Thursday, May 14, 2009

HaRi InI..*sambungan*

.lepak ngan kak syah n kak za kat dpn klinik..ade nurse tuh bawak budak kluar..aku ni x tahan la tgk budak ni..tgk aje la..ngusik susah sket..gya ske sgt usik budak...pandai2 aje tepuk budak ske hati..gya,gya..huhuhuh...ops!melalut dah!!kak syah n kak za nak amik EPT SPEAKING doakan diorang k...diorang ckp listening susah...aku teringat exam reading yg bapak x leh blah susahnye..huhuhuh..syukur sgt pass...writing yg paling x tahan..sal sport..huhuhuhh...duk citer pengalaman time ept lepas n bg dorongan pada kak syah n kak za...pastu ckp sal buku plak...kak za dah excited nak pinjam buku aku..nampak gayanya pasni aku kena wat mini library la...rmi yg berminat nak baca buku faisal tehrani..akuplak pengumpul..nak tye sal karya faisal tehrani boleh...tp nak tye sal penulis dia jgn tye aku...aku x obses ngan penulis...dia jugak balajar n dia jugak cari makan...nape kita terlampau kagum..ada yg fanatik..jgn la fanatik sgt...dia hanya gunakan kurniaan ALLAH dah berikan pada dia...dia perlukan kita untuk beli buku dia..tp aku dpt rasa apa yg dia tulis bukan stakat nak duet...buku dia pun x mahal...dia jugak penah tulis..JGN PERBODOHKAN PEMBACA DIA...sama jugak ngan status penyanyi2 negara skrg..ade yg kalo jumpe artis tuh..pergh!!!jerit..terkajut aku...hahahaha..kalo aku jumpe artis pun aku akan pandang pelik..org yg kita selalu tgk kat tv aje an..tibe jumpe depan mata...tp knapa kita nak tergila2 diorang..diorang hanya cari makan...cuma diorang dpt glamer je...itu sbg additional kriteria diorang as artis..nak cari duet..ikut kita jugak...tp pelukah mereka jadi kegilaan..??
so biarkan lah..diorang jgk manusia...nak idup biase cam kita...x perlu la rasa best sgt tgk diorang...
tringat gi rancangan syoknyeeee rasamas (ada gaya tau nak ckp)..huhuhuh...biase aje life diorang..diorang keje kita pun keje...sudah la...

setelah barang telah di antar..siap beri sokongan pada kak zan n kak syah...kami balik la bilik!!!~~~sian jibah sakit plak...nak exam2 ni..ada hikmahnya...aku kalo exam benda salah satu benda yg boleh jadi ialah

1- aku demam or sakit pape la
2- hujan (mmg rahmat...ALLAH NAK MAKBULKAN DOA ORG YG AMIK PERIKSA NI)
3- byk sgt halangan dar sudut keje (erti kata lain masa mencemburui..hehe)
4- byk org tibe2 ada masalah...

benda ni mmg sentiasa akan jadi time aku exam...n aku dah biase...dulu aku pelik..asyik exam je jadi benda ni paling kemuncak time last sem n exam ptghn thn kat sek dulu...(pergh!!~~kena handle persembahan tarian adik2 pom 1 yg baru nak balajr menari dlm masa 2 minggu aje,latih budak choral speaking utk tournament,sebok ngan hari anugerah cemerlang,persatuan buat jualan n ketua aku dah last day kat sekolah..so aku as visenye kena la handle)..bila aku pikir dlm2...ade hikmahnye...
kadang ALLAH NAK UJI KITA DULU SEBELUM DPT APA YG KITA NAK
...aku blajar nak handle 2 benda or byk benda dlm satu masa...tp result exam aku x la teruk pun..tringat time awal2 masok pom 5..kena handle minggu silaturrahim..adik2 pom 1 masok...seminggu x masok klas..balik asrama kol 1-2 pg..minggu depannye exam..hahahaha..bgoz!!!tp orait aje result..aku punye dormate dulu pun pelik..aku ni mmg kalo exam mesti demam..hahaha...kesian aku kena terlantar tp diorang leh study...huhuh..kadang2 je la...tp bila aku pikir..x de la..bila kita dah biase ngan satu benda..benda tuh x jadi satu masalah ngan kita...benda ni jugak ajar aku jgn wat keje last minute...study last minute...nak study lewat2 x pe..yg penting paham awai2..huhuhu...sabar aje time sakit tuh..study sket2..jgn paksa diri...bila kita sabar,mcm2 kita dpt nanti...huhuhu..so,sabar aje.pandai la curi masa..ALLAH sentiasa tolong kita...kdg2 kita rasa kita xleh buat..tp kita nampak x leh wat sebab kita terlampau pikir x leh buat...huhuh...alamak!!ingt kat abah plak..abah cukup x suke tye aku soklan ni...CAMNE EXAM..???hahaha..sebab soklan aku takkan berubah...SUSAH LA ABAH!!!X LEH JAWAP...kadang abah aku akan tye...BAPA SOKLAN X LEH JAWAP..???pastu aku sengih..sampai la ayah aku ckp...ADIK KALO X LEH JAWAP TUH OKEH LA TUH...DIA PIKIAQ ABEH2 SAMPAI KATA X LEH JAWAP...hahahahha..yer ker..??wahh..abah pun dah jadi penafsir...well,i'm my father's daughter....tp kadang2 aku terlingkup jgk...

No comments: