jemaah..bersalaman laa..salam ngan org kat situ..x knal pown x pe..semuanye bersaudara kan..??lepas salam...ckp2 sket..then bersiap la kami...


sempat lagik pikah tangkap..haha..ni la gaye lilitan di kepala k..huhu...


time nak siap tuh..ternampak la makcik ni..nampak mude lg..ade anak dua..tp anak second je kat situ..abgnye kat bawah ngan ayah dia...dari atas pgl abg dia..ABG!!!huhuhu..AYAHHH!!!hahaha..bising2...tp sronok dengar suara comel..huhu..mak dia nak smayang cepat aje..maybe tkt nak ilang..tibe2 abg dia naik atas..(kecik lg rupnye abgnye)...lain2 la diorang...pas smayang mak tuh doa cepat n balik..student lg kot..to those yg nak kawen..make sure yg korang btol dah sedia k..prepare awal2..org takkan halang kalo tindakan kita nampak rasionalnya...yg penting niat kena halalkan cara...benda x leh rushing2...tp nampak mak tuh hepi aje hidup dia..maybe dia dah SGT3 bersedia kot..huhuh...tibe budak ni syok tgk aku pakai bedak..hhahaha..mak dia x sempat tarik dia dah dtg ke aku..huhuh..nak calit bedak compact x seswai ngan kulit kang naya aje...rupenye maknye org indonesia..baru tau time dia ckp..ingt org sini..n budak tuh salam n cium pipi aku..wahh...syahdunye..(act,aku rindu anak sedare aku sebenarnye)...pas lambai kat adik tadik..aku pikah n izan tangkap gambar lg..n nak balik!!~~~
on da way balik ke klcc

sebelum naik tren..singgah body shop..beli perfume..then balik..rase dahaga..ingt nak beli kat stesen u..tp tgk2 tutup plak dah..hahaha...saba aje la...tgu bas plak lame..izan dah x larat gilew..bas sampai plak penuh..naik jek...sampai uia..baru pasan..bulan mengambang..sempat lg nynayi lagu ni...x pikah plak syahdunye tangkap gambar,,,


malam bulan dipagar bintang,
makin indah jika dipandang
bagai gadis beri senyuman
pada bujang idaman,

malam bulan di pagar bintang,
tambah seri cuaca malam
murni sungguh ciptaan tuhan
bulan bintang lampu alam

andai kata bintang menyepi,
bulan tidak berseri
malam menjadi sunyi
tidak berseri lagi

fuh,..mendalam tuh..jiwang2..hahaha




sampai mahallah..x gi bilik..serang kiosk...beli botol air besar berlainan perisa...minum kat court..ahahahah..then balik bilik..lepak n kim n ida...sembang2 n now aku skrg dpn lappy cite kat korang sal ape yg dah jd rini..uhuhu

No comments: